• 123Mannen123

    Jobb hjälp

    Hejsan, 
    Hoppas allt är bra med er :D 

    Det är såhär. Jag fick ett jobb erbjudande av ett annat företag än vad jag jobbar på nu. Dem hade varit inne hos mig på då mitt nuvarande jobb. Tyckt  jag var jätte trevlig och allt o sedan kontakt mig privat för o erbjuda mig en tjänst..

    Det är en större tjänst än vad jag har nu. Det är en chefs tjänst. Är bara vanlig tjänst jag har nu. Låter super duper spännande. Problemet eller vad man säger är att det är just nu bara en butik dem har men planerna finns och utöka. Men sen vet man ju inte man är lite kluven. Det sägs det är investerar men man vet inte... Hur hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Jobb hjälp
  • 123Mannen123

    Nää. Detta är isåfall hos en konkurrent så väldigt dum ide. 

  • Poppy 2012

    Grattis till erbjudandet! 

    Innan du tackar ja eller nej, försök göra en due dilligence på företaget, genom Bolagsverket, proof.se och UC. Se vem som är ägare och hur de har presterat tidigare. Sök på deras namn i Flashback (låter som ett dåligt skämt - jag vete - men används). Bara för att du har fått ett erbjudande behöver du inte tacka ja, samtidigt som det är väldigt smickrande att bli headhuntad. 

    Tänkte på det du skrev om investerare. Kapital idag är dyrt och många företag har problem att få in önskat kapital, även om investerare bara för ett halvår sedan var intresserade. Det är lätt att måla en bild av vad man vill att företaget ska bli, men om kapital inte finns så kommer man inte dit. 

  • Finansen7
    Mortiscia80 skrev 2023-12-31 11:42:48 följande:

    Du kan ansöka om tjänstledigt från din nuvarande tjänst.


    Inom privat näringsliv kan man ansöka men har inga rättigheter att få tjänstledigt för detta. 
  • Räkan77

    Hur ser dina möjligheter att få ett nytt jobb på ett annat företag ut om det inte skulle fungera på den nya tjänsten?

    Om du har lätt att få ett nytt jobb, överväg att ta chansen. Om du tror att det kan vara svårt att få ett nytt jobb, var betydligt mer försiktig. Sen beror det ju på din livssituation, om du har ett dyrt boende till exempel eller har barn att försörja. 

  • 123Mannen123

    Vill ni höra nåt komiskt? 

    1 dag efter min intervju där så gick mitt nuvarande jobb i konkurs. Så nu är valet rätt enkelt 😅

Svar på tråden Jobb hjälp