• Love sun

    Kommer det bli något

    Har en kollega som jag är mycket intresserad av, tror han vet det. Han visar också intresse och jag ser honom ibland tittar på i smyg. Vi pratar ibland när vi ses, jobbar på olika avdelningar och ses inte så ofta. Vi är både blyga. Jag anstränger mig men hittar inte på vad jag ska säga, frågar bara om hur det är, och att han är också blyg gör inte saken lättare. Jag kan inte sluta tänka på honom, längtan är smärtsam men det finns aldrig nåt tillfälle där vi kan byta nummer . Dessutom vågar jag inte bjuda ut honom. Tror inte att han kommer att göra nåt åt saken. Jag vet att han gillar mig, ser det på hans blick nen vet om han förstår att jag gillar honom. Det känns så konstigt att vi både är vuxna separerade, har barn och ändå kan inte fixa det här. Jag skulle trott att han inte är seriös och det är bara flirt på jobbet men jag vet att han är jätteblyg . 
    vad skulle du har gjort?

  • Svar på tråden Kommer det bli något
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2023-11-30 22:45:18 följande:

    Tja, det kommer ju aldrig bli något om ingen av er vågar ta första steget och eftersom du inte kan förändra honom utan bara dig själv så får du själv avgöra hur du ska göra. 


    Det är upp till den som är intresserad att ta tag i saken, om man nu vill att det ska kunna bli något. Du har därför två alternativ:

    1. Ta initiativ. Försök få saker att hända. Våga, även fast du är blyg. Det värsta som kan hända är att du får ett nej och världen går inte under på grund av det.

    2. Du gör ingenting alls, fortsätt på samma sätt som du gör nu, men med risk för att han inte heller tar något initiativ och det aldrig blir något. 


    Hur tycker du att man ska ta initiativ?
  • Anonym (M)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-01 10:31:05 följande:
    De flesta tycker att det är bättre att det är kvinnan som tar initiativet, om det är på jobbet. Faktum är att män oftast avråds från att ta såna initiativ. Det kan kännas obehagligt för kvinnan att en man på jobbet tänker på henne på det sättet.
    Jag kan bara gå till mig själv, men jag tycker du kan göra i stort sett hur som helst, bara du gör nåt. Det är smickrande om en kvinna visar intresse.
    Ja det är faktiskt obehagligt. Det kanske den här killen också skulle tycka om TS försöker något. Man är där för att jobba och inte bli uppraggad.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Låt bli) skrev 2023-12-01 10:01:02 följande:

    Ta ett råd från en som varit med om det: don't go there. 


    Jag tycker hon kan göra det, men män bör inte. Jag kommer aldrig mer göra det. Jag stötte på många tjejer på jobbet, de flesta var jag bara tänd på. Men fem av dom hade jag känslor för. Den första stötte jag inte på egentligen, men försökte hinta. Den andra hade pojkvän men jag försökte ändå. Vi pratade faktiskt på att ses, men sen kom hon nog på bättre tankar. Den tredje hade också pojkvän så jag försökte inte. Hon var min drömtjej. Den fjärde var äldre och vi hade n kort flirt, hon ville ses mer och ligga, men sen ändrade hon sig. Hon låg med en annan, drogs till svin sa hon. Och så den senaste, mycket yngre. Där fick jag nej.

    Jag tror några på jobbet kan ha varit intresserade, men ingen stötte på mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2023-12-01 10:40:06 följande:
    Ja det är faktiskt obehagligt. Det kanske den här killen också skulle tycka om TS försöker något. Man är där för att jobba och inte bli uppraggad.
    Ja, när en man är intresserad av en kvinna på jobbet, så säger många kvinnor att de är där för att jobba, inget annat. Man träffar ingen på jobbet.
    När kvinnor är intresserade av män på jobbet, då är det lite andra regler. Då kan man faktiskt träffa nån på jobbet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-01 10:35:16 följande:
    Jag var intresserad av en yngre tjej, jag trodde att hon också kände nåt, men att hon var för blyg och inte vågade. Vet du vad de flesta trodde om det?
    Såhär sa min syster i alla fall: hon hade visat nåt om hon var intresserad. Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. "Hon är inte intresserad".

