• BubblanJ

    IVF/ICSI 2024

    Hej! 

    Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

  • Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • LinneaWookie

    Ja det är lite oklart med progesteronets betydelse tycker jag...Jag har också fått höra att det egentligen inte finns något som säger att proggisarna hjälper, men att inga kliniker vågar sluta med dem heller eftersom man inte riktigt vet, och man vill inte vara den som säger till en ruvare att det inte behövs och sen går det åt skogen och man kommer älta det till förbannelse.
    Så det är väl lite både och, det KAN hjälpa men kan lika gärna vara vilket som. 

    Så spännande, allihopa!!!{#emotions_dlg.flower}Skäms

  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-28 20:28:03 följande:

    Ja det är lite oklart med progesteronets betydelse tycker jag...Jag har också fått höra att det egentligen inte finns något som säger att proggisarna hjälper, men att inga kliniker vågar sluta med dem heller eftersom man inte riktigt vet, och man vill inte vara den som säger till en ruvare att det inte behövs och sen går det åt skogen och man kommer älta det till förbannelse.
    Så det är väl lite både och, det KAN hjälpa men kan lika gärna vara vilket som. 

    Så spännande, allihopa!!!{#emotions_dlg.flower}Skäms


    Lycka till i dag! 😍🤞🤩
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-04-29 06:30:30 följande:
    Lycka till i dag! 😍🤞🤩
    Tack snällaSolig Det gick jättebra!
    Har fått både Cyclogest och Trombyl utskrivet nu så nu är det bara att vänta och hoppas.....{#emotions_dlg.flower}
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-29 14:31:17 följande:
    Tack snällaSolig Det gick jättebra!
    Har fått både Cyclogest och Trombyl utskrivet nu så nu är det bara att vänta och hoppas.....{#emotions_dlg.flower}

    Så skönt! Nu håller vi tummarna stenhårt 😍 

    Jag hade vul i dag på cd11, allt såg fint ut med en äggblåsa på 18 mm och en slemhinna som såg redo ut 😊 men ska ta ovitrelle i kväll och sedan insättning nästa måndag. Så behövde inte göra äl tester osv. Räknas detta som naturlig cykel eller vad är detta för mellanting då man ska ta otrivelle trots att allt verkar gå enligt plan med äl 😂

  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-26 07:49:41 följande:
    Ja jag med 🙌🥰 

    Okej, ja man ser fram emot det samtidigt som det känns omöjligt att få positivt på testet sen så känns så overkligt vad man håller på med 😁
    Lycka till i dag!! 🤞😍
  • Louieee
    EFW skrev 2024-04-29 17:05:24 följande:

    Så skönt! Nu håller vi tummarna stenhårt 😍 

    Jag hade vul i dag på cd11, allt såg fint ut med en äggblåsa på 18 mm och en slemhinna som såg redo ut 😊 men ska ta ovitrelle i kväll och sedan insättning nästa måndag. Så behövde inte göra äl tester osv. Räknas detta som naturlig cykel eller vad är detta för mellanting då man ska ta otrivelle trots att allt verkar gå enligt plan med äl 😂


    Försökt att hitta men verkar som om det ändå är i naturlig cykel 😊 
    "En annan fördel med FET är att det kan bli utfört under den naturliga cykeln. Då behöver du inte ta några hormoner för att trigga äggtillväxten, eller andra läkemedel. Att ta hormoner kan vara påfrestande då det innebär att kvinnan tar sprutor dagligen. Det kan hos vissa påverka humör, samtidigt som magen kan kännas spänd och huvudvärk kan uppstå. Genom att ha frysta embryon tillgängliga kan dessa biverkningar undvikas."

    Det här jag fick fram 🙈☺️ 
  • EFW
    Louieee skrev 2024-05-01 07:45:18 följande:
    Försökt att hitta men verkar som om det ändå är i naturlig cykel 😊 
    "En annan fördel med FET är att det kan bli utfört under den naturliga cykeln. Då behöver du inte ta några hormoner för att trigga äggtillväxten, eller andra läkemedel. Att ta hormoner kan vara påfrestande då det innebär att kvinnan tar sprutor dagligen. Det kan hos vissa påverka humör, samtidigt som magen kan kännas spänd och huvudvärk kan uppstå. Genom att ha frysta embryon tillgängliga kan dessa biverkningar undvikas."

    Det här jag fick fram 🙈☺️ 
    Tack Louieee 😊

    Jag tänkte inte på att det är röda dagar och klämdagar nästa vecka så säkert därför de ville se till att jag inte gick för länge. Får vara glad att det gick att ordna så och att jag slapp vänta på nästa cykel 😍 

    Hur känner du dig i dag, när ska du börja testa? 😊
  • Louieee
    EFW skrev 2024-05-01 08:04:24 följande:
    Tack Louieee 😊

    Jag tänkte inte på att det är röda dagar och klämdagar nästa vecka så säkert därför de ville se till att jag inte gick för länge. Får vara glad att det gick att ordna så och att jag slapp vänta på nästa cykel 😍 

    Hur känner du dig i dag, när ska du börja testa? 😊
    Ja så är det nog! Så skönt att dom kan styra det då 🙏 hade fått panik om jag hade fått vänta pga fel ägglossningsdag 😪 så kul att du får köra igång snart också 👏 då kommer vi ruva några dagar ihop 🤩

    Det känns bra 🙌 de sa att embryot var jätte fint så hoppas att den vill fästa 🥰 jag känner lite stickningar ibland men det är nog mest att jag inbillar mig eller pga cyclogesten. Jag vill försöka hålla mig några dagar 🙈 tror jag kommer testa från dag 5 men ska försöka hålla mig till dag 7 😁 tror man absolut tidigast kan få positivt från dag 5 verkar det som 😊
  • Awesomeginger
    LinneaWookie skrev 2024-04-28 20:28:03 följande:

    Ja det är lite oklart med progesteronets betydelse tycker jag...Jag har också fått höra att det egentligen inte finns något som säger att proggisarna hjälper, men att inga kliniker vågar sluta med dem heller eftersom man inte riktigt vet, och man vill inte vara den som säger till en ruvare att det inte behövs och sen går det åt skogen och man kommer älta det till förbannelse.
    Så det är väl lite både och, det KAN hjälpa men kan lika gärna vara vilket som. 

    Så spännande, allihopa!!!{#emotions_dlg.flower}Skäms


    Vet att det är olika överallt, men jag slutar idag, har dragit ner på dosen i 4 veckor nu. Går in i vecka 16 imorgon.
    Gjorde FET i naturlig cykel. Läkaren sa att fortsätta med det kan hjälpa så varför inte? Sen i vecka tolv när bebis får närining från moderkakan istället för gulkroppshormnet så börjar man dra ner. 
    Men alla säger olika, men kände att om de kan hjälpa så kör jag.
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-25 09:57:01 följande:

    Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF. Gråter


    Beklagar verkligen💔vet hur det känns! Har mina senaste haft 2 kemiska och en MA! 


    har de sagt något till dig om utredning el att prova något annat? Tänker på dig ❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024