• RebeccaBex

    HJÄLP, IVF, GYNHÄLSAN ELLER LIVIO GÖTEBORG?

    Hej!

    Vi ska dra igång vår IVF-resa nu och det ser redan rätt så mörkt ut pga lågt AMH-värde (0,2) och ålder (40 år) vilket så klart känns både jobbigt, stressande och enerverande. Men vi har ändå bestämt att det är värt att ge IVF ett eller flera försök. Min sambo har bra spermier (jäkla män som för det mesta glider på en räkmacka) och vi älskar varandra och vill inte ge upp än. 

    Vi sitter tyvärr inte heller på några förmögenheter direkt och vi behöver således hjälp med finansieringen av behandlingen. Vi bor i södra Sverige för tillfället och rent geografiskt ligger Gynhälsan i Jönköping närmre oss men de erbjuder inte de räntefria lån som Livio-kliniken gör. 

    Alla råd och tips kring både IVF och barnagörande välkomnas, har ni kanske erfarenhet av Gynhälsan och deras lån eller "bara" behandlingen och kliniken? Likaså med Livio Göteborg? Har ni kanske endast valt (utan att ta lån) mellan Gynhälsan och Livio Göteborg och kan dela med er av era erfarenheter?  
    Bring it on snälla. 
    Alla upplyftande berättelser om lyckad graviditet trots lågt AMH-värde efter 40 är så klart välkomna också. Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle behöva skriva ett inlägg på Familjeliv och jag känner mig både hoppfull och tyngd av attbehöva skriva här. Jag känner mig i skrivande stund väldigt frustrerad av hela situationen men jag/vi tänker samtidigt inte ge upp förens vi har försökt med "alla" möjliga medel. Vi har försökt att bli gravida på naturlig väg i ca 10 månader utan resultat. Olgakliniken i Ryssland har även varit på tal eftersom de kan erbjuda andra mer okonventionella (ej lagliga i Sverigebehandlingar 


    Sverige, än) men vi har landat i att vi ska testa i Sverige först. Jag/vi skulle bli SÅ tacksamma och glada för era svar och råd i ämnet. Jag hopas att vi hörs snart, vi har entt konsuktationsmöte inbokat i Jönköping redan nästa vecka men beroende på vad ni svarar får vi se var vi går vidare.
    Kram & tack, hoppfull men ändå hopplös önskemor. <3
  • Svar på tråden HJÄLP, IVF, GYNHÄLSAN ELLER LIVIO GÖTEBORG?
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

    Följer! 


    Vi har försökt ett tag att få barn nr 2 nu men det verkar tyvärr inte gå på naturlig väg. 

  • Anonym (Mareba)

    Åh, håller tummarna för er. Ni får vara glada att ni lyckats en gång i alla fall! 
    Vill även tipsa om Dr Yang i Stockholm som för vissa kanske kan tyckas hålla på med humbug men jag/vi ska ge dem en chans innan vi kör igång med IVF. Dem behandlar en med icke traditionell västerländsk medicin/örter. Dvs kinesisk medicin. Du får läsa på om resten själv men dem har fått goda resuktat INNAN ivf måste sättas in som alternativ.

    Ge inte upp! Kämpa på!

    Kram R

Svar på tråden HJÄLP, IVF, GYNHÄLSAN ELLER LIVIO GÖTEBORG?