• Emilia1980

    Behöver råd

    Kort och gott. Hade ni tagit ett jobb med oregelbundna tider om ni inte litade på att barnet har det bra med den andra föräldern?

  • Svar på tråden Behöver råd
  • Ekdahl
    Emilia1980 skrev 2023-11-20 18:45:02 följande:
    Behöver råd

    Kort och gott. Hade ni tagit ett jobb med oregelbundna tider om ni inte litade på att barnet har det bra med den andra föräldern?


    Helst inte men det beror på din situation i övrigt.

    Ekonomi?
    Arbetslös?
    Möjlighet till andra jobb?
  • Emilia1980

    Har ingen annan erfarenhet än just detta jobbet så svårt att veta med andra jobb, har varit arbetslös ett tag innan jag fick detta. Ekonomin är väl inte den bästa men heller inte den sämsta.

  • Ekdahl
    Emilia1980 skrev 2023-11-20 19:01:55 följande:

    Har ingen annan erfarenhet än just detta jobbet så svårt att veta med andra jobb, har varit arbetslös ett tag innan jag fick detta. Ekonomin är väl inte den bästa men heller inte den sämsta.


    I så fall tycker jag att du självklart ska ta jobbet. Men prata med den andra föräldern om hur du känner. Du gör ditt barn en björntjänst om du går arbetslös för att jämnt vara tillgänglig. Ditt barn behöver en så stark mamma som möjligt.
  • Emilia1980

    Det har jag gjort. Han blir arg och säger han gör som han vill. Om det nu är ta hårt i sonen eller skrika. 

  • Mortiscia80
    Emilia1980 skrev 2023-11-20 20:19:20 följande:

    Det har jag gjort. Han blir arg och säger han gör som han vill. Om det nu är ta hårt i sonen eller skrika. 


    Varför låter du ditt barn utsättas för psykisk och fysisk misshandel?
  • Emilia1980

    Det är ju det jag inte gjort genom att jag varit konstant närvarande och kunnat stoppa det. Men om jag är på jobbet? Ja då är det en annan femma.

  • Mortiscia80
    Emilia1980 skrev 2023-11-20 20:43:27 följande:

    Det är ju det jag inte gjort genom att jag varit konstant närvarande och kunnat stoppa det. Men om jag är på jobbet? Ja då är det en annan femma.


    Ok, ja det lät inte riktigt så. Så barnet slipper alltså vara ensam med pappan öht? Bor ni tillsammans eller är det dags att lämna honom?

    Om du vill ta ett jobb med oregelbundna tider så hör med kommunen om de erbjuder tillsyn utanför kontorstider eller hör med någon bekant.
  • Emilia1980

    Nej kanske formulerade fel. Han har aldrig haft honom på egen hand. Finns nattis här, ganska lång kötid bara. Släkten bor inte i samma stad. Det är helt sjukt vilka situationer man sätter sig i 😪

  • Emilia1980

    Bor inte tillsammans, han är dock här ibland för att hälsa på sin son. Som han för övrigt inte ens gör något med när han väl är här. Blir arg på mig själv och hela grejen nu när jag skriver ner det i ord. 

  • Ekdahl
    Emilia1980 skrev 2023-11-20 20:43:27 följande:

    Det är ju det jag inte gjort genom att jag varit konstant närvarande och kunnat stoppa det. Men om jag är på jobbet? Ja då är det en annan femma.


    Tycker du verkar göra det bra. Det är svårt att vara förälder, även för honom. Så länge han inte slår barnet tycker jag att du ska lita på honom. Det är mänskligt att skrika på ett barn och att ta hårt i det. Det gör de flesta föräldrar under sin föräldrartid.
  • Ekdahl
    Emilia1980 skrev 2023-11-20 21:03:57 följande:

    Bor inte tillsammans, han är dock här ibland för att hälsa på sin son. Som han för övrigt inte ens gör något med när han väl är här. Blir arg på mig själv och hela grejen nu när jag skriver ner det i ord. 


    Bli inte arg på dig själv. Du gör så gott du kan. Fortsätt med det.

    Om du är ensamstående måste du ha ett jobb så ta jobbet. Sök sedan nya jobb.
  • Emilia1980

    Ja, har jag lite tur får jag plats på ett dygnet runt dagis. Börjar inte innan i mars. Och då är även min mamma pensionär och har sagt hon kan hjälpa till. Med lite tur slipper jag hans hjälp 

Svar på tråden Behöver råd