• Anonym (Ledsen..)

    Min man är så arg..

    Jag o min man har varit gifta i 7 år.
    Har 5 barn ihop.. hus.. djur osv.
    Han har alltid haft lätt till att bli irriterad. Men sedan vi fick barn nr 5 har det bara blivit värre. För ett år sedan fick han behandling med antidepressiva då hans utbrott bara blev värre och värre. Han var låg jämt.
    Har varit hyffsat lugnt tills nu för någon månad sedan. Jag kan vara tjatig absolut, men det är för att jag aldrig når fram. När han blir arg på mig eller barnen skriker han något vedervärdigt. Han kallar mig saker så som att jag är körd osv. Barnen gormar han också på. Om äldsta som är 10 skriker för att han är arg så kan mannen ställa sig med ansiktet 10 cm ifrån och skrika som ett psykfall till barnet. Alltså han ser helt galen ut 
    Han har 2 gånger hoppat ut från 2a våningen och samtidigt haft sönder fönster när han inte velat prata med mig. Han har alltså hellre hoppat ut genom fönstret än försöka lösa något bråk.
    Här om dagen köpte vi en ny dammsugare.jag skulle prova om de gamla påsarna passade den nya dammsugarwn och då ställde jag mig bredvid min man som byggde ihop dammsugaren. Han började skrika är det du eller jag som skulle fixa den här jävla dammsugaren. Försökte lugnt säga att jag skulle ju bara prova påsen. Han blir förbannad och drar. Lämnar mig med barnen, mat, disk osv allt. ( Detta gör han ofta) några gånger i månaden. Jag frågar honom vart han ska och då kastar han bilnyckeln rakt genom hallen så den är på väg att träffa mig. Han kastar den hårt. Sen smäller han igen dörren så den flyger upp igen.. snälla säg till mig.. visst är inte detta ett normalt beteende? :( älskar honom så förbannat mycket. Och han är helt fantastisk på många sätt. Men detta. ...

  • Svar på tråden Min man är så arg..
  • Anonym (M)

    Nej det är inte normalt att slänga sig ut genom ett stängt fönster från andra våningen för att slippa en diskussion. Din man är inte psykiskt frisk och behöver uppenbarligen en annan form av vård än vad han har idag. För din och dina barns skull så bör ni lämna omgående innan det eskalerar ännu mer med hans ilska.

  • Anonym (Läskigt)

    Nej. Det är inte normalt.
    Han låter potentiellt skadlig. Om inte fysiskt, så att han skrämmer barnen och dig.

    Han måste lära sig att inte få utbrott utan att kommunicera lugnt istället.  

  • Anonym (Läskigt)
    Anonym (Läskigt) skrev 2024-01-05 19:56:03 följande:

    Nej. Det är inte normalt.
    Han låter potentiellt skadlig. Om inte fysiskt, så att han skrämmer barnen och dig.

    Han måste lära sig att inte få utbrott utan att kommunicera lugnt istället.  


    Ja, och att han slänger sig från andra våningen är ju sjukt gränslöst. Han har något mentalt fel, helt klart. Ha sönder fönster? Herregud. 
  • Anonym

    Ring familjerådgivning omgående
    Hans beteende är oacceptabelt
    Du är skyldig dina barn att söka hjälp

  • Anonym (Man och  make)

    Helt orimligt agerande. Sök hjälp omgående! 
    Det m nån nyss skrev - du är skyldig dina barn att söka hjälp.

    / Man och make 

  • Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2024-01-05 20:58:34 följande:

    Ring familjerådgivning omgående
    Hans beteende är oacceptabelt
    Du är skyldig dina barn att söka hjälp


    Håller med
  • Anonym (Man)

    Han e nog på väg in i väggen han kanske aldrig får vila å andas ut de behöver alla !

  • Kontakt

    Få honom till att söka hjälp, annars tycker jag att du skall lämna honom, han verkar inte riktigt klok!

  • Anonym (?)

    Låter ju som om det inte är sant, så bär sig ingen normal människa åt - på långa vägar.

  • Anonym (Ledsen..)

    Tyvärr helt sant.


    Anonym (?) skrev 2024-01-05 22:30:30 följande:

    Låter ju som om det inte är sant, så bär sig ingen normal människa åt - på långa vägar.


  • Anonym (Ledsen..)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-05 21:25:00 följande:

    Han e nog på väg in i väggen han kanske aldrig får vila å andas ut de behöver alla !


    Han får vila och vara ensam mycket. Men inte jag.
  • En glad tjej
    Anonym (Ledsen..) skrev 2024-01-05 19:43:38 följande:
    Min man är så arg..

    Jag o min man har varit gifta i 7 år.
    Har 5 barn ihop.. hus.. djur osv.
    Han har alltid haft lätt till att bli irriterad. Men sedan vi fick barn nr 5 har det bara blivit värre. För ett år sedan fick han behandling med antidepressiva då hans utbrott bara blev värre och värre. Han var låg jämt.
    Har varit hyffsat lugnt tills nu för någon månad sedan. Jag kan vara tjatig absolut, men det är för att jag aldrig når fram. När han blir arg på mig eller barnen skriker han något vedervärdigt. Han kallar mig saker så som att jag är körd osv. Barnen gormar han också på. Om äldsta som är 10 skriker för att han är arg så kan mannen ställa sig med ansiktet 10 cm ifrån och skrika som ett psykfall till barnet. Alltså han ser helt galen ut 
    Han har 2 gånger hoppat ut från 2a våningen och samtidigt haft sönder fönster när han inte velat prata med mig. Han har alltså hellre hoppat ut genom fönstret än försöka lösa något bråk.
    Här om dagen köpte vi en ny dammsugare.jag skulle prova om de gamla påsarna passade den nya dammsugarwn och då ställde jag mig bredvid min man som byggde ihop dammsugaren. Han började skrika är det du eller jag som skulle fixa den här jävla dammsugaren. Försökte lugnt säga att jag skulle ju bara prova påsen. Han blir förbannad och drar. Lämnar mig med barnen, mat, disk osv allt. ( Detta gör han ofta) några gånger i månaden. Jag frågar honom vart han ska och då kastar han bilnyckeln rakt genom hallen så den är på väg att träffa mig. Han kastar den hårt. Sen smäller han igen dörren så den flyger upp igen.. snälla säg till mig.. visst är inte detta ett normalt beteende? :( älskar honom så förbannat mycket. Och han är helt fantastisk på många sätt. Men detta. ...


    Fy så obehagligt för er och hemskt för din man. Det verkar som om familjelivet blivit för mycket för honom, fem barn är väldigt många barn. Vad säger han själv när han är lugn? Han behöver uppenbarligen hjälp, nu då han verkar vara en fara för sig själv men även för er.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen..) skrev 2024-01-05 22:44:08 följande:
    Han får vila och vara ensam mycket. Men inte jag.
    Ok , ja du behöver nog komma från lite med, alla har ju olika gränser, jobb, pengar, räntor.
    E ju mycke som kan spela in, de e ju något  som gott förlångt för han, gissar att han e enveten med å vill fixa allt själv !
Svar på tråden Min man är så arg..