• Marran1234

    Gravid i ett dygn, någon mer?

    [IVF] Positivt graviditetstest igår på morgonen, planerad testdag efter återföring. Idag på morgonen ville vi dubbelkolla och då är testet negativt.. båda testerna är clearblue digitala.. 
    Någon mer? #brustethjärta

  • Svar på tråden Gravid i ett dygn, någon mer?
  • Mortiscia80

    Hormonnivåer ändras inte så där snabbt. Testa med morgonurin några dagar till och om det är fortsatt negativt kontakta läkaren för undersökning och/eller blodprov.

  • Marran1234

    Mortiscia80 

    Tack för svar men jag är plågsamt medveten om det du beskriver och söker därför andra med samma erfarenhet som kan tänka sig att dela med sig.. 

  • Sunny90

    Jag har varit med om liknande, testade på RD 12 (ej morgonurin) med CB veckoindikator och då stod det 1-2 veckor, sen RD 14 (MED morgonurin) var det helt blankt? En vecka efter det började jag blöda så det var ju negativt, men är förvånad över hur snabbt det kunde ändras, trodde inte HCG sjönk så snabbt? 

  • Citronsmör

    Det kan ju vara olika koncentrerad urin, men förmodligen inte om det var första morgonurin båda gångerna. Ett av mina missfall var så - positivt (knappt) ena dagen och negativt andra dagen. Hade inte Clearblue då, utan Natural Cycles gravtest. Jag tog blodprov dagen efter och tre dagar efter som visade att hCG-nivån sjönk tillbaka mot 0. 

Svar på tråden Gravid i ett dygn, någon mer?