• Lönnsirap

    Vad vet vi om Nigeria!?

    Med anledning av den andra tråden om Nigeria och en artikel från 2020, där typ resten av världen diskuteras så skapar jag nu en egen tråd om just Nigeria.

    För jag vet typ nästan ingenting om Nigeria! Och jag är lite nyfiken i största allmänhet och läser gärna en rad eller två om landet, regionen och dina tankar om skillnader, likheter och spännande saker för andra att veta mer om.

    Så! Fram med Nigeria och berättelser om din tid där, eller din kontakt med landet, dess invånare. Vad borde jag veta?

  • Svar på tråden Vad vet vi om Nigeria!?
  • Aliona

    Jag tänker tyvärr mest på konflikter. Det fruktansvärda Biafra-kriget, Boko Haram och bortförandet av skolflickor för några år sedan. 


     

  • Lönnsirap
    Aliona skrev 2023-12-01 23:13:06 följande:

    Jag tänker tyvärr mest på konflikter. Det fruktansvärda Biafra-kriget, Boko Haram och bortförandet av skolflickor för några år sedan. 


     


    Själv fick jag inte ens de associationerna, utan behövde läsa Wikipedias artikel för att ens koppla ihop det.

    Tack för ditt svar!
  • Lönnsirap
    Dr Nail skrev 2023-12-01 22:49:45 följande:

    Jag vet att de låter farligt nära n-ordet, annars inte mycket.


    Välkommen till tråden! Håller tummarna för att vi får bättre koll om några dar.
  • Dr Nail
    Lönnsirap skrev 2023-12-02 07:17:31 följande:
    Välkommen till tråden! Håller tummarna för att vi får bättre koll om några dar.
    Jag vill också lära mig! Hoppas tråden hämtar in mer info :)
Svar på tråden Vad vet vi om Nigeria!?