• jsmalmo

    varför draperar kvinnor bara handduken runt midjan i bastun?

    Hej, Jag har observerat en intressant trend, särskilt på platser med gemensam bastu: många kvinnor väljer att drapera en handduk runt midjan och lämnar bröstområdet otäckt. Är detta kopplat till en specifik anledning eller tradition? Era tankar och insikter skulle vara mycket uppskattade för att stilla min nyfikenhet kring detta fenomen!

  • Svar på tråden varför draperar kvinnor bara handduken runt midjan i bastun?
  • Anonym (..)

    Aldrig sett där jag bastar.
    Däremot tror jag folk som är uppvuxna med att basta mycket inte bryr sig utan vill ha värmen på så stor del av kroppen som möjligt. 

  • Anonym (Tvärtom)

    Jag skulle se det tvärtom; att de täcker könet. Annars är man ju traditionellt sett helt naken i en bastu.

  • Anonym (Kvinna)

    Mina gamla mjölkbehållare är inte sexuella saker, finns män med större eller tom snyggare bröst . Ska de också täcka sig med handduk?

  • Anonym (Patricia)

    Jag täcker könet. Mina bröst är inget kön och jag ser inget sexuellt i mina bröst. Oftast sveper jag handduken kring höften av ren reflex och sen sitter jag på den i bastun. Samma när jag går. Jag tar upp handduken och har den kring höften samtidigt som jag går ut. 

    Jag är bekväm med nakenhet men det betyder inte att jag flashar mig hur som helst till allmän beskådan. 

  • Anonym (Förstår inte)

    Är väl samma med män? Om de har handduk så är den väl placerad på samma ställe..... 

  • Anonym (?)

    Förutom de gånger vi bastat helt naken så har samtliga kvinnor täckt brösten.

Svar på tråden varför draperar kvinnor bara handduken runt midjan i bastun?