• Tom Araya

    Wok till pastasås

    Häromdagen gjorde jag en asiatiskt-inspirerad maträtt genom att fräsa på gul lök, kyckling, champinjoner och wokgrönsaksmix, kryddat med chili, gul och röd curry, salt, spiskummin, och koriander. Sedan hällde jag på en burk kokosmjölk, pressade i två vitlöksklyftor och så fick det stå och puttra en stund medan jag kokade ris till.

    Det blev lite över, men inte till en hel middag och nu tänkte jag göra en pastasås på resten.
    Jag tänkte fräsa på lite hackad gul lök, en strimlad paprika och ev även en burk champinjoner, men jag vill också ha lite mer vätska (eller smet)...
    Jag funderar på matlagningsgrädde eller creme fraiche eller krossade tomater eller alla tre.
    Vad tror du passar bäst till, då grunden är kryddad med curry och innehåller kokosmjölk?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-21 16:28
    Tillägg; det blev faktiskt väldigt gott det jag åt igår, trots att jag gjorde allt på en höft.
  • Svar på tråden Wok till pastasås
  • Tom Araya
    Anonym (H) skrev 2023-11-21 16:42:21 följande:

    Har du cocosmjölk i, en burk tomat


    Jag har varken kokosmjölk, grädde eller crene fraiche hemma, men kan gå och köpa. Krossade tomater har jag hemma.
  • Anonym (H)
    Tom Araya skrev 2023-11-21 16:45:51 följande:
    Jag har varken kokosmjölk, grädde eller crene fraiche hemma, men kan gå och köpa. Krossade tomater har jag hemma.
    Du hade ju cocosmjölk i från början
  • Tom Araya
    Anonym (H) skrev 2023-11-21 16:52:51 följande:
    Du hade ju cocosmjölk i från början
    Ja, hela den burken jag hade hemma.
Svar på tråden Wok till pastasås