• Anonym (Annn)

    Frågan riktad till män

    Det pratas sällan om detta.
    Ni män som varit med vid era barns födslar, hur har ni påverkats efteråt? Tror ni att män kan bli traumatiserade av att se blod med mera? Har er sexlust minskat eller försvunnit? Hade ni föredragit att inte vara med vid själva förlossningen?

    Kvinnor kan ju av helt naturliga själ tappa lusten, ont efter förlossning, hormonomställning i kroppen, vaknätter, dålig sömn med mera. Så det är inget konstigt, vilken en normal man borde förstå. 

    Vad säger ni män? Vore intressant att höra. Svara anonymt, då det här är ett känsligt ämne för många😊

  • Svar på tråden Frågan riktad till män
  • KimLinnefeldt

    Hennes underliv hade en helt annan, osexig funktion. Livgivande men osexig. Öppningen spändes ut så till den milda grad. Under rumpan stod en rondskål med bajs som hade trängt ut ur baken. Det hade jag gärna sluppit se.

    Jag tyckte det var fantastiskt att vara med när mina barn föddes, jag gråter fortfarande när jag ser förlossningar på teve. 

    Sexlivet kom igång efter ett par månader, om jag minns rätt. Sen var det inga problem.

  • Anonym (Placentan)
    Anonym (Annn) skrev 2023-09-07 03:45:03 följande:

    Till #6 Det var en läskig dröm?😳Men va skönt att det gått över.


    Ja det var det. Vet inte om det var själva förlossningen eller de antidepressiva jag äter. Jag upplever att min hjärna på antidepressiva fixerar sig på något och så drömmer jag om det några nätter, som att den är seg och behöver processa saker.
  • Anonym (Påverkar)

    Det finns så mycket som kan påverka ... med mitt andra barn (annan mamma) så blev det lite problem. Ungen fastnade och vi fick vänta på sugklocka.
    Personalen, som är van vid det mesta började låta jävligt stressade och fråga efter sugklockan igen och  igen..
    Så får man höra någon skrika -Det här barnet måste ut NU!!!
    Sedan kommer klockan och de drar så musse fan nästan vänder sig ut och in.
    Kan säga att det tog ett tag innan sex igen. Skedde heeelt på hennes initiativ.
    Var väl för mig en blandning av panik för att inte kunna göra något, chock och vad jag fick se.
    Hahaha, kommer ihåg första gången efter - junior sov i spjälsängen och sov. Jag böjde mig över och viskade:
    -Nu jävlar sover du för nu ska pappa få åka, hahaha

  • Anonym (Anonym1)

    Påverkats efteråt? Den svarar du ju själv på. Kvinnan av naturliga skäl saknar sexlust, har ingen prio eller vilja göra ngt åt det och som man ska han bara förstå och acceptera det, för det är ju "naturligt och normalt". . Så påverkas man sexuellt efteråt? .. Nja inte påverkas, mer stöts iväg och tynar bort..

    Påverkas man under förlossningen? Säg så här, skulle jag välja vara med på 200 förlossningar för att slippa de 200+ dagarna efteråt - enkelt ja (då pratar jag självklart inte om när det finns fysiska komplikationer såklart utan om alla andra "naturliga skäl")

    Fråga en man ett åt efter förlossningen om det påverkade honom sexuellt, lite blod o grejer är ingenting för de flesta jämfört med celibat ett halvår 

  • Anonym (Påverkar)
    Anonym (Anonym1) skrev 2023-09-07 20:59:19 följande:

    Påverkats efteråt? Den svarar du ju själv på. Kvinnan av naturliga skäl saknar sexlust, har ingen prio eller vilja göra ngt åt det och som man ska han bara förstå och acceptera det, för det är ju "naturligt och normalt". . Så påverkas man sexuellt efteråt? .. Nja inte påverkas, mer stöts iväg och tynar bort..

    Påverkas man under förlossningen? Säg så här, skulle jag välja vara med på 200 förlossningar för att slippa de 200+ dagarna efteråt - enkelt ja (då pratar jag självklart inte om när det finns fysiska komplikationer såklart utan om alla andra "naturliga skäl")

    Fråga en man ett åt efter förlossningen om det påverkade honom sexuellt, lite blod o grejer är ingenting för de flesta jämfört med celibat ett halvår 


    Så - du menar att man inte skulle påverkas individuellt?
  • Anonym (Danne)

    Har nog aldrig beundrat och älskat min kvinna som den stunden hon födde våra barn..  vilken grej. Hur jävla fantastiska är inte kvinnor? Hade inte missat det för allt i världen.

    Var vid hennes huvud så kollade inte hur det var mellan benen. Och sexuellt har lusten aldrig avtagit.

    Den snubben du pratade med är en mupp. En riktig man fixar att se sina barn födas. Även om hon gör jobbet så är man ju två föräldrar och man är ju ett team. Inte lämnar man henne i en så skör och utsatt situation att själv hantera allt för att man är rädd att tappa ståndet i framtiden?

  • Aina03

    Till #14
    Om en man inte har förståelse för hur en graviditet, förlossning och tiden efter det påverkar mamman - ja, då kanske en man inte ska ha barn. En kvinna offrar sin kropp för ett nytt liv med risk för sitt liv och olika komplikationer. Att
    du som man då ojar dig över att ni inte kan ha sex som vanligt, är sorgligt och tyder på stor omognad och väldigt själviskt. Det är inte din k-k som är det primära här. Det viktigaste är barnet och mamman. Det finns mycket viktigare saker att ta hand än din k-k. Tyvärr är det alltför många män med småbarn som är otrogna pga sin själviskhet. Otroligt lågt!

