• Mrl0

    Mitt ex vill att det ska bli vi igen

    jag och min tjej gjorde slut för lite mer än 1 månad sen. Jag har nu flyttat 4 timmar bort .. för ca 2 veckor sen fick vi reda på att hon är gravid. och nu vill hon att jag kommer hem igen och blir en familj.. hon tror de kommer kunna bli bra denna gång. Jag önskar och vill det med .. men det är något i mig som inte vill.. vet inte Varöfr det är så., för jag älskar henne massor.. men av någon anledning så vill jag inte.. men endå vill jag .. de svårt o förklara. kånner bara stt de skönt att vara Sjölv och att jag inte är så sugen på att va i en relatio, även fast jag älskar och saknar henne hela tiden. tänker hela tiden på hur bra vi hade de , vi hade hund o lägenhet .. kanske är det dumt av mig att bo kvar här.. kanske kommer jag kasta bort allt .. jag vet bsra att något i mig inte vill ngt just nu.. är det någon som har något tips

  • Svar på tråden Mitt ex vill att det ska bli vi igen
  • Anonym (Nej)

    Det fanns väl en anledning till att ni gjorde slut? Har saker förändrats på bara så kort tid....? Du tvekar för att du vet innerst inne att det inte går så snabbt. Man ska inte vara ihop med någon för bekvämlighet, för att de är gravida eller någon annan orsak än att man verkligen KÄNNER att man VILL starkt. Du vill inte. Be henne göra abort.

  • Mrl0

    Tack för ditt svar. känner mig så korkad.. känns som jag kastar bort allt fint jag hade och kunde fått .. men de könns också skönt o lite lättad typ

  • Anonym (Nej)
    Mrl0 skrev 2023-11-28 20:56:39 följande:

    Tack för ditt svar. känner mig så korkad.. känns som jag kastar bort allt fint jag hade och kunde fått .. men de könns också skönt o lite lättad typ


    Ja, det finns väl en anledning till den lättnaden... Även om det finns kärlek så räcker det inte alltid.
  • Mrl0

    Hon va osäker under några månader och sen en dag påväg till jobbet så skrev hon att jag inte tar henne seröst .. och då bara blev de så .. de va typ droppen .. inget jag ville men kändes lättast.  men Nu är de jag vill inte vill.. vet inte Varför .. vill ju samtidigt.. har jag förlorat allt nu? Har jag kastat bort allt för att bo nåk annanstans..

  • Anonym (Nej)
    Mrl0 skrev 2023-11-28 21:20:37 följande:

    Hon va osäker under några månader och sen en dag påväg till jobbet så skrev hon att jag inte tar henne seröst .. och då bara blev de så .. de va typ droppen .. inget jag ville men kändes lättast.  men Nu är de jag vill inte vill.. vet inte Varför .. vill ju samtidigt.. har jag förlorat allt nu? Har jag kastat bort allt för att bo nåk annanstans..


    Man kan alltid ångra sig, men det finns ju mer bakom här. Vad var det mer som var fel med relationen?
  • Mrl0

    brist på förtroende sen start. kolla igen mobil osv helt utan anledning egentlige. kändes väl lite instängd

  • Anonym (Nej)
    Mrl0 skrev 2023-11-29 15:48:38 följande:

    brist på förtroende sen start. kolla igen mobil osv helt utan anledning egentlige. kändes väl lite instängd


    Aha, ja sånt går ju inte över i brådrasket. Hon har lite att jobba med, det kan ta tid...
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Nej) skrev 2023-11-29 17:39:52 följande:
    Aha, ja sånt går ju inte över i brådrasket. Hon har lite att jobba med, det kan ta tid...
    Håller med
Svar på tråden Mitt ex vill att det ska bli vi igen