• Snelhäst

    Vilket halsband är snyggast?



    Har så svårt att välja, skulle behöva lite hjälp! Gillar båda, är den mörkblå too much till vardags? 
  • Svar på tråden Vilket halsband är snyggast?
  • Aliona

    Gillar båda men till svart passar den blå mycket bättre. Den andra blir lite blek mot det svarta. Nu vet jag inte om du har mycket svart men i så fall skulle jag ha valt något med starkare färg.


    Håller dock med att den blå är lite mer smycke för när man klär upp sig. 

  • Snelhäst

    Tack för svaret. Jo jag bär mycket svart till vardags, den mörkblåa känns liiite bling bling på nåt sätt, undrar om det blir någon skillnad om man byter ut kedjan till något tunt och diskret? 

  • flygrl

    Tycker själv båda är fina och diskreta och passar även till vardags. Den mörkblåa ser i mina ögon ut att gå mot lila. Är det en ametist? 
    Tycker du passar fint i båda fast den övre gröna (turkosa?) ger en finare färgbrytning mot det svarta imho. 😉

  • Snelhäst
    flygrl skrev 2023-12-16 12:07:55 följande:

    Tycker själv båda är fina och diskreta och passar även till vardags. Den mörkblåa ser i mina ögon ut att gå mot lila. Är det en ametist? 
    Tycker du passar fint i båda fast den övre gröna (turkosa?) ger en finare färgbrytning mot det svarta imho. 😉


    Vad intressant att en del ser den blåa som lila, den är så blå den bara kan bli blå 😄 

    Jag behåller den blåa, men ska byta ut kedjan mot något tunnare. 


    Tack för alla svar 

  • flygrl
    Snelhäst skrev 2023-12-18 08:25:55 följande:

    Vad intressant att en del ser den blåa som lila, den är så blå den bara kan bli blå 😄 

    Jag behåller den blåa, men ska byta ut kedjan mot något tunnare. 


    Tack för alla svar 


    Hur man uppfattar färger kan nog va lite olika från individ till individ. Men som sagt tycker jag båda är fina på dig. 😊
  • Tihi

    Lite sent men jag föredrar den blå stenen som jag antar är en saffir. Fast den gröna är också helt okej. Men jag undrar bara om någon verkligen tycker att något av dina halsband är för mycket till vardags? Jag tycker inte det och blev förvånad över frågan och svaret.

Svar på tråden Vilket halsband är snyggast?