• MammaSarah1989

    Utredning av soc

    Hej 
    Jag och min man
    Är nu  under utredning
    Soc är oroliga över våra barn pågrund utav att min man gjorde en impuls grej vi började gå back i ekonomin då vi väntade på att han skulle få igång csn vi låg två månader i bak med hyran så han hörde av sig till sin gamla kran om han behövde hjälp så att han kunde tjäna lite pengar snabbt 
    Men det slutade med att vi var tvungna att göra en polisanmälan.
    På honom sedan så skickade polisen en oro till socialtjänsten 
    Allt är rikat på pappa.
    Finns ingen oro som är riktad åt mitt håll..
    Finns det någon chans att även jag kan bli av med barnen?
    Fast allt från mitt håll ser bra ut visst blir det så att om min man förlorar vårdnaden.
    Så kan jag behöva välja eller hur blir det?
    Måste han då flytta ut?
    Är det någon som har varit med om något liknande?
    Jag är så orolig att även jag som h

  • Svar på tråden Utredning av soc
  • Anonym (.)

    Jag fattar inte. Ni behövde pengar, din man hörde av sig till sin gamla "kran"? Förlåt men vad är det?

    Det slutade med att ni (du och din man) fick göra en polisanmälan, på vem?

    Varför skickade polisen en orosanmälan till soc? "Allt är riktat mot pappa"? Din man alltså? Vad är riktat mot honom?

    Sorry men fattade inte vad jag läste. Läst flera ggr.

  • Anonym (Fattar)

    Jag fattar vad du skriver och vad du menar, men alla är inte eller har varit en del av den världen. Därför kan du behöva vara tydligare med din text så att alla förstår. 

    Ni båda kommer att utredas. Soc tittar inte på vilken förälder som är bäst, utan om ni är lämpliga som föräldrar överhuvudtaget. Dom kommer även ifrågasätta dig och huruvida du fortsätter relationen eller inte, vilket stöd ni är villiga att ta emot från soc och hur trovärdiga ni verkar. 


    Vad var det han sålde? Ju tyngre desto värre naturligtvis och desto hårdare straff. Har han register eller begått brott sedan innan? Utsattes barnen av fara pga hans handlingar. Fanns sakerna tex i hemmet? Det är många faktorer som spelar in men ni är gifta så dom kommer även titta på dig, hur delaktig du var och huruvida du försvarar hans handlingar eller inte. 

  • Anonym (.)

    Fattar mer vad det handlar om nu när du svarat. Men vad menar ts med att det slutade med att "vi fick göra en polisanmälan" vilka är vi? Ts och hennes man? Polisanmälde vem?

  • Anonym (Fattar)
    Anonym (.) skrev 2023-08-11 00:17:18 följande:

    Fattar mer vad det handlar om nu när du svarat. Men vad menar ts med att det slutade med att "vi fick göra en polisanmälan" vilka är vi? Ts och hennes man? Polisanmälde vem?


    Ja där hänger jag inte med alls heller. TS, du får gärna återkoppla. Jag tror TS och hennes man anmälde kranen och på så sätt avslöjades även deras business
  • Anonym (Tyvärr)

    Så om jag fattar rätt är du gift med en som försökte sälja knark. Ja du, ni kan definitivt bli av med vårdnaden båda två i det här läget! En normalt funtad förälder skiljer sig från en sådan person. Soc kommer att starkt ifrågasätta varför du inte lämnar honom!

  • Agda90
    MammaSarah1989 skrev 2023-08-10 22:26:50 följande:
    Utredning av soc

    Hej 
    Jag och min man
    Är nu  under utredning
    Soc är oroliga över våra barn pågrund utav att min man gjorde en impuls grej vi började gå back i ekonomin då vi väntade på att han skulle få igång csn vi låg två månader i bak med hyran så han hörde av sig till sin gamla kran om han behövde hjälp så att han kunde tjäna lite pengar snabbt 
    Men det slutade med att vi var tvungna att göra en polisanmälan.
    På honom sedan så skickade polisen en oro till socialtjänsten 
    Allt är rikat på pappa.
    Finns ingen oro som är riktad åt mitt håll..
    Finns det någon chans att även jag kan bli av med barnen?
    Fast allt från mitt håll ser bra ut visst blir det så att om min man förlorar vårdnaden.
    Så kan jag behöva välja eller hur blir det?
    Måste han då flytta ut?
    Är det någon som har varit med om något liknande?
    Jag är så orolig att även jag som h


    Ni försökte tjäna snabba pengar genom att göra något som var kriminellt. Affären sket sig så ni polisanmälde den ni skulle gjort affären med? Har jag förstått rätt?

    Polisen gjorde anmälan till soc för att det finns barn i ett hem där det förekommer kriminella handlingar. Väldigt enkelt, solklart!

    Om ni riskerar att förlora vårdnaden beror på er nu. Tar ni er i kragen och sköter er då kan ni behålla vårdnaden om barnen. Fortsätter ni med dumheter kan ni glömma barnen. Sen beror det på VAD det är ni har hittat på. Droger? Vinka adjö till barnen. Vapen? Vinka adjö till barnen. 

    Det här skulle ni ha tänkt på innan ni valde att begå brott!
    Hade jag arbetat som socialsekreterare hade jag oavsett vad rekommenderat ett omhändertagande. Föräldrar som begår brott (och då menar jag inte en fortkörninsbot) borde inte få ha barn!
  • Anonym (..)
    Anonym (.) skrev 2023-08-10 23:22:05 följande:

    Jag fattar inte. Ni behövde pengar, din man hörde av sig till sin gamla "kran"? Förlåt men vad är det?

    Det slutade med att ni (du och din man) fick göra en polisanmälan, på vem?

    Varför skickade polisen en orosanmälan till soc? "Allt är riktat mot pappa"? Din man alltså? Vad är riktat mot honom?

    Sorry men fattade inte vad jag läste. Läst flera ggr.


    Fattade inte heller något och trodde det var ett skrivfel, men googlade och kran är ett slanguttryck för langare. Så mannen säljer antagligen knark.
  • Mrs Moneybags

    Okej...så istället för att gå till soc eller låna från en vän så säljer ni knark för att betala hyran. 

    Ja, tyvärr visar det att ni är oansvariga som föräldrar. Det kan bli så att du får be din man att flytta ut även om jag inte tror att en enda sån här grej leder till omhändertagande av era barn. 

    Försök att leva normalt nu när ni är föräldrar. 

    Hur ser er ekonomi ut idag? Har ni båda inkomst? Det kanske inte är så att din man kan plugga just nu. Bättre att skaffa ett jobb. 

  • Anonym (S)

    Eftersom ni bor Ihop (tolkar jag det som), så blir ni båda utredda även om oron inte är direkt riktad mot dig. Som ovanstående poängterar beror det på situationen i sin helhet, fanns det knark i hemmet? 

    Hade jag arbetat på soc hade jag ifrågasatt ditt omdöme också, om du var medveten om din mans handlingar, varför du tillät det. 

Svar på tråden Utredning av soc