• Anonym (Sugen)

    Hur sköter ni om er otrohet?

    Hej en rak fråga
    Hur sköter ni er otrohet? Hur ofta? Var träffas ni? Hur länge har det hållit på?
    Lever i ett förhållande som är dött men av sociala och inte minst ekonomiska skäl har vi gett varandra fritt fram om det sköts snyggt.

  • Svar på tråden Hur sköter ni om er otrohet?
  • Anonym (Man)

    För 10-15 år sedan, i mitt förra äktenskap, var jag inne i en karusell med otrohet. Hade flera olika älskarinnor, ibland upp till tre olika samtidigt. Idag betecknar jag det som att jag var sexmissbrukare.

    Jag var gift men mina älskarinnor var alla singel (utom en som hade ett öppet förhållande). Det som förvånade mig var att det var så lätt att hitta kvinnor som ville vara med mig (de fanns på dejtingsajter). De flesta sökte ändå nån att ha ett riktigt förhållande med och jag var alltid lika tydlig med att jag inte tänkte överge min fru för deras skull. Jag var i mina profiler öppen med att jag var gift, så ingen blev lurad. De visste från början när de började skriva med mig att jag hade för avsikt att vara otrogen.

    Jag hade under den här perioden mycket sjukt skönt sex och mitt ego fick sig en rejäl boost. Men det var naturligtvis inte hållbart i längden och min fru anade att det var nåt. Jag vaknade till slut upp och avslutade otrohetskarusellen och valde att försöka få ordning på mitt äktenskap. Det funkade hyfsat men några år senare så gick vi ändå olika vägar och då kände vi båda att vi borde ha gjort det långt tidigare.

    Idag skulle jag aldrig göra om det. Om min nuvarande fru och jag skulle få så allvarliga problem att jag skulle vilja ha sex med nån annan så skulle jag göra det "by the book" och avsluta först och leta ny partner sen.

  • Ascendere
    Anonym (Sugen) skrev 2023-08-01 14:21:40 följande:
    Hur sköter ni om er otrohet?

    Hej en rak fråga
    Hur sköter ni er otrohet? Hur ofta? Var träffas ni? Hur länge har det hållit på?
    Lever i ett förhållande som är dött men av sociala och inte minst ekonomiska skäl har vi gett varandra fritt fram om det sköts snyggt.


    Då är det inte otrohet utan öppet förhållande ni har. 
  • Anonym (Sol)

    TS, om ni är överens om att ni får ligga med andra är det ju inte ens otrohet?

  • Hursmakardu

    Vi har träffats i tre år nu. Ibland korta möten i bilen på någon skogsväg eller i skogen under en promenad. Ibland härliga nätter på hotell när vi kunnat smita iväg båda två. 


    Är frustrerande att inte kunna träffas när man vill o hur länge man vill men samtidigt otroligt upphetsande att ha en dag att se fram emot. Att fantisera om. Att skicka sms med vad jag vill göra med henne när vi ses nästa gång. 

  • Anonym (varit)

    Mitt första ex o jag var tillsammans i flera år men sista året bara bråkade vi så jag avslutade.
    Men vi fortsatte o att ha sex då o då, för sexet var fortfarande oh holy skit....
    När vi träffade nya partners, så fortsatte vi iaf att träffas för sexet, dock sällan, då mitt ex hade sin nya i samma by som vi bodde i o min nya kom till mig på helgerna då han bodde långt bort.
    Mitt ex började jobba som vaktmästare i området jag bodde i o till en början var det enkelt att få till det då saker går ju sönder i lägenheter Flört men snart fattade hans arbetskamrater misstanke o mitt ex nya fick höra om misstanken o då vart det över. 
    Jag flyttade till min nya straxt efter.
    Har fått höra av en gemensam bekant, att mitt ex fortfarande 20 år senare pratar om vårt sexliv o jag går fortfarande igång på minnena idag då jag inte lyckts hitta något som ens kommit nära det vi hade.
    Dock skulle jag inte gå i säng med honom idag, då jag inte tänder på gamla gubbar.. han är mycket äldre än mig....så sökandet fortsätter.

  • fornminne

    TS, om ni har gett varandra fritt fram är det väl inte otrohet?

    Ni har ett öppet förhållande som sköts diskret. Är det detta du vill diskutera, eller de som går bakom ryggen på sin partner?

  • Anonym (varit)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2023-08-01 16:45:18 följande:

    En gift man är min pojkvän, så tekniskt sett är inte jag otrogen. Vår relation är väldigt mycket på hans villkor. Jag postar aldrig bilder på honom på social media, kan aldrig visa bilder på oss för någon utan det får jag hålla för mig själv. Nämner honom inte för någon. Vår relation och vår kärlek finns bara på bild i fotoalbum och mappar på min dator och i form av bilder på telefonen, aldrig för någon annan än mig att få se :(

    Har fått sluta att ens berätta om vi åker iväg ihop, eller att jag har åkt iväg någon stans. För att undvika frågor som: Men är du i Berlin själv? Vad gör du där själv?

