• martinbeck72

Nakenvandring

Hej! Undrar om det finns fler här som älskar vandra i skogen utan en tråd på kroppen?
    Jag upptäckte för några år sedan hur otroligt befriande och naurligt det är att vara utan kläder, både hemma och utomhus.
    Kanske ganska sent med tanke på min ålder, men jag är uppväxt i ett hem där nakenhet var något fult, följt av alla åren i vuxen ålder då jag kände mig snuskig för att jag ville bada naken. Tog många år innan jag vågade besöka en nudiststrand.
    Nu har jag jobbat bort alla demoner från barndomen och känner mig verkligen bekväm i att vara naken. Har dock ännu inte gått så långt att jag berättat för alla jag känner, utan det är enbart ett par av mina närmsta vänner som vet. För tyvärr är det som så att det finns för mycket fördomar om naturism.
    Idag har jag mer eller mindre slutat besöka nudiststränder, enbart för att det är alldeles för många fluktande gubbar där som bara jagar sex. Det är ju inte det naturismen handlar om!
    Jag provade en naturistcamping för ett par år sedan och där är det betydligt trevligare stämning, men jag har också med åren lärt mig att jag trivs bäst själv (efter flertalet kraschade förhållanden). Även rent generellt.
    Så det bästa jag vet nu är att åka långt ut i skogen där risken är så liten som möjligt att andra människor befinner sig. Ta av mig kläderna och sen bara vandra en lång sträcka naken och såklart även barfota. Ibland tar jag med mobilen som säkerhet ifall jag skulle gå vilse eller om jag skulle skada mig.
    Jag är dock extremt försiktig och så fort jag anar lilla minsta att det är nån i närheten så vänder jag om. Jag vill verkligen inte bli upptäckt! Jag kan koppla av och njuta mer av känslan (att vara naken) ju säkrare jag är på att det verkligen inte finns andra människor i närheten.
    Varför jag skapade denna tråden är då för att jag vill veta om det finns nån mer som älskar att vandra naken? 
  • Svar på tråden Nakenvandring
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Solsken) skrev 2024-06-23 15:25:25 följande:

Ja det är skönt att vara naken men jag är noga med att inte synas. En favorit är en speciell liten ö där man har bra uppsikt och kan bada och sola utan att någon ser.

Ja jag tycker om att vandra det är så skönt och avkopplande tycker jag 
  • Anonym (Nudist)

Här är det bättre att prata om Nakenvandring 

• Anonym (Nudist)

Här är tråden hi hi 

• Anonym (Pompe)
    Anonym (Nudist) skrev 2024-06-25 11:07:17 följande:

Här är det bättre att prata om Nakenvandring 

Är det du??
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Pompe) skrev 2024-06-25 11:16:54 följande:
    Är det du??
    Ja det är jag och det går inte byta signatur med spelar mindre roll 
  • Anonym (Pompe)
    Anonym (Nudist) skrev 2024-06-25 11:20:10 följande:
    Ja det är jag och det går inte byta signatur med spelar mindre roll 
    Ja det är dumt att man inte kan byta... Vart är det du vandrar??
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Pompe) skrev 2024-06-25 11:21:50 följande:
    Ja det är dumt att man inte kan byta... Vart är det du vandrar??
    Just nu är jag i utkanten av Halland och vandrar i naturen
  • Anonym (Pompe)
    Anonym (Nudist) skrev 2024-06-25 11:24:10 följande:
    Just nu är jag i utkanten av Halland och vandrar i naturen
    Okej...så dem har nakenvandring där eller är du ute på eget bevåg??
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Pompe) skrev 2024-06-25 11:25:41 följande:
    Okej...så dem har nakenvandring där eller är du ute på eget bevåg??
    Jag är ute på egen hand det finns nog inte någon som vågar att prova det 
  • Anonym (Pompe)
    Anonym (Nudist) skrev 2024-06-25 11:30:12 följande:
    Jag är ute på egen hand det finns nog inte någon som vågar att prova det 
    Jäklar vad coolt...nej det finns nog inte så många som vågar...fast om jag bott närmare än jag gör så hade jag gjort dig sällskap...
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Pompe) skrev 2024-06-25 11:33:59 följande:
    Jäklar vad coolt...nej det finns nog inte så många som vågar...fast om jag bott närmare än jag gör så hade jag gjort dig sällskap...
    Ja det är sådan frihet att vara naken i naturen man är liksom lite utlämnad till naturen 
  • Anonym (Pompe)
    Anonym (Nudist) skrev 2024-06-25 11:36:25 följande:
    Ja det är sådan frihet att vara naken i naturen man är liksom lite utlämnad till naturen 
    Det kan jag tänka mig...jag har bara varit naken i naturen en men det var för länge sedan...fast då var jag påklädd innan men klädde av mig på vägen...satte mig i en bergskreva och hade det nice...
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Pompe) skrev 2024-06-25 11:40:50 följande:
    Det kan jag tänka mig...jag har bara varit naken i naturen en men det var för länge sedan...fast då var jag påklädd innan men klädde av mig på vägen...satte mig i en bergskreva och hade det nice...
    Jag har inte några problem med att slänga av kläderna jag är såpass gammal så jag har inte något att skämmas över man blir van och det har blivit som en dråg för så det är svårt att sluta 
  • Anonym (Pompe)
    Anonym (Nudist) skrev 2024-06-25 11:44:52 följande:
    Jag har inte några problem med att slänga av kläderna jag är såpass gammal så jag har inte något att skämmas över man blir van och det har blivit som en dråg för så det är svårt att sluta 
    Låter ju helt perfekt ju...jag vet man inte ska fråga om en dams ålder men jag gör det ändå...hur gammal är du?? Men det låter som en perfekt drog inte skadlig för din kropp utan bara nice...
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Pompe) skrev 2024-06-25 11:50:35 följande:
    Låter ju helt perfekt ju...jag vet man inte ska fråga om en dams ålder men jag gör det ändå...hur gammal är du?? Men det låter som en perfekt drog inte skadlig för din kropp utan bara nice...
    Ursäkta men jag vet inte vad du har fått det ifrån att jag är en dam det finns andra kön hi hi 
  • Anonym (Pompe)
    Anonym (Nudist) skrev 2024-06-25 11:53:10 följande:
    Ursäkta men jag vet inte vad du har fått det ifrån att jag är en dam det finns andra kön hi hi 
    Fick för mig det då jag läste på andra forumet...
  • Anonym (Nudist)
    Anonym (Pompe) skrev 2024-06-25 12:23:44 följande:
    Fick för mig det då jag läste på andra forumet...
    Okej ja det gör inget jag försöker att uppföra mig så proffsigt som möjligt och då kan det säkert vara svårt ibland att avgöra 
Svar på tråden Nakenvandring