• warmefjord

    Hur länge kan man ha positivt ägglossningstest?!

    Vi försöker göra mig gravid och därför trackar jag min ägglossning. 


    Hade min senaste mens 18-24/11. Började testa ägglossning 25e. 
    Första positiva blev då på eftermiddagen samma dag. 


    Även 26e och 27e visade det positivt. 28e var teststrecket starkare än kontrollstrecket för att sedan gå tillbaka till lika starka. 

    Idag har jag alltså testat positivt på ägglossningstest 5 dagar i rad. 

    Har det hänt någon annan? 

  • Svar på tråden Hur länge kan man ha positivt ägglossningstest?!
  • Anonym (Nja)

    Njaaaa det positiva skulle jag säga var den 28:e. Ett tips är att använda digitala stickor för de är så enkla att läsa av. Men du menar seriöst att du skulle ha positivt ÄL-test cykeldag 7...? Det ska bara inte vara möjligt att ha ÄL så tidigt. Att ha ÄL dag 11 är inte heller särskilt bra eftersom äggen behöver mogna till sig lite mer än så.

  • Anonym (Anonym)

    Jag fick missfall för 7 veckor sedan, fick negativt graviditetstest för 5 veckor sedan och har haft positiva ägglossningstest i 5 veckor. Nej, jag skojar inte Skrattande Nån som kan gissa varför min kropp beter sig så? Inte haft bekräftad ägglossning heller.

    Innan hade jag positiva test i max 3 dagar, så tror nog man kan ha 5 dagar också. Jag brukar ha ägglossning CD 12-15. Alla är ju olika som sagt, men du kanske hade en peak nån av dagarna ändå men att det kanske inte syns på testerna med blotta ögat 😊 Som tidigare skrev så är digitala test att föredra då man får svart på vitt 😊

  • warmefjord

    Jag är helt seriös. Solklart positivt test, det är fortfarande positivt.. dvs lika starka streck. Om det var positivt 28e, dvs dag 11 kan ju innebära ägglossning dag 12-13, vilket ger en cykel på 26-27 dagar. Vilket är normalt enligt min gyn. 


    Men det är så konstigt, hur kan det alltid visa positivt. Har tre barn sedan innan som kommit till på 1a och 2a försök så inga problem med det tidigare. 


    Ska köpa digitalt, så tråkigt dyra bara. Drömmer

  • Kreschma

    Jag hade också positiva ägglossningstester länge som skilde sig i styrka, visades däremot att jag var gravid och hade fått tidigt missfall 🥹

    däremot har jag två vänninor som båda fått positiva ägglossningstester under flera Dagar Och båda dem sitter hemma med två underbara småttingar idag!

Svar på tråden Hur länge kan man ha positivt ägglossningstest?!