• Shanaya

    3 veckors förälskelse?

    Är det rimligt av en man att efter ha dejtat en kvinna i 3 veckor vara så djupt förälskad så han lämnar sin fru efter 19 års äktenskap?

  • Svar på tråden 3 veckors förälskelse?
  • Shanaya
    Fjäril kär skrev 2023-11-11 17:33:15 följande:

    Totalt omöjligt att svara på utan att ha bakgrundsinformation 


    Vi har varit gifta i 19 år och har en dotter tillsammans. De senaste 3 åren har vi haft det tufft för jag gick in i väggen och mådde riktigt dåligt vilket gjorde att vår relation blev lidande.
    Den här kvinnan träffade han när jag var bortrest i 5 veckor. Vi bor utomlands och hon kom hit på semester. Jag hade varit borta i typ 2½ vecka när de träffades genom gemensamma bekanta. Han är musiker och deras gemensamma bekanta går alltid på spelningarna och så följde hon med. Så typ första veckan pratade de bara och sen började väl ett visst intresse väckas efter det.
    Hon är inte redo för en relation säger hon till honom men han är redo att lämna mig för hennes skull trots det. 
  • Tecum

    Visst är det möjligt, han ser inte er relation som bra och det ger honom inte det han söker. Kanske är han också en impulsiv och utåtriktad person som brukar fatta snabba beslut? Hon har blivit den språngbräda han sökt för att komma ur er relation. Men jag tror inte att det blir något långvarigt och det är klokt av henne att inte gå in i något genast.

    Om du verkligen vill ha tillbaka honom är det nog bara att avvakta. Kanske är gräset inte så grönt andra sidan som han trott...

  • Shanaya
    Tecum skrev 2023-11-11 18:14:29 följande:

    Visst är det möjligt, han ser inte er relation som bra och det ger honom inte det han söker. Kanske är han också en impulsiv och utåtriktad person som brukar fatta snabba beslut? Hon har blivit den språngbräda han sökt för att komma ur er relation. Men jag tror inte att det blir något långvarigt och det är klokt av henne att inte gå in i något genast.

    Om du verkligen vill ha tillbaka honom är det nog bara att avvakta. Kanske är gräset inte så grönt andra sidan som han trott...


    Jag kände också att hon kunde vara en språngbräda. Istället för att ta tag i något som känns jobbigt så är det ju mycket roligare på andra sidan staketet. Hon ha ren hel del historik och är en ganska trasig kvinna och jag vet att det inte kommer bli bra för honom. Fast det säger jag så klart inte till honom utan det får han upptäcka själv.
    Det är nu ca 1 dygn sen han bestämde sig för skilsmässa så jag är faktiskt inte säker på att jag vet vad jag vill. Jag måste ta mig ur chocken och landa i det här. Vi har trots allt över 20 år tillsammans och en dotter. Livet kommer bli så mycket annorlunda utan honom.
    Mitt liv kanske kommer bli så mycket bättre utan honom men just nu känns det som att mycket fokus hamnar på det jag kommer förlora, inte på det jag kommer vinna.
    Jobbigast är ångestattackerna som sköljer över mig hela tiden. 
    Nu åker den här kvinnan hem till sitt hemland på måndag och efter det tänker jag att han och jag tillsammans ska landa i allt det här och prata ut om allt. Det är ju en hel del praktiskt som ska lösas och en massa annat.
  • Lynx123

    Ja det är möjligt. Personer som länge gått och velat skilja sig kan ofta uppleva en ny förälskelse som en katalysator att äntligen lämna. Oavsett om det nya förhållandet fungerar eller ej så handlar det om att ha tagit beslutet och faktiskt lämna äktenskapet.

    Jobbigt, så klart, men samtidigt kommer du med tiden inse att du inte förtjänar att vara med en person som egentligen inte vill vara med dig. Det tar tid och kräver tålamod, men blir alltid bra i längden eftersom du får tillbaka din frihet och din värdighet. Håll huvudet högt och ta ingen skit - det kommer dessutom ge din dotter en fantastisk förebild. Kram

  • Magical

    Jag tror inte han kan veta vad han vill på bara 3 veckor, men helt klart är det ett flyktbeteende utifrån vad du berättar. 

    Kan bli så att det där rinner ut i sanden så småningom. Du behöver dock ta ett beslut om hur DU vill göra, om han återvänder med svansen mellan benen, 

  • Shanaya
    Lynx123 skrev 2023-11-12 08:01:39 följande:

    Ja det är möjligt. Personer som länge gått och velat skilja sig kan ofta uppleva en ny förälskelse som en katalysator att äntligen lämna. Oavsett om det nya förhållandet fungerar eller ej så handlar det om att ha tagit beslutet och faktiskt lämna äktenskapet.

    Jobbigt, så klart, men samtidigt kommer du med tiden inse att du inte förtjänar att vara med en person som egentligen inte vill vara med dig. Det tar tid och kräver tålamod, men blir alltid bra i längden eftersom du får tillbaka din frihet och din värdighet. Håll huvudet högt och ta ingen skit - det kommer dessutom ge din dotter en fantastisk förebild. Kram


    Ja, det är enormt jobbigt. Det kom verkligen som en chock att han ville skiljas. Det var totalt oväntat så jag mår absolut inte bra nu.
  • Shanaya
    Magical skrev 2023-11-12 08:05:45 följande:

    Jag tror inte han kan veta vad han vill på bara 3 veckor, men helt klart är det ett flyktbeteende utifrån vad du berättar. 

    Kan bli så att det där rinner ut i sanden så småningom. Du behöver dock ta ett beslut om hur DU vill göra, om han återvänder med svansen mellan benen, 


    Ja, något konstigt är det i alla fall. Jag tror också att det kommer rinna ut i sanden när hon har åkt hem. Just nu vet jag inte vad jag vill så jag kommer inte fatta några beslut alls. Jag kommer bara försöka ta mig igenom alla de här jobbiga känslorna.
Svar på tråden 3 veckors förälskelse?