    Flera här sa samma sak, att tjejer inte alls är för blyga och visst vågar visa intresse, om de är intresserade. Sen så finns det många tjejer som tycker att det är mannen som ska ta första steget.
  • Anonym (M)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-01 11:40:42 följande:
    Ja, när en man är intresserad av en kvinna på jobbet, så säger många kvinnor att de är där för att jobba, inget annat. Man träffar ingen på jobbet.
    När kvinnor är intresserade av män på jobbet, då är det lite andra regler. Då kan man faktiskt träffa nån på jobbet.
    Jag menade även män, men du kanske inte läste vad jag skrev.
  • Anonym (L)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-01 10:21:54 följande:
    Du säger det, att det är upp till den som är intresserad att ta tag i saken? Gör det nån skillnad om det är mannen eller kvinnan som gör det, när det handlar om nån på jobbet?
    Det tycker jag inte, nej. 
  • Love sun

    Hör ni tack så hemskt mycket för uppmuntran och tråd! Nu har jag samlat mod för att bjuda ut honom och det gick jättebra. Resten löser sig nog.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Love sun skrev 2023-12-01 14:18:39 följande:

    Hör ni tack så hemskt mycket för uppmuntran och tråd! Nu har jag samlat mod för att bjuda ut honom och det gick jättebra. Resten löser sig nog.



    Vad roligt! Det var tufft gjort av dig, hoppas det blir bra Solig
  • Love sun

    Tack! Faktiskt kände inte igen mig och var jättenervös men nu är första och största steget avklarat.Solig

  • Love sun

    Det gick jättedåligt när vi träffades. Bara snack om barn och aldrig liksom lära känna varandra. Var också nervös och kunde inte styra samtalet. Hur som helst, messade honom senare (dumt gjort av mig) Han svarade kort. 


    Så jävla oschysst.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Love sun skrev 2023-12-10 14:56:07 följande:

    Det gick jättedåligt när vi träffades. Bara snack om barn och aldrig liksom lära känna varandra. Var också nervös och kunde inte styra samtalet. Hur som helst, messade honom senare (dumt gjort av mig) Han svarade kort. 


    Så jävla oschysst.


    Jag var på en dejt där vi satt och pratade om spindlar. Jag var nervös och det klickade nog inte riktigt. Jag var ändå lite tänd på henne och kunde ha träffat henne mer, men det rann ut i sanden. Ibland ska man nog ge varann en chans till, men du tror det är kört där?
  • Love sun

    Vet du, jag var själv mycket nervös och pratade också mycket om barn mm. När jag gick hem tänkte rädda situationen och messa för att berätta att  träffen var trevlig och frågat om något som han pratade om tidigare. Han svarade efter ett tag om att det gick bra med den saken men inget tack. När jag messade ville jag bara säga att vi kan pröva igen men skrev tack istället.

  • Anonym (M)
    Love sun skrev 2023-12-10 15:41:59 följande:

    Vet du, jag var själv mycket nervös och pratade också mycket om barn mm. När jag gick hem tänkte rädda situationen och messa för att berätta att  träffen var trevlig och frågat om något som han pratade om tidigare. Han svarade efter ett tag om att det gick bra med den saken men inget tack. När jag messade ville jag bara säga att vi kan pröva igen men skrev tack istället.


    Det behöver inte betyda något negativt mot dig att han svaradd så svalt. Kan finnas förklaringar till det. Han är väl också inte så självsäker verkar det ju som. Men förstår om det kändes tråkigt. Orkar du ge de en chans till? Något måste du väl ha fastnat för med honom eftersom du tänkte tanken att pröva igen?
  • Love sun

    Jag kanske borde ha väntat tills jag formulerar mina känslor och tankar på ett sätt som öppnar diskussion. Men ville inte kritisera och tänkte om jag tackar kanske kommer han tacka tillbaka och vi får ta ett nytt tag, men han verkar inte villig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Love sun skrev 2023-12-10 15:51:59 följande:

    Jag kanske borde ha väntat tills jag formulerar mina känslor och tankar på ett sätt som öppnar diskussion. Men ville inte kritisera och tänkte om jag tackar kanske kommer han tacka tillbaka och vi får ta ett nytt tag, men han verkar inte villig.


    Jag vet att om jag träffat en kvinna där det ändå kändes som det fanns nåt där, även om allt inte gick perfekt, så skulle jag vilja ses igen. Vem tusan är perfekt?
  • Love sun
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-10 18:50:13 följande:
    Jag vet att om jag träffat en kvinna där det ändå kändes som det fanns nåt där, även om allt inte gick perfekt, så skulle jag vilja ses igen. Vem tusan är perfekt?
    Ja, men det betyder att det inte fanns nåt där. Får gå vidare.
Svar på tråden Kommer det bli något