• JodiBabe

    Räcker 128 GB, ny mobil?

    Hej, ska skaffa ny mobil. Tänkte fläska på lite, så undrar om ni tycker jag ska köpa till mer lagringsutrymme än 128 GB som kommer med original-priset?

    När behöver man 256 GB? 

    Jag tar mkt bilder, men lagrar dem i molnet osv. 

  • Svar på tråden Räcker 128 GB, ny mobil?
  • flygrl
    JodiBabe skrev 2023-08-10 07:33:11 följande:
    haha!   

    Tack för ditt svar, var lite inne på det! Att kanske köpa till lite. Just för jag har haft en sunktelefon med mindre (ja!) äm 64 GB. 

    Men min fundering var om prisskillnaden gjorde det värt det. 128GB är ju ändå standard idag och funkar hos the average person.
    Min första smartphone va en iPhone 4 med 16 GB (?). Brände mig lite på det så nu vill jag alltid ha värsta minnesutrymmet. 
    Hos Tele2 är skillnaden mellan 128 och 256 GB om man tar luren med abonnemang på 24 månader 65 kr i månaden (381 kr vs 446 kr/månad). Själv tycker jag det är värt det men det är jag det. Lever rätt ekonomiskt på andra sätt.
    JodiBabe skrev 2023-08-10 07:35:28 följande:
    Fast vem orkar rensa i mobilen? :P Det är ju jobbigt.
    Eller hur?! 😉
  • flygrl
    Blond tjej skrev 2023-08-10 20:36:36 följande:
    Ja det är ju det.
    Jag har en padda där jag kan spara dom filerna som är lite större.
    Jag har tagit bort alla appar som jag inte använder för att få mera ledigt minne i luren 


     
    Min padda har några år på nacken och betydligt mindre minne än telefonen så där lägger jag inga stora grejer.
    Men visst borde jag väl rensa lite bland apparna. 😮
  • Blond tjej
    flygrl skrev 2023-08-11 01:05:20 följande:
    Min padda har några år på nacken och betydligt mindre minne än telefonen så där lägger jag inga stora grejer.
    Men visst borde jag väl rensa lite bland apparna. 😮
    Min padda är inte helt ny och den har lite minne men det löste jag genom att köpa ett minneskort på 64 GB.
  • LFF
    Blond tjej skrev 2023-08-09 20:55:38 följande:
    Du kan ju alltid köpa ett minneskort till mobilen om du behöver mera minne senare 
    Det beror ju helt och hållet på vilken mobil man köper. Känns som att det är färre och färre som erbjuder att kunna bygga ut med extra minneskort just för att man ska köpa med större och byta mobil när utrymmet tar slut.
  • Blond tjej
    LFF skrev 2023-08-11 12:41:58 följande:
    Det beror ju helt och hållet på vilken mobil man köper. Känns som att det är färre och färre som erbjuder att kunna bygga ut med extra minneskort just för att man ska köpa med större och byta mobil när utrymmet tar slut.
    Det hade jag ingen aning om 
  • flygrl
    Blond tjej skrev 2023-08-11 12:38:37 följande:
    Min padda är inte helt ny och den har lite minne men det löste jag genom att köpa ett minneskort på 64 GB.
    Min padda har redan 64 GB och det är ju mycket mindre än i min telefon så den är inget bra lagringsalternativ. 
    LFF skrev 2023-08-11 12:41:58 följande:
    Det beror ju helt och hållet på vilken mobil man köper. Känns som att det är färre och färre som erbjuder att kunna bygga ut med extra minneskort just för att man ska köpa med större och byta mobil när utrymmet tar slut.

    Hade för länge sen en Android-lur och där kunde jag sätta i ett extra minneskort men ingen av mina iPhones och inte heller iPads har haft den möjligheten. Vet inte hur det ser ut på Android-sidan nuförtiden.
  • Blond tjej
    flygrl skrev 2023-08-11 23:43:55 följande:
    Min padda har redan 64 GB och det är ju mycket mindre än i min telefon så den är inget bra lagringsalternativ. 
    LFF skrev 2023-08-11 12:41:58 följande:
    Det beror ju helt och hållet på vilken mobil man köper. Känns som att det är färre och färre som erbjuder att kunna bygga ut med extra minneskort just för att man ska köpa med större och byta mobil när utrymmet tar slut.

    Hade för länge sen en Android-lur och där kunde jag sätta i ett extra minneskort men ingen av mina iPhones och inte heller iPads har haft den möjligheten. Vet inte hur det ser ut på Android-sidan nuförtiden.
    Min padda är antik så den har bara 32 GB så därför köpte jag minneskort på 64GB.
    Jag har en aneroid-lur och jag ska köpa en ny och dom jag har kollat på har  plats för ett minneskort   
  • flygrl
    Blond tjej skrev 2023-08-12 10:16:16 följande:
    Min padda är antik så den har bara 32 GB så därför köpte jag minneskort på 64GB.
    Jag har en aneroid-lur och jag ska köpa en ny och dom jag har kollat på har  plats för ett minneskort   
    Ok, då missförstod jag. 😉
    Va bra det finns Android-lurar med plats för extra minneskort. Önskar Apple kunde erbjuda det på iPhone med.
  • Blond tjej
    flygrl skrev 2023-08-12 22:30:17 följande:
    Ok, då missförstod jag. 😉
    Va bra det finns Android-lurar med plats för extra minneskort. Önskar Apple kunde erbjuda det på iPhone med.
    Ingen fara lila goa flygrl.

    Det är jätte bra för då kan man köpa ett större minneskort när det börjar att bli fullt i luren.
    Konstig att inte Apple har plats för ett minneskort när det är rätt så dyra lurar
  • flygrl
    Blond tjej skrev 2023-08-13 20:16:10 följande:
    Ingen fara lila goa flygrl.

    Det är jätte bra för då kan man köpa ett större minneskort när det börjar att bli fullt i luren.
    Konstig att inte Apple har plats för ett minneskort när det är rätt så dyra lurar

    Tack, lilla goa Blond tjej! 🤗

    Jo, det är ju väldigt bra man kan utöka minnet sådär men tyvärr är det väl lite typiskt Apple att dom inte vill man själv går in i deras lurar. Har t o m för mig man sabbar garantin om man själv öppnar en iPhone.

    Men med det negativa med iPhone sagt måste jag ändå säga det är väldigt bra telefoner som jag är mycket nöjd med. 
    Du skriver du har en Padda. Betyder det då att du har en iPad (Apple) eller en Android-platta? Bara nyfiken. 😉

  • Blond tjej
    flygrl skrev 2023-08-13 20:55:25 följande:

    Tack, lilla goa Blond tjej! 🤗

    Jo, det är ju väldigt bra man kan utöka minnet sådär men tyvärr är det väl lite typiskt Apple att dom inte vill man själv går in i deras lurar. Har t o m för mig man sabbar garantin om man själv öppnar en iPhone.

    Men med det negativa med iPhone sagt måste jag ändå säga det är väldigt bra telefoner som jag är mycket nöjd med. 
    Du skriver du har en Padda. Betyder det då att du har en iPad (Apple) eller en Android-platta? Bara nyfiken. 😉


    Tack🤗
    Det är därför jag håller mig till aneroid. Man öppnar bara en liten lucka på sidan av luren för att sätta i minneskortet så man gör ju inget  ingrepp i luren.
    Jag hade en Iphone fast jag gillade inte den. Jag har en Samsung padda som jag fick med på köpet när jag köpte en Samsung mobil som är död nu mera  
Svar på tråden Räcker 128 GB, ny mobil?