• Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)

    Vad ska jag göra åt problemet??

    Hej på er! 

    Jag hoppas på att få seriösa svar om någon har tid och lust att läsa. 

    För att göra en historia kort så har min partners dotter börja flörta med mig och hon har börja gå alldeles för långt. 

    Jag har inte sagt något till min partner då jag inte vill förstöra deras mor och dotter relation. Min partners dotter är lite egen och har inga vänner, hon har varit svårt mobbad i skolan och på hennes nuvarande arbetsplats så verka hon inte heller ha många 

    Jag sa ifrån till min partners dotter att jag absolut inte är intresserad och att jag älskar hennes mamma. Men då blev hon jätte ledsen och börja säga saker som, "alla hatar mig", "ingen kommer någonsin att älska mig", "jag vill inte leva mer". 
    Jag försökte trösta henne och förklara att hon är en fin människa med att jag älskar hennes mamma så himla mycket.

    Jag har sluta vara där och jag försöker få till det så bara jag och min partner ska ses själva då hennes dotter inte slutar. 
    Min partner ifrågasätter varför jag inte kommer över mer och varför vi inte kan bo ihop. Men jag vet inte vad jag ska säga.
    Tyvärr så ser jag bara ett sätt som det kan sluta på. Jag måste göra slut..... 

    Har ni tips eller råd så skulle jag verkligen uppskatta det, jag älskar verkligen min partner och jag älskar att vara hennes man!

  • Svar på tråden Vad ska jag göra åt problemet??
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Kontakt skrev 2024-01-04 09:29:29 följande:
    Jävla mes, troll tråd!
    Det är ingen som säger att du måste läsa eller komentera det jag har skrivit! 

    Du är den som är ett troll här och mobbar andra som skriver. Riktigt rutten människa är du!
  • Anonym (Granbarr)

    Jag tänker så här att du inte behöver bli elefanten i porslinsaffären alls om du tänker till lite
     
    Javisst behöver du prata med sin sambo men du kan ta resonemanget ur synvinkeln att du är orolig över dottern som verkar vara ensam och mår dåligt och att du är obekväm med att hon i stunder beter sig olämpligt. Du behöver inte alls berätta exakt vad det innebär utan du kan säga att du fått ett förtroende av dottern och vill nu tillsammans med mamman förstå vad som händer och vad ni tillsammans kan göra.  Känner inte att lämna ut dottern inte kommer lösa några problem utan fokus kommer hamna helt fel . Ingen av er behöver det.  
    Fokusera på dotterns mående istället för att måla ut vad hon gör. Beteendet är ju bara ett symtom på att något inte stämmer.  
    Kanske dottern har en historia av psykisk ohälsa?  Mamman kan ju ändå inte vara totalt uppe i det blå av hur dottern mår då hon ju ändå bor hemma . 

  • Tukt

    Jag tänker att du rätt omgående måste prata med mamman, för att förankra det som sker. Annars är det risk att det är dotterns ord som får gälla, och då kanske det kommer låta som att det är du som varit på henne. 
    Vidare tror jag inte en separation med mamman är så lyckat. Även där riskerar dottern må dåligt. 
    Spara sms snarare än släng. Visa för mamman och sök extern hjälp för det här problemet.

  • Tukt
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-01-04 08:00:47 följande:

    Men bete dig som en MAN o lös problemet 


    Det där var ju väldigt inkännande och konstruktivt.
  • Anonym (Aurora)

    Ja, som tidigare skivit så finns risk att dottern kommer vända det här mot dig om du inte hinner före. Försök ta itu med det här snarast och förklara att det verkligen är av omtanke och kärlek till din partner som du gör det.

  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-01-04 08:15:32 följande:

    Men om TS tror att mamman ska vända dottern ryggen så är de här nog inte vanliga människor. Lite white trash varning 

    så jag tror inte de går att prata med mamman


    Det är inte så att jag har haft ett sånt här samtal många gånger i mitt liv så jag har ingen jävla aning om vad som kommer hända eller hur någon kommer att regera. 

    Men du verka vara expert på detta område för att du säger att jag bara ska lösa problemet. Så berätta hur jag ska göra då din äckliga, vidriga häxa! 

    Det är tydligt att det är du som är White trash din jävla idiot! Du är en bitter och vidrig kvinna som försöker trycka ner andra för att det inte finns en levade varelse som vill ta på dig med tång för att du är så äckligt! 
  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-01-04 12:22:50 följande:

    Jag tänker så här att du inte behöver bli elefanten i porslinsaffären alls om du tänker till lite
     
    Javisst behöver du prata med sin sambo men du kan ta resonemanget ur synvinkeln att du är orolig över dottern som verkar vara ensam och mår dåligt och att du är obekväm med att hon i stunder beter sig olämpligt. Du behöver inte alls berätta exakt vad det innebär utan du kan säga att du fått ett förtroende av dottern och vill nu tillsammans med mamman förstå vad som händer och vad ni tillsammans kan göra.  Känner inte att lämna ut dottern inte kommer lösa några problem utan fokus kommer hamna helt fel . Ingen av er behöver det.  
    Fokusera på dotterns mående istället för att måla ut vad hon gör. Beteendet är ju bara ett symtom på att något inte stämmer.  
    Kanske dottern har en historia av psykisk ohälsa?  Mamman kan ju ändå inte vara totalt uppe i det blå av hur dottern mår då hon ju ändå bor hemma . 


    Tack för ditt svar! 

    Jag håller med om att jag kommer att prata utifrån dotterns mående och hälsa. Vad vi tillsammans kan göra för att hon ska få hjälpen för att må bättre. 