  • Anonym (Påverkar)
    Anonym (Danne) skrev 2023-09-07 21:08:50 följande:

    Har nog aldrig beundrat och älskat min kvinna som den stunden hon födde våra barn..  vilken grej. Hur jävla fantastiska är inte kvinnor? Hade inte missat det för allt i världen.

    Var vid hennes huvud så kollade inte hur det var mellan benen. Och sexuellt har lusten aldrig avtagit.

    Den snubben du pratade med är en mupp. En riktig man fixar att se sina barn födas. Även om hon gör jobbet så är man ju två föräldrar och man är ju ett team. Inte lämnar man henne i en så skör och utsatt situation att själv hantera allt för att man är rädd att tappa ståndet i framtiden?


    Vem fan tänker på stånd i det läget?? Jag koncentrerade mig på min kvinna och litade på att personalen tog hand om vårat barm - jag kunde ju inte göra något mer än att finnas där för henne i det läget. Har nog aldrig känt mig så hjälplös i hela mitt liv.
    Viktigast - gick bra för alla till slut men har aldrig varit så liten i hela mitt liv som då.
    När min dotter föddes 10 år innan grät jag inte, jag fattade inte vad som hänt.
    Efter allt som hände med junior så kopplade ju vattenspridarna på. 
    Kanske därför första sexet blev extra känsligt oxå
  • Richard1986

    Har varit med vid 4 av mina 5 barns födslar? Bortsett från att se den man älskar kämpa och ha ont och den emotionella känslostormen av att se sitt barn födas, så har jag inte påverkats nämnvärt? Har aldrig haft problem med att se blod på det sättet heller vilket säkert hjälper

    Någon stötte sexlust fanns väl inte just där och då. Det var mera omtanke om den jag älskar och hjälpa och stötta på de sätt en man kan göra, för att det ska gå bra?. Sexlusten kom dock tillbaka direkt när hon kände sig redo för att börja ha sex igen så har aldrig upplevt något problem på det sättet

  • RaYzLeR

    Jag var inte med på min systers förlossning, men min systers man ringde till mig ifrån BB. Jag hörde syrran vråla i bakgrunden så jag blev rädd och la på telefonluren och drog ur telefonjacket, samt stängde av mobilen. Så jag blev traumatiserad! 🤣

  • Anonym (Kl)
    Anonym (Påverkar) skrev 2023-09-07 16:35:13 följande:

    Jag böjde mig över och viskade:
    -Nu jävlar sover du för nu ska pappa få åka, hahaha


    Kräks
  • zz22zz

    Blev pappa i år och skulle verkligen inte vilja missat förlossningen. Jag håller med om att sex inte är något man tänker på under själva förlossningen. Dagarna före och efter förlossningen sov jag nästan ingenting och var allt för trött för att tänka på sex men efter att ha fått komma hem och sova några timmar så kom sexlusten snabbt tillbaka.

    Efter några veckor tog min fru initiativ till sex. Hon hade lite ont i början så vi testade bara korta stunder initialt men efter ytterligare några veckor så kunde vi ha fulla samlag utan obehag. Nu är det mest trötthet och vårt barn som sätter käppar i julet för sexet men en bra vecka kan vi ligga ca 2 gånger vilket känns acceptabelt med tanke på att vi har ett spädbarn hemma. Min frus fitta ser lite annorlunda ut än innan födseln men skillnaden i känsla är inte så stor att jag känner av den. Hon övar dessutom dagligen på knip och kan även ta till det vi sexet. För hennes del så föredrar hon mer ytligt sex än tidigare men tycks också ha lättare för orgasmer än tidigare.

  • Anonym (Blev mer tänd)

    Jag har varit med på båda våra barns födslar och har varje gång varit väldigt attraherad av just den biten men inte visat det.
    Har frågat långt innan det va dags om jag fick titta där nere när barnet höll på att komma ut vilken min sambo sa att jag självklart fick titta där nere så mycket jag ville. tyckte det va väldigt spännande och ett sätt för mig att bli delaktig i födelsen blodet och allt sådan har inte påverkat mig alls. 
    Älskar denna mamman till våra fina barn så sjukt mycket med för att hon klarade det så himla bra och så är hon alltid sexig i mina ögonKyss

  • Anonym (Mannen)

    Jag har klippt tre navelsträngen men kan inte säga att sexlusten till kvinnan förändrades. Det var snarare lite jobbigt att vänta ut henne tills hon var redo för sex igen.

  • Anonym (Jimmy)

    Det är väl inte det mysigaste jag varit med om, men det är det ju inte för kvinnan heller direkt. Dock superlyckligt tillfälle som helhet.

    Sen är det ju så att alla kvinnans behov/ickebehov i samband med graviditet och förlossning och tiden efter är naturliga behov. Men att man egentligen ändå vill ha sex när det inte går är ett ickebehov, det får man inte prata om högt. Jag förstår att det inte går, men det borde gå att lyfta bådas behov i debatten.

  • BlåFisk
    Det påverkade inte min syn på sex över huvud taget.
    Första var dåligt skött av flera i personalen och tog 29 timmar, då tänkte man mest på hur det ska gå.
    Andra var mycket bättre och gick lugnt till men då var man så fokuserad på att det inte skulle vara nära döden upplevelse för henne.
  • Anonym (Vanilj)

    Inga problem med blod osv.  födsel är en sak  . 
    Sex  och åtrå  är en annan sak .   Man blir knappast kåt och får  stånd  av och se en kvinnasunderliv när ett barn föds och flera  liv hänger på sköra trådar .  eller slutar att bli kåt  av en   en droppe blod   i samband med mens och sex .  sen har människor massa fobier.. som inte svara i telefonen när det ringer ett okänt nummer och får panik.

Svar på tråden Frågan riktad till män