• Max858

    Hund på gång

    Hej mina vänner.

    Nu är jag här igen.
    Jag går i tankarna på o skaffa hund. Bor just nu själv. Men löst allt från hundvakt när jag behöver osv. 

    Problemet är såhär. Jag blir lite motarbetad från visa som säger jag inte vet hur det funkar med hund osv. 

    Men jag har själv gått djurvårdslinjen med inriktning hund. Jobbat på ett hunddagis och haft hand om 15 hundar själv. Så har erfarenheten. 

    Sen är min plan även såhär att hittar jag nån. Ja då blir det test en månad och se hur det fungerar. Men därav jag skriver. Hur kan man motbevisa dessa personer? Nu när jag uppenbarligen har erfarenhet och vet vad jag pratar om. 

  • Svar på tråden Hund på gång
  • Anonym (Bella)

    Vem är det du behöver motbevisa för att kunna skaffa hund? Är det säljaren som inte vill sälja till dig?

  • Max858

    Nädå säljaren är bra. Den o motbevisa är min mamma o syster som tycker jag tar dåligt beslut. Även om jag inte tycker det själc. Är 22 o har eget

  • Sanna43
    Max858 skrev 2023-11-18 12:19:13 följande:

    Nädå säljaren är bra. Den o motbevisa är min mamma o syster som tycker jag tar dåligt beslut. Även om jag inte tycker det själc. Är 22 o har eget


    Skit i dom
    Jag skaffade hund mot min familjs vilja trots att jag bodde hemma fortfarande 
  • Anonym (Varför)
    Sanna43 skrev 2023-11-18 12:20:47 följande:
    Skit i dom
    Jag skaffade hund mot min familjs vilja trots att jag bodde hemma fortfarande 
    Hundägare gör som de vill.
  • Max858

    Tack för svaret sanna. Sa faktiskt till dem på ett rätt långt meddelande vad jag har för erfarenhet och tänkt på det rätt länge. Bor ju just nu själv så bara o respektera :D

  • Krocko

    Ska du låna någons hund en månad och se hur det funkar att ha hund eller vad menar du med : ?då blir det test en månad?.?

  • Anonym (Bella)
    Max858 skrev 2023-11-18 12:19:13 följande:

    Nädå säljaren är bra. Den o motbevisa är min mamma o syster som tycker jag tar dåligt beslut. Även om jag inte tycker det själc. Är 22 o har eget


    Men de får väl inte bestämma det? Du är ju vuxen och bor inte med dem.
  • callmepreggoornot
    Max858 skrev 2023-11-18 12:19:13 följande:

    Nädå säljaren är bra. Den o motbevisa är min mamma o syster som tycker jag tar dåligt beslut. Även om jag inte tycker det själc. Är 22 o har eget


    Du skriver att "om du hittar någon"?

    Det enda som kan vara svårt är någon form av prövotid, seriösa uppfödare tar tillbaka hunden vid problem men just att testa låter lite märkligt.
  • Anonym (F)

    En varning bara. hund kan bli väldigt dyrt med veterinär. Om du jobbar på hunddagis har du troligtvis inte så stor inkomst . trots försäkring kan det bli 10.000 per besök utan problem 

  • Max858

    Jobbar inte på hunddagis just nu. Aa har lite koll det kan gå i kostnad :D som det låter om jag hittar någon. Det ska kännas rätt. Så jah menar....

  • Anonym (d)
    Max858 skrev 2023-11-18 15:22:25 följande:

    Jobbar inte på hunddagis just nu. Aa har lite koll det kan gå i kostnad :D som det låter om jag hittar någon. Det ska kännas rätt. Så jah menar....


    Så jah menar....?
  • Max858

    Okey om det är så du menar. Jag är inte inne på nån prövotid.  Min tanke är och kolla på omplaceringshundar. Från hem som behöver en andra chans.

    Allt ska kännas rätt liksom. Så menar att man testar o ser. Passar hen i miljön eller inte liksom. Sen som en skriver längre upp. Seriösa brukar göra så. Så tack :D

Svar på tråden Hund på gång