• hggeli

    Till Turkiet med barn

    Hej där vi bokade en resa till Turkiet till Alanya men så ser jag att det ju är en viss förhöjd risk mot svenskar pga de där jäkla koranbränningarna .
    hade ni vågat eller ska åka med barn till Turkiet i sommar ??

  • Svar på tråden Till Turkiet med barn
  • Agda90

    Åker inte till Turkiet igen. Tänker inte sponsra det landet med en spänn så länge den idioten sitter vid makten. 

    Med det sagt, nej had inte åkt till Turkiet pga förhöjd risk för det finns för mycket knäppgökar i världen. Dumt att riskera sin säkerhet 

  • Tow2Mater

    Skulle kolla sånt innan jag bokar. Skulle dock bojkotta Turiket helt idag av politiska anledningar.

  • Lilalampa

    Vi var till Alanya med barn. Kom hem för 2 veckor sen. Det var jättelugnt. Åkte buss, strosade omkring och var allmänt turistiga. De vi stötte på var trevliga och hjälpsamma. Barnen var nöjda och vill åka igen. Det var vår första resa till Turkiet någonsin. 

  • Yuppyupp

    Du behöver inte oroa dig. Mina föräldrar är nere i deras semesterbostad i alanya hela tiden. Läget är lugnt.. vi åker ner i sommar, jag, min man och våra barn. Man får komma ihåg att Turkiet är väldigt stort. Oroligheterna är inte i närheten av kusten. 

  • hggeli

    Åh tack för lugnande svar . Vi har ju köpt resan så är ju liksom bara åka nu :)  är såklart avbokningsbar men hade varit enormt tråkigt . 

  • hggeli
    Lilalampa skrev 2023-11-24 21:36:03 följande:

    Vi var till Alanya med barn. Kom hem för 2 veckor sen. Det var jättelugnt. Åkte buss, strosade omkring och var allmänt turistiga. De vi stötte på var trevliga och hjälpsamma. Barnen var nöjda och vill åka igen. Det var vår första resa till Turkiet någonsin. 


    Var det många andra turister där .? Svenska då speciellt med barn också ?  Skönt höra ni just varit och att det verkar som vanligt :) vill så gärna åka på vår bokade resa i sommar !
  • Lilalampa
    hggeli skrev 2023-11-25 12:23:32 följande:
    Var det många andra turister där .? Svenska då speciellt med barn också ?  Skönt höra ni just varit och att det verkar som vanligt :) vill så gärna åka på vår bokade resa i sommar !
    Jag tror du kan vara lugn. Vi åkte på höstlovet så visst hördes det svenska runtomkring. Och barn! Men Alanya i sig fick jag höra var alldeles dött och butiker började stänga för säsongen. Det var tomt på gatorna, inget trängsel alls. Verkligen lågsäsong. Vissa hotell hade också bommat igen för "vintern". Där låg vi i 29+ grader och undrade vad det var för vinter de talade om..... 
Svar på tråden Till Turkiet med barn