• CaCo

    Långt ifrån mitt mål

    Jag har ångest för att jag är långt ifrån mitt mål :(

    Jag har inget jobb, ingen motivation och ingen bostadskön.

    Målet är att flytta från hemstaden.

    Jag är inte så j---a nöjd med mitt liv just nu. Jag vet inte hur jag ska komma härifrån. Och jag vet inte hur jag ska hantera detta!

    Snälla hjälp! Skulle uppskatta ett seriöst svar!


    626
  • Svar på tråden Långt ifrån mitt mål
  • Gurksoppa
    CaCo skrev 2024-01-08 15:28:46 följande:
    Långt ifrån mitt mål

    Jag har ångest för att jag är långt ifrån mitt mål :(

    Jag har inget jobb, ingen motivation och ingen bostadskön.

    Målet är att flytta från hemstaden.

    Jag är inte så j---a nöjd med mitt liv just nu. Jag vet inte hur jag ska komma härifrån. Och jag vet inte hur jag ska hantera detta!

    Snälla hjälp! Skulle uppskatta ett seriöst svar!


    Gör små delmål, gör något litet varje dag som får dig närmare målet. skriv upp dig i bostadskö idag. bara där är du närmare målet. Skriv in dig på arbetsförmedlingen om du inte gjort det. Kolla antagning.se om det finns utbildning som är öppen för sen anmälan (finns del kvar). så sätt upp delmål så kommer du närmare stora målet :)
  • CaCo
    Gurksoppa skrev 2024-01-08 15:35:35 följande:
    Gör små delmål, gör något litet varje dag som får dig närmare målet. skriv upp dig i bostadskö idag. bara där är du närmare målet. Skriv in dig på arbetsförmedlingen om du inte gjort det. Kolla antagning.se om det finns utbildning som är öppen för sen anmälan (finns del kvar). så sätt upp delmål så kommer du närmare stora målet :)
    Som sagt! Jävligt långt ifrån mitt mål! :(
  • Gurksoppa
    CaCo skrev 2024-01-08 20:55:38 följande:
    Som sagt! Jävligt långt ifrån mitt mål! :(
    Därför små delmål är viktiga :) som att bestiga kebnekaise, det gör man inte på en dag utan i etapper
  • CaCo
    Gurksoppa skrev 2024-01-08 21:58:49 följande:
    Därför små delmål är viktiga :) som att bestiga kebnekaise, det gör man inte på en dag utan i etapper
    Det är lång väg att gå. Då blir jag för gammal :(
  • Gurksoppa
    CaCo skrev 2024-01-09 00:02:51 följande:
    Det är lång väg att gå. Då blir jag för gammal :(
    Om du börjar idag så uppnår du det minst en dag snabbare än om du börjar imorgon! tips på en bra bok är bra, 1% metoden! finns på storytel och de har ibland erbjudande med testa gratis osv, den ger bra tips och råd! :)
Svar på tråden Långt ifrån mitt mål