• wildean

    Deprimerad under graviditeten men fick friskt och glatt barn?

    Jag mår så dåligt under graviditeten (sjätte månaden nu) med återkommande panikattacker och ångest. Har fått börja med medicinering som hjälpt delvis - är lugnare nu - men har många tankar om att ha skadat fostret med all stress, ångest och kortisol. Vet att det inte är bra alls och att risken för bl.a. npf-diagnoser ökar.

    Det jag undrar nu är om någon annan haft en liknande graviditet och ändå fått ett barn som under uppväxten ändå visar sig vara stabil/glad? Där det inte verkar ha blivit så allvarliga följder?

    Jag vet att det inte säger något om hur det går i det här fallet men det skulle ändå hjälpa om någon haft en sån erfarenhet. 

  • Svar på tråden Deprimerad under graviditeten men fick friskt och glatt barn?
  • wildean

    Jo jag får bra hjälp nu, både med medicinering och andra insatser. Men det är först nu det börjar få effekt. Jag vill mest höra om det finns folk som fått ett friskt barn trots att de haft svår ångest första två trimestrarna. 

  • Anonym (Barn)

    Det föds barn i krig och trasiga familjer som blir fullt normala.
    Ev diagnoser på barnen beror nog med på arvet och inte om din stress är behandlad eller inte.

Svar på tråden Deprimerad under graviditeten men fick friskt och glatt barn?