• Gigi01

    Hur ofta och hur mycket äter era 3 månaders?

    Har en son som är strax 3 månader. Han får baby semp 1 och äter 70-100 ml varje 1,5-2,5 h. På natten från 9 till 7 äter han ofta bara 2 ggr och då sammanlagt mellan 110-210ml. 
    Per dygn äter han altså 510-680ml.. enligt paketet så ska han äta mycket mer per gång än 70-100 men han vill inte. Ja har försökt allt. Ja har föesökt väcka han på natten varje 2 h för att äta men han vägrar. Han har varit rosslig 6 veckor och nu fått airomir och flutide för att se om de försvinner. Enligt BVC så följer han mittenkurvan nu och följde innan den översta. Vill tilläga att han får ca 100g i veckan på vikten men vuxit 12 cm sen han föddes !! 

    Hur mycket äter era barn
     Vad kan jag göra
    Böe jag vara orolig 

    Bvc pratar om att ifall han inte äter mer senare så kanske magsäcken inte blir större. Men atr ja inte ska va orolig nu. För övrogt år han glad, pigg, inger magknip 

  • Svar på tråden Hur ofta och hur mycket äter era 3 månaders?
  • Anonym (Sanna)

    Hej,

    Hittade denna tråden i allt mitt googlande. Har ett liknande problem, förutom att min unge är två månader och äter ännu sämre (cirka 40 - 60 ml varannan timme). Jag undrar hur det har gått för er?

  • Anonym (Hur har det gått?)
    Gigi01 skrev 2023-11-16 15:59:28 följande:
    Hur ofta och hur mycket äter era 3 månaders?

    Har en son som är strax 3 månader. Han får baby semp 1 och äter 70-100 ml varje 1,5-2,5 h. På natten från 9 till 7 äter han ofta bara 2 ggr och då sammanlagt mellan 110-210ml. 
    Per dygn äter han altså 510-680ml.. enligt paketet så ska han äta mycket mer per gång än 70-100 men han vill inte. Ja har försökt allt. Ja har föesökt väcka han på natten varje 2 h för att äta men han vägrar. Han har varit rosslig 6 veckor och nu fått airomir och flutide för att se om de försvinner. Enligt BVC så följer han mittenkurvan nu och följde innan den översta. Vill tilläga att han får ca 100g i veckan på vikten men vuxit 12 cm sen han föddes !! 

    Hur mycket äter era barn
     Vad kan jag göra
    Böe jag vara orolig 

    Bvc pratar om att ifall han inte äter mer senare så kanske magsäcken inte blir större. Men atr ja inte ska va orolig nu. För övrogt år han glad, pigg, inger magknip 


    Undrar också! Har en 3,5-mån bebis som ammas men äter också och är pigg och glad men sjunkit på kurvorna även om vikten ökar. Växer gör bebisen men blir ju relativt smalare. Har också varit rosslig länge nu vilket säkert påverkar. Försöker jag amma oftare än varannan timme som nu kräks eller vägrar barnet.
  • Gigi01

    Uppdate
    Äter fortfarande med ca 2h mellanrum. 
    Har ökat matintaget vissa dagar till ca 800ml men mindre när han får gröt. Det skulle vi börja med i samband med läkare. Vi fick nexium och hans rossel försvan. Dom tror de var tyst reflux han hade. Följer sin egen kurva fint och är väldigt lång. 

    4.,5 mån kontrollen vägde bebis 6725 och 68,6 lång

Svar på tråden Hur ofta och hur mycket äter era 3 månaders?