• Svar på tråden Ducktales
  • Eurydike
    SweeneyTodd skrev 2024-04-22 17:04:32 följande:

    Tjohoo, jag är jätteglad, jag har fått tag på Ducktales volume 4 på DVD. Den är Disney movie club exclusive. 


    Wohoo! Nu har du något att titta på framöver 🤩 Om du mot all förmodan skulle tröttna på den så är min brevlåda öppen för förslag 😉 Trevlig tittning! 👀😎
  • SweeneyTodd
    Eurydike skrev 2024-04-22 17:32:54 följande:
    Wohoo! Nu har du något att titta på framöver 🤩 Om du mot all förmodan skulle tröttna på den så är min brevlåda öppen för förslag 😉 Trevlig tittning! 👀😎
    GladGladGlad
  • SweeneyTodd
    Eurydike skrev 2024-04-22 17:32:54 följande:
    Wohoo! Nu har du något att titta på framöver 🤩 Om du mot all förmodan skulle tröttna på den så är min brevlåda öppen för förslag 😉 Trevlig tittning! 👀😎
    GladGladGlad
  • Eurydike

    Fasen vad sugen jag blev på Töntburgare när jag såg det här klippet som barn. Jag är fortfarande sugen och skulle lätt ha betalat en stor påse mynt bara för att få smaka 🍔


    ">

  • SweeneyTodd

    Ja, förstår att du blev sugen. Jag är också sugen på töntburgare. 

    Vem var det förresten som tummade ner mitt inlägg av smileys? Varför gör man det? Vad är det för dåligt med ett inlägg av smileys? Jag vet förresten inte varför inlägget skickades två gånger. 

  • Anonym (?)

    Såg skiten med min dotter - rena sopor.
    Däremot var Häxan Surtant riktigt bra .. och Höjdarna.
    Dottern gillade även repriser på Fem myror medan sonen 10 år yngre fullkomligt älskade Stora maskiner.
    Dottern fick på sitt bröllop i somras en egen version på temat till Bumbibjörnarna, haha Inte med orginaltexten kan man ju säga, haha

  • Eurydike
    SweeneyTodd skrev 2024-04-28 22:36:34 följande:

    Ja, förstår att du blev sugen. Jag är också sugen på töntburgare. 

    Vem var det förresten som tummade ner mitt inlägg av smileys? Varför gör man det? Vad är det för dåligt med ett inlägg av smileys? Jag vet förresten inte varför inlägget skickades två gånger. 


    Vissa saker stannar kvar för evigt 😂😋

    Vet inte, men det var inte jag. Nu gjorde jag tummen upp på dina inlägg! Vi får nog dra slutsatsen att det var någon som inte gillar smileys och sex stycken på raken blev helt enkelt för mycket för denna okända nertummare 😅

  • Eurydike
    Anonym (?) skrev 2024-04-28 22:44:14 följande:

    Såg skiten med min dotter - rena sopor.
    Däremot var Häxan Surtant riktigt bra .. och Höjdarna.
    Dottern gillade även repriser på Fem myror medan sonen 10 år yngre fullkomligt älskade Stora maskiner.
    Dottern fick på sitt bröllop i somras en egen version på temat till Bumbibjörnarna, haha Inte med orginaltexten kan man ju säga, haha


    Bumbibjörnarna på bröllop låter speciellt! 🐻 Själv satsar jag på Töntburgare på mitt bröllop 🍔👰?♀️
  • SweeneyTodd
    Eurydike skrev 2024-04-28 22:44:59 följande:

    Vissa saker stannar kvar för evigt 😂😋

    Vet inte, men det var inte jag. Nu gjorde jag tummen upp på dina inlägg! Vi får nog dra slutsatsen att det var någon som inte gillar smileys och sex stycken på raken blev helt enkelt för mycket för denna okända nertummare 😅


    Tack! Glad
  • Anonym (?)
    Eurydike skrev 2024-04-28 22:47:29 följande:
    Bumbibjörnarna på bröllop låter speciellt! 🐻 Själv satsar jag på Töntburgare på mitt bröllop 🍔👰?♀️
    Var lite speciellt, haha De sjöng två gånger och jag fattade inte förrän senare att det var just Bumbijörnarna.  När jag hade hår så var jag blond....
    Garvade dock läppen av mig, de var skitduktiga och hade fått ihop texten.
    Dottern och kanske framför allt svärsonen fick ju skämspåse....
  • Eurydike
    Pixxel skrev 2024-04-28 22:57:48 följande:

    Ducktales är ju det bästa från barndomen.


    Ja, det var som godiset i godispåsen! Helt värdelöst utan 😂🍭
  • Eurydike
    Anonym (?) skrev 2024-04-28 22:56:39 följande:
    Var lite speciellt, haha De sjöng två gånger och jag fattade inte förrän senare att det var just Bumbijörnarna.  När jag hade hår så var jag blond....
    Garvade dock läppen av mig, de var skitduktiga och hade fått ihop texten.
    Dottern och kanske framför allt svärsonen fick ju skämspåse....
    Kan tänka mig det och att det var svårt att känna igen låten i en så annorlunda kontext. Kul att de var duktiga och hoppas att du har fått tillbaka läppen! 😅 Mmm förstår känslan hos svärsonen, ungefär som när det blev sexscener när man var liten och tittade på film tillsammans med familjen 😵?💫
  • Anonym (?)
    Pixxel skrev 2024-04-28 22:57:48 följande:

    Ducktales är ju det bästa från barndomen.