    Men det kommer att bli det jobbigast samtalet att måsta ta med min partner. Jag måste bli helt säker på vad jag ska säga till henne, ord för ord. 
  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Tukt skrev 2024-01-04 13:08:36 följande:

    Jag tänker att du rätt omgående måste prata med mamman, för att förankra det som sker. Annars är det risk att det är dotterns ord som får gälla, och då kanske det kommer låta som att det är du som varit på henne. 
    Vidare tror jag inte en separation med mamman är så lyckat. Även där riskerar dottern må dåligt. 
    Spara sms snarare än släng. Visa för mamman och sök extern hjälp för det här problemet.


    Tack för ditt svar! 

    Du har helt rätt i att jag inte kan vänta speciellt länge med att prata med min partner om allt detta kaos. 
    Måste bara vara helt säker på vad jag ska säga så det inte förstör något med deras relation. 

    Om dotter skickar något mer sms så beror det på vad hon kommer skriva i sms:et ifall jag kommer visa det för min partner eller inte. Jag förstår att dottern inte kan mår bra utefter hennes agerande men jag vill inte att det ska bli värre för henne heller. 

    Tack för dina råd, jag uppskattar det verkligen! 
  • Anonym (Keam)

    Det ska inte behöva vara så svårt att berätta om du och din flickvän har en bra relation med öppen kommunikation. Berätta för henne att du mår dåligt för du inte vetat hur du ska hantera detta och känner nu att du nog gjort fel som inte berättade redan från början vad som hänt och sen berättar du om vad som hänt och hur du har hanterat det och att du nu blockat och undviker hennes dotter för du inte vill hon ska fortsätta och att du inte vill skapa bråk mellan mamma och dotter. That's it. Sen är det upp till mamman att bearbeta detta och agera.

  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-01-04 13:11:45 följande:

    Ja, som tidigare skivit så finns risk att dottern kommer vända det här mot dig om du inte hinner före. Försök ta itu med det här snarast och förklara att det verkligen är av omtanke och kärlek till din partner som du gör det.


    Tack för dina tips och råd, det menar jag verkligen! 

    Jag ska försöka ta samtalet med min partner så fort jag kan, även om det känns som ett helvete. 
  • Anonym (Aurora)

    Du kommer fixa det här - du verkar vara en bra kommunikatör och omtänksam människa. Eftersom du inte har sparat meddelandena kan du kanske helt enkelt säga att du har fått ett antal meddelanden av dottern som du upplevt som väldigt obehagliga och som tyder på att hon mår jättedåligt. Om din partner då frågar vad det stod i dem kan du ge några exempel eller kanske säga att "de var av en karaktär som, om jag inte visste bättre, hade kunnat uppfatta som romantiska/sexuella". Förklara själv att du tog bort dem för att du blev illa berörd - men skulle det komma till en konfrontation kanske hon kan få dottern att visa dem, eller åtminstone en analytisk räkning där det står exakt hur många sms hon hat skickat (om det var sms).

  • Anonym (Har jag något annat val än att göra slut?)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-01-05 07:02:05 följande:

    Du kommer fixa det här - du verkar vara en bra kommunikatör och omtänksam människa. Eftersom du inte har sparat meddelandena kan du kanske helt enkelt säga att du har fått ett antal meddelanden av dottern som du upplevt som väldigt obehagliga och som tyder på att hon mår jättedåligt. Om din partner då frågar vad det stod i dem kan du ge några exempel eller kanske säga att "de var av en karaktär som, om jag inte visste bättre, hade kunnat uppfatta som romantiska/sexuella". Förklara själv att du tog bort dem för att du blev illa berörd - men skulle det komma till en konfrontation kanske hon kan få dottern att visa dem, eller åtminstone en analytisk räkning där det står exakt hur många sms hon hat skickat (om det var sms).


    Samtalet med min partner blev ett bra samtal och hon förstod mig och jag gjorde som du sa, jag beskrev inte i detalj vad hon har skrivit eller skickat för bilder. 
    Men jag förklara att det var obekvämt och att det hade kunna uppfattats som intima meddelanden. 

    Min partner var väldigt förstående och förstod mig. Hon blev väldigt glad över att jag valde att prata om det och säga till henne om hennes dotter. Jag upplevde det dock som att hon redan viste om att hennes dotter försöker med mig och att hon inte vill göra något åt det hela och nu när hon vet om allt så säger hon inte till sin dotter när hon kommer ner till frukosten i bara underkläder. Det känns som att min partner ignorera hennes dotter när hon frågar mig ifall jag kan hjälpa henne välja ut kläder hon ska köpa.
    Min partner vill att vi ska sköta om det själva och inte vara för hård mot henne. 

    Min partner blev väldigt glad och otroligt tacksam över att jag går med på att inte göra en stor sak av det men att jag tänker göra vad som krävs för att hennes dotter ska få rätt hjälp av någon profissonell. 
    Jag förklara också att jag inte är bekväm med hur hennes dotter ber mig hjälpa henne välja kläder, eller att hennes dotter går runt i bara underkläder när vi nu alla vet om att hon gör så för att jag ska titta efter henne. 

    Min partner säger då att hennes dotter är svag efter alla år som hon blev mobbad i grundskolan och att hon aldrig har haft en riktig vän gör henne mer svag och min partner är rädd att hon ska börja skada sig själv igen om hon inte får lite uppmärksamhet eller få vara med oss hur mycket hon vill. 
Svar på tråden Vad ska jag göra åt problemet??