• SG1051

    Beslutsångest! Snälla hjälp!

    Hej!

    Jag har nu i ett tag pluggat inför HP för att komma in på läkarprogrammet. 

    Under den tiden har jag använt mig av en gammal och dålig dator och jag vill oftast bara kasta ut skiten från fönstret då den är för seg. Jag har bestämt mig för att köpa en ny dator men kan knappt om datorer. Många säger till mig att jag borde köpa en macbook då mina andra enheter är iphone. Jag blir helt enkelt förvirrad och behöver er hjälp!!!

    Vilken dator ska jag köpa? utrymme etc?

    Jag vill kunna anända samma dator när jag väl kommer in i läkarprogrammet och därför vill jag ha en dator som tål en del. Jag gillar iphone men har inte heller emot andra förslag. 

    ösa med förslag nu!!
  • Svar på tråden Beslutsångest! Snälla hjälp!
  • Anonym (Kille)

    Vad har du för budget? Även om Mac är trevliga så är de förhållandevis dyra. 

  • Anonym (Anc)

    Jag har Apples hela ekosystem i mitt hem och det finns självklart många fördelar med en Macbook.

    Tyvärr har jag aldrig riktigt vant mig vid min. Förvisso sitter jag 8 timmar bakom windows på jobbet och väldigt lite tid vid MacBooken men det här helt enkelt för annorlunda för att jag ska kunna få ihop det utan att googla kommandon etc. 


    Så är du van vid Windows så fortsätt med det så kan du koncentrera dig på skolan istället för att lära dig en ny dator.

  • Anonym (Leah)

    Vänta på rea. Min laptop kostade 5000 men var rea så skulle kostat 10 000 kr. Uppe i de priserna duger de absolut för skolarbete.
    Min spellaptop kostade bara 6000 och den fixar de spel jag vill spela.

  • Anonym (S)

    Jag rekommenderar Lenovo. Jag har en Thinkpad som stått på dygnet runt i flera år och fungerar felfritt. Det är ju Windows, men man måste inte ha Mac bara för att man har iPhone.

    Det viktiga är att du skaffar en dator med ssd hårddisk. De tål att bäras med sig utan att gå sönder av skakningar.

    Gå till en affär typ mediamarkt (heter Power nu) eller elgiganten och testa lite tangentbord.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Microsoft alla dagar i veckan. 99,9 % av alla datorer du kommer att använda i ditt arbetsliv kommer att ha Windows. Det är det absolut vanligaste systemet. Dessutom kan du få en bra laptop för några tusen. Min senaste köpte jag för under 3000:- ordinarie pris. Nej, det är inte en gaming-dator men den klarar iaf Sims och liknande utan problem och duger så klart till all "vanlig" användning gott och väl. Köp en PC. Kolla pricerunner.

  • Anonym (Old)

    Skippa.Mac om du vill använda datorn till många olika saker, vi hade Mac på mitt förra jobb men företaget bestämde sig för att byta då det blev problem så fort man skulle byta program, eller system, eller börja använda något nytt verktyg. Det fungerade för dåligt rent tekniskt med Mac. 


    Jag har haft flera HP som jag varit mycket nöjd med. Har nu en Lenovo som också fungerar utmärkt.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Mina senaste datorer har förresten varit Toshiba.

Svar på tråden Beslutsångest! Snälla hjälp!