Det är nog jag som är dålig på sex
Jag är en man som passerat 50-årsstrecket med flera år och mitt sexliv har väl sett ut ungefär likadant som många andras som brukar skriva här. Oregelbundet och lite torftigt enligt min smak. Jag har i regel alltid kännt mig sexuellt frustrerad och ofta avvisad. Jag upplever att sex är något som nästan alltid initierats av mig. Jag har aldrig känt mig åtrådd. Jag har aldrig upplevt att min fru verkligen vill ha sex för att hon vill njuta med mig. Jag har upplevt att hon går med på att ha sex (inte avvisar mig) men då oftast med känslan av att hon gör det mera pliktskyldigt och "för att man skall ha sex". Att förhållandet mår bra av att man har sex. Inte för att hennes kropp skriker efter sex och njutning. Hon säger att hon aldrig fantiserar om sex. När vi har sex så får hon i regel alltid orgasm. Oftast flera. Vårt sex ser alltid likadant ut. Samma steg och samma typ av "knapptryckningar" för att hon skall kunna koncentrera sig och "hitta känslan". Om vi (jag) avviker från den förprogrammerade motorvägen det allra minsta så tappar hon fokus och känslan och då är det förstört. Jag upplever att det finns så mycket inom sexlivet som förblir outforskat. Saker som hon och jag inte får uppelva tillsammans. Det behöver inte vara några extrema perversioner utan bara något annat som kan berika och som kan ge en ny dimension eller sensation. Jag upplever det som att när det gäller sexlivet så lever vi i en gråskala istället för att njuta av den fulla färgpaletten.
Och exakt så här ser jag många andra har också uttrycka sig. Kanske med andra ord men med samma innebörd. Tanken som jag alltid kommer tillbaka till är att det ändå är mig det beror på. Jag är inte tillräckligt bra på sex. Det är jag som inte lyckas tända henne och locka henne på rätt sätt. Det ligger hos mig. Som exempel så läser jag rätt ofta om kvinnor som berättar att dom har vuxit sexuellt och numera gör saker som dom tidigare aldrig skulle ha kunnat tänka sig och att det har gett dom ett rikare sexliv. Ofta berättar dom att dom var mycket tveksamma först och kanske tom ointresserade. Men deras män lyckades på rätt sätt göra dom lite nyfikna och våga testa. Dom blev ledda in i något nytt på ett varsamt sätt och insåg att en ny värld öppnade sig. Och idag är dom tacksamma för att deras män tålmodigt visade vägen.
Jag lyckas inte med det där. Jag har aldrig lyckats öppna nya världar för min fru. Även om hon får orgasmer när jag följer vår monotona och förutbestämda snitslade bana, i bekanta gråskalor, så kan jag aldrig slå mig fri från att hon nog har kapacitet till att njuta och uppleva så mycket mer, med en bättre älskare. Tyvärr är inte jag det.