• Chajsa

    Positivt med testa tidigt- test på ruvardag 7-ovitrelle?

    Hej! Jag har tjuvtestat på ruvardag 7 med blastocyst. Testet var clearblues ?testa tidigt? och det lös genast upp som positivt.  Vanligt test är negativt. Min fråga, eftersom att känsligheten på testa tidigt-testet är så hög, är det möjligt att det är ovitrelle? Det var 14 dagar sedan jag tog sprutan. JAG VET jag borde inte testa såhär tidigt, hade bestämt mig för att vänta men kunde verkligen inte hålla mig. Ni som känner behov av att läxa upp mig eller fråga vad poängen var kan undvika det, men finns det andra testjunkies som vet? 😅
  • Svar på tråden Positivt med testa tidigt- test på ruvardag 7-ovitrelle?
  • Zorrorro
    Graviditetstester Du kan få ett falskt positivt testresultat om du gör ett graviditetstest på eller urin i upp till 10 dagar serum efter att du har tagit Ovitrelle
  • Chajsa
    Zorrorro skrev 2023-12-03 20:49:36 följande:
    Graviditetstester Du kan få ett falskt positivt testresultat om du gör ett graviditetstest på eller urin i upp till 10 dagar serum efter att du har tagit Ovitrelle. 
    Ja tack det har jag läst! Men jag undrar om de bara tar hänsyn till vanliga gravtest med känslighet 25 i hcg, eller om test med känslighet på 10 är okej. Alltså Att hcg försvinner HELT ur kroppen efter 10 dagar ellerej. Någon som vet? 
Svar på tråden Positivt med testa tidigt- test på ruvardag 7-ovitrelle?