• Torna

    Journalkopia förlossning, hur får jag?

    Pga många frågor som uppkommit efter förlossningen som jag känner att jag behöver bearbeta så har jag läst min journal på 1177. Men känns som mycket fattas och har hört att vissa beställer sin förlossningsjournal, samt från bvc med grafer etc. 

    Men hur går man till väga? Googlat utan klart svar. Eller åt är det samma som i det jag kan läsa på 1177?

    Gäller akademiska i Uppsala (och mvc i närliggande kommun). Fick barn förra året.

  • Svar på tråden Journalkopia förlossning, hur får jag?
  • Anonym (Rttrt)

    Fick barn på ackis och då frågade de i samband m hemgång om jag ville ha journalen utskriven mot avgift för detta. Så det tog jag.

  • Anonym (Ring)

    Jag har beställt journalkopior genom att ringa till stället jag var på. Däremot har det hänt att jag inte tyckt att dom stämmer. Då får man nog prata med berörd läkare/personal.

  • Torna

    Rttrt: ok, hur länge sedan var det? Stod det annat i dessa än i din journal på tex 1177? 🙂

  • Anonym (Minea)

    Tror det enklaste är att du hör av dig till förlossningen på det sjukhuset du födde på. Eller din barnmorska. För min region gick det att beställa journalen hemskickad via 1177 så behövde inte kontakta någon. Det kostade en summa. Det är alltså inte journalen som finns på 1177 utan mycket mer detaljerat med alla kockslag och håmdelser minut för minut osv. Tror min var typ 4 sidor. 

  • Anonym (Minea)

    Glömde skriva att jag födde i början av förra året så begärde ut journalen förra våren. 

  • Torna

    Tack för alla svar! Får testa ringa runt lite i veckan och hoppas jag kan få den 😊

Svar på tråden Journalkopia förlossning, hur får jag?