• DetLillaMolnet

    Vuxna människor som paxar platser?

    Ja eller nej? När? Hur många? Var nyligen med om att jag gick och satte mig på en uppenbart tom plats inför mitt barns föreställning. Hela raden tom, även raden bakom, men bra platser gick åt fort. Då kommer ngn 3-4 stolar bort och säger "upptaget". Jag sitter kvar och säger att resten av raden är tom. Då säger hen att de är sju personer (åtta stolar på raden). Hen skulle alltså paxa en hel rad i ca 15 minuter tills föreställningen börjar. Det var mycket folk. Hen blev arg och fräste åt mig men jag satt lugnt kvar, lite paff.


    Vi var också flera men de som inte var där tidigt fick sätta sig där det var ledigt. Jag tycker att om det är fria sittplatser ser man till att vara där i tid. Möjligen om någon har svårt att gå eller man kommer ihop och sätter en väska bredvid en halv minut. Sedan ska man ju inte heller springa fram och sätta sig där någon precis tänker sätta rumpan. Men att paxa platser är i regel otroligt dålig stil. Jag hade väntat en timme på att komma in men har inte större rättigheter än någon annan att ta en ledig plats.  Och stolen var tom.
    Vad säger ni? 
  • Svar på tråden Vuxna människor som paxar platser?
  • Mortiscia80

    Nä det är inte ok att paxa så många platser. Någon enstaka där man vet att personen kommer inom några minuter kan vara ok.

Svar på tråden Vuxna människor som paxar platser?