• Chilisås

    Älskade barn

    Saknaden och sorgen går inte att beskriva. Jag och min sambo förlorade vår fina son förra månaden, pga moderkakavlossning. Jag tror aldrig att något sånt kan hända. Jag var i vecka 40+1. Under hela graviditeten har varit perfekt, inga konstigheter. Både jag och barnet mådde bra. Han var så stark i mammas mage. Han var efterlängtad länge i 9 månader. Han var frisk och så fin och helt perfekt när han kom ut.

    Han finns alltid i vårt hjärta ❤️ Vi älskar honom sååå mycket❤️

    Finns det någon här som har varit med om liknande? Skönt om jag kan prata med någon som har vart med om samma.

  • Svar på tråden Älskade barn
  • Anonym (korven)
    Chilisås skrev 2023-11-27 12:01:25 följande:
    Älskade barn

    Saknaden och sorgen går inte att beskriva. Jag och min sambo förlorade vår fina son förra månaden, pga moderkakavlossning. Jag tror aldrig att något sånt kan hända. Jag var i vecka 40+1. Under hela graviditeten har varit perfekt, inga konstigheter. Både jag och barnet mådde bra. Han var så stark i mammas mage. Han var efterlängtad länge i 9 månader. Han var frisk och så fin och helt perfekt när han kom ut.

    Han finns alltid i vårt hjärta ❤️ Vi älskar honom sååå mycket❤️

    Finns det någon här som har varit med om liknande? Skönt om jag kan prata med någon som har vart med om samma.


    Hjärta

    jag har tyvärr ej det, men skickar kärlek.
  • Anonym (änglamamma)
    Jag beklagar verkligen sorgen! Ingen borde behöva uppleva känslan av att förlora sitt barn när man trodde att man precis som få träffas.
    Min son dog i somras i samband med förlossningen, men inte pga moderkaksavlossning. Det var samma sak för mig - graviditeten hade gått jättebra med bara lite illamående i första trimestern. Det kanske känns mer chockartat därför - man blir verkligen inte förberedd på att bebisar dör när allt går bra.

    För mig har Spädbarnsfonden varit jättebra som hjälp, de har en Facebookgrupp för föräldrar som förlorat barn i magen och i spädbarnsålder och samtalsgrupper i vissa städer.
  • Annpor

    Hej. 
    Vet att det är sent att svara nu i April, men såg ditt inlägg nu så testar ändå. Jag är i exakt samma skor som dig, förlorade mitt första barn i v39, han föddes i februari i år. Helt perfekt och obduktionen har inte visat några fel på honom.

    Hoppas du har hittat andra att prata med, det har varit viktigt för mig i min process. Spädbarnsfonden har också varit bra, även varit på träffar anordnade av dom. 


    Saknaden och sorgen är tung att bära, livet kommer aldrig bli sig likt igen. När andra köper blöjor på Ica köper jag gravljus? Livet känns grymt! 

    Finns här om du vill prata. 
    Kram från en annan änglamamma

Svar på tråden Älskade barn