• Teresse7

    Era bröllop tack!!

    Hur var era bröllop? Budget? Dyra? Klänningar? Ringar? Vad stod på menyn ? 

    Berätta gärna, går i giftastankar och vill veta allt ! 

  • Svar på tråden Era bröllop tack!!
  • Anonym (B)

    Han och jag. Borgerligt. Fint restaurangbesök efteråt. Hem och ligga. 


    Perfekt! 

  • Anonym (Hmm)

    Budget, ja det beror på vad du menar ingår? Bara ceremoni och festen efter med mat, tårta etc eller även kläder och ringar? Bröllopsresan?

    Med ceremoni, kläder, ringar, hår, brudbukett, tårta, förrätt och varmrätt och ett glas alkohol på restaurang, ringar, bröllopsfotograf och rundvandring på ett slott så hamnade vi på ca 29 000 kr. Vi bjöd 16 personer så ett ganska litet bröllop ändå.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-04 19:06:22 följande:

    Budget, ja det beror på vad du menar ingår? Bara ceremoni och festen efter med mat, tårta etc eller även kläder och ringar? Bröllopsresan?

    Med ceremoni, kläder, ringar, hår, brudbukett, tårta, förrätt och varmrätt och ett glas alkohol på restaurang, ringar, bröllopsfotograf och rundvandring på ett slott så hamnade vi på ca 29 000 kr. Vi bjöd 16 personer så ett ganska litet bröllop ändå.


    Jo, menyn då... Minns konstigt nog inte vad vi åt till huvudrätt men carpaccio till förrätt och måste ha varit något nötkött till huvudrätt.
  • Anonym (Anna)

    Jag min man våra barn och prästen i en liten kyrka.
    Våra bästa vänner och deras barn var vittnen.

    Männen hade kostym och jag en vit klänning .
    Vittnet en rosa klänning.

    Middag 3 rätters på en Gällivare gård.
    Kantarellsoppa
    Vildsvinsfile och potatisnågonting med rödvinssås
    Panakotta med rödvinbärssås.

    Efter middagen fick jag för mig att vi skulle åla till havet och göra upp eld och ligga och titta på stjärnhimlen hela natten.
    Så vi åkte och hämtade grejer till det och sov/pratade på stranden hela natten.

  • Core

    Budget 150k

    valde i sista minut av planerna att skrota hela skiten, gifte oss borgerligt med middag till självkostnadspris för nära vänner, brände allt på en grym resa till las vegas och avslutade med två veckor på  Bahamas. ångrar det inte en sekund.

  • Anonym

    Slogs med fastställda regler och domare om vem som skulle betala. Har för mig att det var runt 100 kkr. Gifte oss med blåtiror och fläskläppar. Närmast sörjande enbart.

  • Anonym (Hmo)

    Vi gifte oss i slutet av corona i mina föräldrars trädgård. Vi hyrde in stolar och bord/porslin och bestick, men köpte partytält själva. Både barn och vuxna på festen, samt några hundar. Till barnen hade vi gjort ett pysselbord och vi anordnade många roliga lekar, tex hästskokastning med hästskor från närliggande ridskola. På menyn hade vi Medelhavsbuffe Beställd med catering. Vi hade även vigseln i trädgården och mycket dekorationer beställdes in långt i förväg. Sammanlagt gick allt på 60.000 med kläder och ringar, mat och dryck, ja, allt förutom bröllopsresan. Det var cirka 40 gäster.

  • Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2024-01-04 23:02:10 följande:

    Slogs med fastställda regler och domare om vem som skulle betala. Har för mig att det var runt 100 kkr. Gifte oss med blåtiror och fläskläppar. Närmast sörjande enbart.


    Låter inget vidare
  • Anonym
    Anonym (Hm) skrev 2024-01-04 23:28:02 följande:
    Låter inget vidare
    Nähe
Svar på tråden Era bröllop tack!!