    Vi har olika barndomar helt enkelt - jag såg Fem Myror i orginal, Barbapappa och Tårtan (Tårtan i svart/vitt dessutom)
    Med dottern senare delen an 90-talet, mycket Bumbibjörnar och Duckrales. Och Pappa kollade ju Super Silver Sara, Doreen och....
    Mitt andra barn är 10 år yngre och då gällde fortfarande Fem myror. Dessutom Hörjdarna och Häxan Surtant Några av de bästa barnprogram som någonsin gjorts i min mening.
    SVT kan ha misslyckats i mycket men de har i alla fall haft bra barnprogram.
  • Disa35
    Eurydike skrev 2023-10-27 22:15:30 följande:
    Han var väldigt glad när han badade i pengarna! Om jag inte minns fel så brukade han simma runt som en delfin och kasta upp pengarna i luften och låta dem regna ner över sig 🤑
    Hihi. Tre kubiktunnland, visst var det så?

    Var själv väldigt förtjust i tecknade Mumin, trots att jag var asrädd för Mårran.

    Och Långbens galna gäng!
  • Eurydike
    Disa35 skrev 2024-04-29 17:15:19 följande:
    Hihi. Tre kubiktunnland, visst var det så?

    Var själv väldigt förtjust i tecknade Mumin, trots att jag var asrädd för Mårran.

    Och Långbens galna gäng!
    Jo, så var det, plus turkronan nummer 1! 🤑

    Ja, tecknade Mumin var också bra och Mårran är ju i en klass för sig. Nu, som vuxen, har hon blivit min favoritkaraktär. Men när jag/man var liten var hon ju bara asläskig 😱 Mycket på grund av att man inte förstod vad hon ville och för att frosten kom och blommorna vissnade där hon gick. Sedan har jag nog fantiserat ihop en egen historia om Mårran, för jag vet inte om den är sann. Det finns två små kryp med en väska. Jag minns inte vad de heter, men har inbillat mig att Mårrans hjärta är i den väskan. Kanske är det bara fantasier, för det låter ju groteskt 🖤

    Långbens galna gäng tycker jag om, men Knase har jag aldrig tyckt om. Inte ens lite 😝
  • Disa35
    Eurydike skrev 2024-04-30 21:47:33 följande:
    Jo, så var det, plus turkronan nummer 1! 🤑

    Ja, tecknade Mumin var också bra och Mårran är ju i en klass för sig. Nu, som vuxen, har hon blivit min favoritkaraktär. Men när jag/man var liten var hon ju bara asläskig 😱 Mycket på grund av att man inte förstod vad hon ville och för att frosten kom och blommorna vissnade där hon gick. Sedan har jag nog fantiserat ihop en egen historia om Mårran, för jag vet inte om den är sann. Det finns två små kryp med en väska. Jag minns inte vad de heter, men har inbillat mig att Mårrans hjärta är i den väskan. Kanske är det bara fantasier, för det låter ju groteskt 🖤

    Långbens galna gäng tycker jag om, men Knase har jag aldrig tyckt om. Inte ens lite 😝
    Ja, turkronan! Hur kunde jag glömma den? "skäms"

    Tofslan och Vifslan, menar du? De har en stor rubin i den där väskan och den vill Mårran åt, eller om det var så att de snodde den från henne. Så var det någon surgubbe inblandad, som red på en svart panter...eller något...

    Vem är Knase? "kliar mig frenetiskt i huvudet, hittar bara bös"

    Nu börjar det här bli lite OT, men minns du hon veterinären i det blåa huset? Fru Dolly tror jag, som hade en grön katt
    Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference
  • Disa35
    Anonym (?) skrev 2024-04-28 23:13:22 följande:
    Vi har olika barndomar helt enkelt - jag såg Fem Myror i orginal, Barbapappa och Tårtan (Tårtan i svart/vitt dessutom)
    Med dottern senare delen an 90-talet, mycket Bumbibjörnar och Duckrales. Och Pappa kollade ju Super Silver Sara, Doreen och....
    Mitt andra barn är 10 år yngre och då gällde fortfarande Fem myror. Dessutom Hörjdarna och Häxan Surtant Några av de bästa barnprogram som någonsin gjorts i min mening.
    SVT kan ha misslyckats i mycket men de har i alla fall haft bra barnprogram.
    Åh, Fem myror! "suckar nostalgiskt" Tyckte det var så kul att gissa namnen på ungarna (minns särskilt namnet Anastasia med det tredje A:et utdraget till ungefär två kilometers längd Flört)

    Vad var Tårtan för något? Har någon liten skärva av två gubbar som klantar till allting, men det känns fel.
    Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference
  • Eurydike
    Disa35 skrev 2024-05-01 07:38:43 följande:
    Ja, turkronan! Hur kunde jag glömma den? "skäms"

    Tofslan och Vifslan, menar du? De har en stor rubin i den där väskan och den vill Mårran åt, eller om det var så att de snodde den från henne. Så var det någon surgubbe inblandad, som red på en svart panter...eller något...

    Vem är Knase? "kliar mig frenetiskt i huvudet, hittar bara bös"

    Nu börjar det här bli lite OT, men minns du hon veterinären i det blåa huset? Fru Dolly tror jag, som hade en grön katt
    Turkronan är lätt att missa, för man tänker nog inte på den som en peng utan mer som en egen karaktär 😅

    Det är det säker! De säger: Ho kommsler om nattsli, och syftar då på Mårran. Aha! Det var en rubin i väskan. Där ser man, då var resten bara skapat av min alltför livliga fantasi. Undra vad Mårran ska ha rubinen till, men hon tänker väl på pensionen som de flesta andra 👻

    Knase är en intetsägande figur med tre långa hårstrån på huvudet. Han ser alltid väldigt, väldigt trött ut 😴

    Japp! Henne tyckte jag också om, fast jag minns nästan ingenting av det programmet 🤔
Svar på tråden Ducktales