• Liisa21

    Kan man lägga i en brun färgbomb i mörkrött hår?

    Hej!


    Var hos frisören i onsdags och vet inte vad jag tyckte om den mörkröda färgen ändå. Går det att lägga in en brun hårbomb? för att tona ner det röda ? Jag var brunhårig innan. Vet att mycket av det mörkröda lägger dig lite och blir ljusare fort men jag är nog ändå sugen att få in lite brunt. 


     

  • Svar på tråden Kan man lägga i en brun färgbomb i mörkrött hår?
  • Anonym (H)

    Lade du slingor för att få ljusare hår och det därför blev rött eller färgade ni rött med flit? 


    Färgbomber brukar funka bra, tänk på att ta en kall ton och inte för mörk. 

  • Anonym (H)

    Det kan definitivt hjälpa om du vill ha det mer brunt och inte rött :) men försök som sagt att hitta en matchande ljusskala. En för ljus kommer inte ge märkbar effekt och för mörk kan göra att det ser ut som en billig hemmafärgning om du förstår hur jag menar. 

  • Liisa21
    Anonym (H) skrev 2023-09-15 07:17:20 följande:

    Lade du slingor för att få ljusare hår och det därför blev rött eller färgade ni rött med flit? 


    Färgbomber brukar funka bra, tänk på att ta en kall ton och inte för mörk. 


     


    Jag hade en lila röd färg innan som jag var solblekt . Ville ha mer rött än lila sa jag. Men det blev nästa neon rött . Men mörkt ändå . Så jag ska alltså hitta en mörk brun färg bomb? Lite rött för inget då det var lila rött jag ändå var ute efter . 

  • Anonym (H)
    Liisa21 skrev 2023-09-15 08:27:35 följande:

    Tack för svar! Har lite panik . Då jag ska på 40 års fest imorgon.


    Det kommer bli jättefint :) och blir du inte nöjd så kan man ha i head and shoulders schampo en längre stund. Det drar ut färgen. 
  • Anonym (Red)

    Synd att det blev bråttom med festen men annars hade jag låtit det dra ur ett par veckor bara och varit lite snäll mot håret.

    Jag är alltid överfärgad i början när jag får rött hår men mina hårstrån är som teflon och släpper mycket färg så efter 7-10 dar är det betydligt mer "normalt".

  • Anonym (Lär dig gilla ditt röda hår)

    Jag tycker att du skall lära dig uppskatta din påtagligt röda färgning. För den syns, det är en klar färg som drar blickarna till sig. Mycket bättre än en nedtonad rödbrun variant.

Svar på tråden Kan man lägga i en brun färgbomb i mörkrött hår?