• Vicki89

    Babyscreen NIPT- när resultat?

    Hej!
    någon mer som gjort nipt via Babyscreen? Hur lång tid tog det innan ni fick svaret på ett ungefär?

  • Svar på tråden Babyscreen NIPT- när resultat?
  • Pennivf

    Hej

    väntar också på svar från babyscree, skickade dock in mina prover 24/10. hur Har det gått för er?

  • Vicki89

    Jag var där på onsdagen och fick svaret veckan därpå på torsdagen. Så mycket snabbare än 10 arbetsdagar! Allt såg fint ut för oss och vi fick veta att vi väntar en liten flicka efter två pojkar!

  • Vicki89
    Pennivf skrev 2023-10-29 20:03:05 följande:

    Vad härligt att höra!

    hur fick du resultatet, hur stod det? 


    Jag fick en länk till en sida där man fick bekräfta sin e-post för att komma in. På den sidan kunde man sedan se ett resultat för det stod att det var låg risk för alla kromosomavvikelser, där fanns också en QR-kod samt en länk man kunde klicka på för att få reda på könet. När vi tog oss in på den länken fick vi välja mellan att trycka på en knapp för att se resultatet direkt, eller en annan knapp där man fick se en film på 60 sekunder av ett lyckohjul som till slut stannade på flicka. Det var 60 pirriga sekunder kan jag säga! 

  • litetblåbär

    Hej,
    Jag gjorde mitt test i Göteborg fredag 24/11, svaret låg i inkorgen fredagen efter: 1/12 kl 15. Det tog alltså bara en vecka, trots att vi räknat med två(/10 arbetsdagar.)
    Dom upplyser om att svaren skickas bara ut fredagar och lördagar sen en/kväll vilket var skönt att inte behöva kolla varje dag, haha. Sen ser man inte könet på själva svaret, vilket jag tyckte var toppen. (Man måste klicka på en länk där man får antingen snurra ett hjul på 1 minut som landar på kille/tjej, eller  klicka på en bild så får man svar direkt)

    Låg risk på allt och en liten kille i magen den här gången!
    när jag väntade vår dotter (föddes 2022) gjorde vi NIPT hos Barnmorskegruppen, då kom svaret den 14:e dagen.

  • Shape443

    Vi gjorde NIPT via babyscreen i jan-24. Det tog 16 dagar innan vi fick svar!
    Vi ringde de otaliga gånger, tillslut fick vi veta att de hade slarvat bort ca 50 prover och många fick göra om. Vi har mailat dem flertalet ggr men ej fått svar. 
    Vi fick dock 1:1 på trisomi 18.  Det visade sig vara ett falskt positivt prov efter mkp. Vår pojke mår bra i magen!

Svar på tråden Babyscreen NIPT- när resultat?