• Vinterlandskap

    Pälsallergiker och begagnade kläder.

    Om man är extremt pälsallergiker, borde det inte bli  svårt att köpa begagnade kläder då? Även om säljaren bor djurfritt och har köpt alla kläder nya så kan man ju ha kommit i kontakt med djur hos tex vänner. Eller tänker jag fel? Försvinner det i tvätten?

    Det är en genuin fråga då jag jag inte är eller känner någon pälsallergiker och en köpare på tradera gjorde mig väldigt ställd.

  • Svar på tråden Pälsallergiker och begagnade kläder.
  • Agda90

    Jag är allergisk mot hund. Förr var jag så allergisk att jag hamnade med andnöd på akuten om jag vistades i samma rum som en hund. Jag handlade aldrig begagnade kläder men det berodde på min inställning till begagnat mer än allergin. 

    Om man är så känslig som du beskriver att man inte kan ha kläder som kommer från ett djur- och rökfritt hem för att personen kan eventuellt ha varit hemma hos någon som har pälsdjur då kan man inte handla i butik heller. Kläder provas i butik och någon som har pälsdjur kan ha provat kläderna i butik. 

    Man kan åka buss och sätta sig på en palts där någon med pälsdjur har suttit. 

    Den listan kan göras sjukt lång. 

Svar på tråden Pälsallergiker och begagnade kläder.