• Elisabet112

    5+0 ingen gulesäck ;(

    Hej!  


    jag fick positivt graviditetstest den 12 december.
    Jag har pcos och fått letrozol som inte fungerade. Jag tog provera och efter proverakuren var jag konstigt nog gravid. 


    så det är oklart när jag haft ägglossning.
    Har en bokad till för VUL hos min behandlare 11e januari. 


    Har haft så himlans ont i vänster äggstock så åkte in till gynakuten igår. hon kunde endast se en hinnsäck och ingen uppenbar gulesäck. Hon sa att jag troligtvis är väldigt tidig i graviditeten. Cirka 5 + 0. i och med att ingen gulesäck syntes så bokade hon om tiden till precis i början av januari. 


    jag är så galet nervös nu! Är det någon av er där man bara sett hinnsäcken och ingen gulesäck sådär tidigt? Känns som att hela min värld är i kras. Jag har pcos och har så jäkla glesa menstruationer/ägglossningsse. Så det känns som att tillfällena är väldigt få :( 

  • Svar på tråden 5+0 ingen gulesäck ;(
  • Anonym (Hanna)

    Vecka 5+0 är väldigt tidigt och de flesta ser ingenting i den veckan mer än det du fått till dig. Om jag var du skulle jag vara positiv till motsatsen bevisats! Även om du haft ont på ena sidan verkar graviditeten sitta på rätt ställe, och du blöder ju ingenting 🥰 Finns ingenting som tyder på att graviditeten inte är som den ska. Njut av att du ÄR gravid och försök slappna av fram tills nästa VUL 🥰❤️  

    Oftast görs inget VUL förens tidigast 8+0 av en anledning.

  • Anonym (Hanna)


    Hittade detta vad som kan förväntas ses i respektive vecka i början. 
  • Elisabet112

    Åh tusen tack för Din kommentar! Jag känner mig gravid, mår illa och är väldigt trött. Hoppas verkligen jag får andra besked sen. Har svårt för att känna glädje just nu. Just att vi inte såg gulesäcken Gjorde mig fruktansvärt orolig. Det är ju bland det första man ska se med hinnsäcken. Men din kommentar betyder mycket ❤️Kram kram 

  • Anonym (Mora)

    Då blir det en jule-säck istället höhö. Skämt åsido.tänk inte så mycket graviditeten kommer ta sig säkerligen! Och om inte får du försöka igen! det kommer bli bra ! Allt utvecklas ju så olika i början ju ingen idé att oroa sig även om det är svårt. kram 

  • Elisabet112

    tack! Ja jag hoppas att det tar sig! Bara haft mens 3 gånger detta år och är snart 31 år. Hoppas Verkligen det fungerar som det ska ! ❤️ Känns som hundra år till den 11 januari. 

Svar på tråden 5+0 ingen gulesäck ;(