    Får alltid anpassa mig och mitt liv efter hans. Min träning, mitt jobb, min tid. Jag gav upp vad som kanske hade kunnat bli en elitidrottskarriär för honom. Jag gillar att fira högtider som alla andra men får fira jul med den jag älskar i mitten på januari eller runt Lucia och låtsas att det är rätt datum. Efter hans schema. På själva julafton får jag typ ett sms. Har aldrig kunnat ha en sammanhängande semester utan tar några dagar här, några dagar där på året. De flesta utlandsresor jag gjort har vart i samband med att han reser i sitt arbete, till den destinationen han skall till. Han har tagit mig på resor som bara är för oss, men det är weekend som han låtsas är arbetsresor. 

    Jag kan ha tagit ledigt för att han velat ses, för han skall haft tid då, men ändå inte få ses pga att hans fru, hans barn, hans liv alltid har företräde :( Ibland kan vi ses ett par dagar, ibland bara ett par minuter.

    Jag har inget körkort. Så en gång när han var iväg och inte kunde betala taxi åt mig har jag behövt cykla i extremt högt tempo, trampat på som tour de france (min idrott jag hade elitsatsat i är inte cykling) i 2 timmar. Det var den där sommaren det var så jäkla varmt och brann överallt. 2018? Vet inte... Där han sedan blivit försenad... för en 3minuter snabbis utomhus.... Vissa gånger när han kommit över har han satt på mig eller jag har sugit av honom i hallen och sedan har han pussat mig och skyndat iväg igen. Att längta efter honom i dagar för att uppleva 2 minuters kärlek och sedan få vänta igen kan kännas väldigt billigt...

    :( 


    När han kommer för att få en avsugning för att sen gå igen....menar du då att du får inget?
    Att han bara kommer in, drar ner byxorna, blir avsugen, drar upp byxorna, kysser dig tack så mycket o går?
    O sen sitter du o väntar på nästa 2 minuter medan du helt pausar ditt liv?
    Vad händer om du skulle göra samma sak när han kommer...att du drar ner byxorna, begär slickning o när du är klar så skickar du iväg honom?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Tragisk) skrev 2023-08-01 19:31:33 följande:
    Nej hon är en gratis hora, grattis till det. Hur lågt får man sjunka?! Tragisk.
    Och du är ett gratis rikspucko. Att kalla någon h*ra visar på en kvinnosyn från 1300- talet, väx upp och inse att vår sexualitet är fri. Hur lågt får man sjunka? Är det din extremt lilla kuk som för att du måste ut på internet och kalla främmande kvinnor för h*ror för att uppleva nån slags värde? Eller är det bara så att ingen vill ha dig rent generellt? Gå i terapi. Du behöver det. 
  • fornminne

    Anonym Älskarinnan: 

    Det är ditt liv och ditt val, men det låter oerhört tragiskt.

    Vill du sitta där som bitter 50-åring och inse att du har kastat bort din ungdom?

    Är det inte bättre att söka hjälp, så att du inte fortsätter klamra dig fast vid en gift man bara för att han ger dig mer kärlek och uppmärksamhet än vad din pappa gjorde. 

    Sånt här bottnar ofta i barndomen, men det går att få bukt med.

  • Anonym (Huldra)

    Det är nog så att otrohet kan se väldigt olika ut och orsakerna varierar. Det som slår mig är hur känslolöst det ofta beskrivs. 

    Ofta framställs kvinnorna som ett offer och männen som kräk. 

    Vad det inte talas så mycket om är hur det kommer sig att två människor möts och förälskar sig i varandra trots att de redan lever i relationer. Och hur svårt det är att bryta upp med någon man älskar och respekterar.

    För en del handlar det nog om att man befinner sig i känslornas våld. Hur man än gör blir det fel på något sätt.  Man vill inte såra någon och man kan faktiskt älska två samtidigt.

  • Ascendere
    Anonym (G.K.) skrev 2023-08-01 22:18:06 följande:

    Vi tar långa luncher (lunch + friiskvårdstimme) tillsammans och hämtar mat någonstans och far sedan ut i skogen för att äta och knulla tillsammans. Ja

    Hon ställer sig på alla fyra i dörröppningen till baksätet och sedan så knullag jag henne bakifrån.

    Oftast så går det till och ungefär en gång i veckan.


