• Anonym (Lumlumi)

    Ni som har erat/ era barn omplacerade..

    Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

    SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

    Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

  • Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • EpicF

    HeiHei: Jag vet när stenålder slutade. Men jag pratade om just stenåldern, och inte om 1900-talet, eftersom du verkar gilla det gamla. 

  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 12:43:20 följande:

    HeiHei: Du får gärna tycks gym är löjligt. Alla tycker inte om att gå på gym och det är helt ok eftersom vi alla är olika. 

    Själv går jag på gym, promenader i skogen, cyklar i terräng, åker skoter, snowboard och på skidor utefter vad som passar för mig just den dagen. Vad säger att man inte kan göra allt? 


    Vad säger att man inte kan göra allt?- Du kommer inte klara av att göra ALLT under en livstid.

    Du har barn själv?
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 15:11:36 följande:
    Vad säger att man inte kan göra allt?- Du kommer inte klara av att göra ALLT under en livstid.

    Du har barn själv?
    Jag gör ju allt det jag vill och jag gjort det i mer än 20 år nu och har planer att fortsatta i minst 20 år till. 

    Ja, jag har barn. 
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 15:25:21 följande:
    Jag gör ju allt det jag vill och jag gjort det i mer än 20 år nu och har planer att fortsatta i minst 20 år till. 

    Ja, jag har barn. 
    Och förlöjligar t om sällskapsspel, du måste vara tråkig.
  • EpicF
    HeiHei skrev 2023-11-17 15:37:12 följande:
    Och förlöjligar t om sällskapsspel, du måste vara tråkig.
    Nej, jag förlöjliga inte sällskapsspel. Jag tycker bara att strategi-sällskapspel är tråkiga ocj löjliga att hålla på med.

    Jag tycker istället det är bättre att tända bålpannan i trädgården  eller gå ut i naturen och tända bål, och umgås med familjen. Det gör vi istället för att spela strategispel. Enda gången vi spelar spel är när vi spelar monopol med mina syskon på julaftonskvällen när vi virar jul med mon familj, det är tradition. 

    Men du får gärna tycka jag är tråkig. Jag bryr inte om vad du tycker. 
  • Anonym (Kim)

    Ja ni?! TS har lämnat tråden in kliver HeiHei och provocerar. Nu är ni låååångt bort från topic. 

  • EpicF
    Anonym (Kim) skrev 2023-11-17 16:35:23 följande:

    Ja ni?! TS har lämnat tråden in kliver HeiHei och provocerar. Nu är ni låååångt bort från topic. 


    Verkar inte spela så stor roll då ts till synes har lämnat tråden... 
  • Anonym (Cricket)
    EpicF skrev 2023-11-17 16:40:29 följande:
    Verkar inte spela så stor roll då ts till synes har lämnat tråden... 
    Har han verkligen det.....? Tveksamt. 
  • EpicF
    Anonym (Cricket) skrev 2023-11-17 17:34:00 följande:
    Har han verkligen det.....? Tveksamt. 
    Det har därför jag skrev "till synes".... 
  • Anonym (Tragiskt)
    HeiHei skrev 2023-11-17 11:31:13 följande:
    Tack för kritiken,, har du någon hobby jag kan kritisera dig om?
    Alla får absolut ha sin åsikt, men jag skulle gärna vilja utmana dig att  skriva ett inlägg om att MTG är löjligt i ett MTG forum.

    var det enda du fick ut av svaret att du var löjlig pga spelet? inte det faktum om att välja spelet ÖVER sitt barn som är löjligt och patetiskt. då spelar det ingen roll om hobbyn är dataspel, gym, akvarellmålning. Om du prioriterar ditt barn kan du spela 5 timmar om dagen om du så vill. men barnet bör väl prioriteras över dessa timmar? Den dagen spelet är viktigare än barnets bästa och välmående det är då det blir ett avvikande beteende som i allra högsta grad bör ifrågasättas. om man inte ens kan förstå det, då borde man kanske inte ha barn som sagt.
  • Anonym (Kim)

    Cricket och EpicF troru te att någon av er behöver vara tveksamma. Se bara var diskussionen bär iväg. Sättet att argumentera, att uttrycka sig, förminska skribenterna och jada jada. Precis som en manipulativ SOB. 


    Bara att sucka och känna att en del skulle inte skaffa barn. 


    Det händer ibland att även jag spelar. I de lugnaste vatten osv. Ikväll/natt ska jag kriga skiter ur mitt gäng. Å i morn om det inte är svinkallt blir det rävjakt. Ytterligheter? Ja visst! 

Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..