• Mrskos

    Skicka paket företag

    Jag behöver hjälp. Jag har beställt en vara från NEXT som finns i Tyskland.
    Jag ska nu returnera varan och stå för frakten själv.
    Jag vet inte vad för frakt jag ska ta? Jag ska ju skicka utomlands till företag.
    Jag har frågat om hjälp på postkontoret men inget svar. Ringde postnord och DHL men de sa jag skulle höra med företaget. 
    Blir så förvirrad.

  • Svar på tråden Skicka paket företag
  • Anonym (Myran)

    Om företaget inte kan skicka en retursedel till dig(och fakturera summan) köper du frakt enklast via postnords sida. www.postnord.se/privat/skicka/brev-och-paket/postpaket-utrikes

    Dom måste missuppfattat din fråga. Du är ju privatperson som skickar och bokar då enligt ovan. Att paketet ska gå till ett företag spelar ingen som helst roll. Du fyller i precis som när dy skickar ett vanligt paket till något. Fyller i adressen och att det sen ska levereras till ett företag spelar ingen roll. 

    Prismässigt beror det på hur tungt och bart paketet ska skickas. Lite snabbt kollat Serrano det ut som att skicka upp till 2kg till Tyskland skulle kosta 275kr

  • Mrskos

    Tack för svar. Men när jag skriver in. Så ska man även fylla i hur mottagaren ska aviseras. Jag har inget nummer eller Email. Hur får de sitt paket då?

  • Anonym (Myran)

    Om du köper via länken jag skickade ingår det företagsleverans. Boka i det på första sidan. Mail och telefonnummer behövs inte. Saknas dessa skickas det som i Sverige en avi till aktuella adressen. Men i detta fall om du bokar frakten enligt ovan kommer paketet levereras direkt till företaget på den adress du anger.

  • Anonym (Myran)

    Om du köper via länken jag skickade ingår det företagsleverans. Boka i det på första sidan. Mail och telefonnummer behövs inte. Saknas dessa skickas det som i Sverige en avi till aktuella adressen. Men i detta fall om du bokar frakten enligt ovan kommer paketet levereras direkt till företaget på den adress du anger.

  • Mrskos

    Företagets adress står det; 
    Next clo DHL Home Delivery Gmbh


    Vor der Hecke 980, Tor 100
    Staufenberg Germany.

    Men vadå DHL home delivery? Förstår ej....  kundservice på NEXT sa att jag kunde skicka med postnord 
  • Anonym (Myran)
    9

    Det översta är ju namnet på företaget som ska stå. De heter tydligen något med DHL. 
    Adressen är ju det vor..... osv.

    Så det går alldeles utmärkt att skicka med postnord. 

    Sen hade jag överväkt beroende på hur dyr ordern är att överväga att behålla med tanke på att frakten går på ca 300kr förutsatt att paketet väger under 2kg och håller måtten för ett litet paket. Tänker att frakten kan gå mer än vad du beställt för beroende på vad ordern kostade. 
  • Mrskos

    Ja alltså ordern blev 1200. Och en jacka jag inte ens gillade :( så lär skicka tillbaka. Annars lär den ligga här eller säljas för 300.
    Får se om jag får rätt på detta. Ska jag ta skicka direkt eller skicka till ombud?
    Så jobbigt att man inte ens får hjälp på Ica i postavdelningen :( inte heller när man ringt

  • Anonym (Myran)

    Följa länken jag la överst så kommer du rätt direkt. Skicka utomlands. 

Svar på tråden Skicka paket företag