• nathalie85

    spotting,ammning,fertilitet

    Hjälp!
    Har sedan mensen kom igång ca 8 veckor  efter fl haft regelbunden mens trots helammning upp till 6 mån, och delammning upp till 1 år , haft spottinga ca 4-5 dar innan mens. Ammningen slutade helt en vecka sedan, men spotting kom
    igen  igår, mensen borde komma till helgen.

    Enligt google beror spotting ofta på dåliga progesteron värden- dålig
    slemhinna och svårt att bli gravid. 
    Önskar ett syskon och planerat att börja försöka senare inkommande år. Jag är närmare 40 år, så är
    rätt orolig. Har nån annan erfarenhet av detta? Jag hoppas verkligen spottingen ej kommer
    nästa cykel som jag inte längre ammar alls.
  • Svar på tråden spotting,ammning,fertilitet
  • lipa3646

    Hej 
    det stämmer att det kan bero på att prog nivåerna sjunker kraftigt men vad jag har läst så spelar det ingen roll för kommande grav för ägget fäster ju oftast dag 6-7 och dina spottings kommer ju senare :) 
    jag är också närmare 40 och försöker få ett till barn. har en son som föddes stilla för ett år sedan och kämpar med en ny grav men det går långsamt 

  • nathalie85
    lipa3646 skrev 2023-12-20 07:59:18 följande:

    Hej 
    det stämmer att det kan bero på att prog nivåerna sjunker kraftigt men vad jag har läst så spelar det ingen roll för kommande grav för ägget fäster ju oftast dag 6-7 och dina spottings kommer ju senare :) 
    jag är också närmare 40 och försöker få ett till barn. har en son som föddes stilla för ett år sedan och kämpar med en ny grav men det går långsamt 


    Beklagar eran stora förlust❤️
    har ni försökt länge med syskon? kollat upp att allt är
    som det ska? 

    Är nu inne på nya mens cykeln, första utan ammning. Hoppas innerligt på ingen spotting . Skulle gärna försöka på syskon genast,
    men mannen vill vänta ett litet tag, morr på det 😂
  • lipa3646

    Drygt ett år, denna månad blev det inte heller. Men det är bara kämpa på, Jag tror mellanblödningarna också kan bero på känslig livmodermun efter förlossningen. 
    har ni försökt länge 

Svar på tråden spotting,ammning,fertilitet