• Syskonförsök

    BF Juni 2024

    Hej! 


    Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 


    .
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • fazerfazer

    Jag är gravid för första gången och har varit förberedd på illamående och ont i magen och diverse symtom. något som jag däremot inte var beredd på som verkligen är påtagligt är hur fruktansvärt HUNGRIG jag är. alltså inte sugen, utan HUNGRIG. på mat. 1h efter lunch är jag hungrig igen. jag är i v 10 och varit konstant hela graviditeten. jag har alltid varit smal/vältränad. vägde 53kg inna gravid, nu har jag redan gått upp några. någon som kan relatera? vad ska man göra? man ska ju inte äta så mycket mer har jag förstått!

  • Parkblomman1
    fazerfazer skrev 2023-11-27 11:26:03 följande:

    Jag är gravid för första gången och har varit förberedd på illamående och ont i magen och diverse symtom. något som jag däremot inte var beredd på som verkligen är påtagligt är hur fruktansvärt HUNGRIG jag är. alltså inte sugen, utan HUNGRIG. på mat. 1h efter lunch är jag hungrig igen. jag är i v 10 och varit konstant hela graviditeten. jag har alltid varit smal/vältränad. vägde 53kg inna gravid, nu har jag redan gått upp några. någon som kan relatera? vad ska man göra? man ska ju inte äta så mycket mer har jag förstått!


    Nu är jag beräknad i juli så borde egentligen inte hänga i den här tråden? Men ja! Jag kan verkligen känna igen mig är 5+4 idag. Jag är extremt hungrig fler gånger om dagen. Helt omöjligt att tänka bort det vilket jag kunde innan jag var gravid.

    Matintag bara idag: frukost kl 08. två satsuma kl 09. en drickyoghurt kl 10 pga dödshungrig.

    Lunch kl 12.30 pga resande fot stor måltid med pasta.
    Hungrig igen kl 15 så då äter jag lite choklad.  Nu äter jag morotsstavar och försöker dra ut på att äta middag redan nu. Morötterna mättar inte för fem öre så jag bör börja med middagen nu innan jag blir för hungrig.
    Lär äta något mer innan läggdags också haha?

    alltså jag blir så hungrig att det går ut över mitt humör och mitt tänkande. Får hungerattacker ungefär varannan timme.

    Men jag är sällan sugen på något specifikt utan dödshungern bara dyker upp? jättejobbigt! Men jag antar att man hellre äter än att spy? så man får väl vara glad för det lilla..:)
  • fazerfazer
    Parkblomman1 skrev 2023-11-27 16:36:33 följande:
    Nu är jag beräknad i juli så borde egentligen inte hänga i den här tråden? Men ja! Jag kan verkligen känna igen mig är 5+4 idag. Jag är extremt hungrig fler gånger om dagen. Helt omöjligt att tänka bort det vilket jag kunde innan jag var gravid.

    Matintag bara idag: frukost kl 08. två satsuma kl 09. en drickyoghurt kl 10 pga dödshungrig.

    Lunch kl 12.30 pga resande fot stor måltid med pasta.
    Hungrig igen kl 15 så då äter jag lite choklad.  Nu äter jag morotsstavar och försöker dra ut på att äta middag redan nu. Morötterna mättar inte för fem öre så jag bör börja med middagen nu innan jag blir för hungrig.
    Lär äta något mer innan läggdags också haha?

    alltså jag blir så hungrig att det går ut över mitt humör och mitt tänkande. Får hungerattacker ungefär varannan timme.

    Men jag är sällan sugen på något specifikt utan dödshungern bara dyker upp? jättejobbigt! Men jag antar att man hellre äter än att spy? så man får väl vara glad för det lilla..:)
    ja jag tänker också så att hellre de än spy haha. men hoppas verkligen det går över. är du också smal/normalviktig?
  • Parkblomman1
    fazerfazer skrev 2023-11-28 14:09:23 följande:
    ja jag tänker också så att hellre de än spy haha. men hoppas verkligen det går över. är du också smal/normalviktig?
    Ja jag är normalviktig. Ca 165 cm och ca 60kg. Men vikten lä dra iväg inom kort med tanke på mina nya matvanor? hojta gärna om ditt går över 😂
  • Villblimamma98

    Ville bara uppdatera då jag var med i denna tråd tidigare och beräknad till 22/6 men fick missfall i vecka 5+0 ungefär. Jag blev gravid sen direkt efter missfallet utan nån mens emellan och fick redan nu 3+ på äl +19! Känns betydligt mer lovande och bebis lär komma i slutet av juli eller början av augusti istället ❤️

  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-11-28 18:22:34 följande:

    Ville bara uppdatera då jag var med i denna tråd tidigare och beräknad till 22/6 men fick missfall i vecka 5+0 ungefär. Jag blev gravid sen direkt efter missfallet utan nån mens emellan och fick redan nu 3+ på äl +19! Känns betydligt mer lovande och bebis lär komma i slutet av juli eller början av augusti istället ❤️


    Åh grattis, vad kul att höra! ❤️
  • Du2024hinner

    Heej, ny i tråden! Jag skulle också gärna gå med i gruppen om någon vill skicka länk igen? Går inte att hitta på Facebook :) 
    Väntar första barnet som är beräknat till 11 juni! 

  • grimaserar

    Grattis Villblimamma98!  

    Hur går det för er andra?
    Jag är nu i v. 13+3. Har hela tiden förväntat mig det värsta, vilket har varit förvånansvärt tufft, och börjar väl först nu ta in att det växer en liten skrutt i min mage. Vi var på NIPT + UL i fredags, allt såg bra ut och knyttet är två-tre dagar större än förväntat (men eftersom jag gjort IVF flyttas jag inte fram). Den lilla verkar ha alla saker som den ska och barnmorskan var positiv. Vi var oerhört lättade, jag hade en dålig känsla och har gått runt och oroat mig något hysteriskt över att något ska ha gått fel. Nu inväntar vi på resultatet på NIPT, och tänker att jag kanske efter det vågar börja ställa in mig på att jag faktiskt ska få barn. 

  • Syskonförsök

    Jag tror de flesta av oss här inne flyttat till Facebook så denna tråd dog ut lite 🥰 hoppas vi ses där! Finns även bra bf 2024 grupper där en också är bf juni 2024

  • Zandylina

    Hej alla!

    38åring här i Västra Götaland väntar barn nr 4 beräknad den 18/6-24 dock tror min BM och dem att jag kommer få tidigare pga graviditetsdiabetes samt ligger väldigt högt med mitt SF mått, vet dock att SF mått ej behöver betyda nåt utan kan ändras och beror även på hur stor man e i sig själv innan graviditeten.
    Ska på tillväxtultraljud 3/4-24 för att se hur stor bebis är.

    I allfall verkar som denna tråden kanske dött ut lite men hade varit kul annars följas åt.

Svar på tråden BF Juni 2024