    Haha jag gillar att du är noga att påpeka att det är friskvårdstimme så att allt går rätt och riktigt till gentemot jobbet 👍
  • Anonym (Älskarinnan)
    fornminne skrev 2023-08-04 10:19:58 följande:

    Anonym Älskarinnan: 

    Det är ditt liv och ditt val, men det låter oerhört tragiskt.

    Vill du sitta där som bitter 50-åring och inse att du har kastat bort din ungdom?

    Är det inte bättre att söka hjälp, så att du inte fortsätter klamra dig fast vid en gift man bara för att han ger dig mer kärlek och uppmärksamhet än vad din pappa gjorde. 

    Sånt här bottnar ofta i barndomen, men det går att få bukt med.


    Jag har redan kastat bort min ungdom och eventuell elitdrottskarriär på honom. Jag är inte ung längre utan 30 är passerat (Jag vet att andra 30+ blir sura om man inte kallar någon som är 31 för ung men man är faktiskt fullt vuxen och mer yngre medelålders än vad man är ungdom)

    Så jag kan tänka mig att det inte är så stor skillnad på att vara bitter 30 som bitter 50. Är inte rädd för det bara resignerad. 
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2023-08-04 12:14:29 följande:
    Jag har redan kastat bort min ungdom och eventuell elitdrottskarriär på honom. Jag är inte ung längre utan 30 är passerat (Jag vet att andra 30+ blir sura om man inte kallar någon som är 31 för ung men man är faktiskt fullt vuxen och mer yngre medelålders än vad man är ungdom)

    Så jag kan tänka mig att det inte är så stor skillnad på att vara bitter 30 som bitter 50. Är inte rädd för det bara resignerad. 
    Jag lovar dig att det är mycket värre att ångra sina livsavgörande beslut vid 50 än vid 30.
    Oavsett vad du själv tycker så är du ännu ung och kan förändra din livsbana.

    Jag som närmar mig 60 råder dig till 100% att ta tag i ditt liv innan du sitter där och bara har ålderdomen kvar.
  • Anonym (Huldra)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2023-08-01 16:45:18 följande:

    En gift man är min pojkvän, så tekniskt sett är inte jag otrogen. Vår relation är väldigt mycket på hans villkor. Jag postar aldrig bilder på honom på social media, kan aldrig visa bilder på oss för någon utan det får jag hålla för mig själv. Nämner honom inte för någon. Vår relation och vår kärlek finns bara på bild i fotoalbum och mappar på min dator och i form av bilder på telefonen, aldrig för någon annan än mig att få se :(

    Har fått sluta att ens berätta om vi åker iväg ihop, eller att jag har åkt iväg någon stans. För att undvika frågor som: Men är du i Berlin själv? Vad gör du där själv?

    Får alltid anpassa mig och mitt liv efter hans. Min träning, mitt jobb, min tid. Jag gav upp vad som kanske hade kunnat bli en elitidrottskarriär för honom. Jag gillar att fira högtider som alla andra men får fira jul med den jag älskar i mitten på januari eller runt Lucia och låtsas att det är rätt datum. Efter hans schema. På själva julafton får jag typ ett sms. Har aldrig kunnat ha en sammanhängande semester utan tar några dagar här, några dagar där på året. De flesta utlandsresor jag gjort har vart i samband med att han reser i sitt arbete, till den destinationen han skall till. Han har tagit mig på resor som bara är för oss, men det är weekend som han låtsas är arbetsresor. 

    Jag kan ha tagit ledigt för att han velat ses, för han skall haft tid då, men ändå inte få ses pga att hans fru, hans barn, hans liv alltid har företräde :( Ibland kan vi ses ett par dagar, ibland bara ett par minuter.

    Jag har inget körkort. Så en gång när han var iväg och inte kunde betala taxi åt mig har jag behövt cykla i extremt högt tempo, trampat på som tour de france (min idrott jag hade elitsatsat i är inte cykling) i 2 timmar. Det var den där sommaren det var så jäkla varmt och brann överallt. 2018? Vet inte... Där han sedan blivit försenad... för en 3minuter snabbis utomhus.... Vissa gånger när han kommit över har han satt på mig eller jag har sugit av honom i hallen och sedan har han pussat mig och skyndat iväg igen. Att längta efter honom i dagar för att uppleva 2 minuters kärlek och sedan få vänta igen kan kännas väldigt billigt...

    :(  


    Känner igen mycket av det du berättar men inte allt. För oss har det varit mera av ömsesidighet tror jag. Han måste inrätta sig i mitt liv också,  Vi ses inte så ofta men vi hör av varandra så gott som varje dag. Pratar om hur dagen varit osv..

    När vi ses så är det dagar med romantik och erotik där vi lever i vår egen bubbla.

    Vi har planer för framtiden men jag vill inte ligga på om det. Han måste känna att det är rätt tillfälle och jag är rätt så nöjd med hur vi har det idag.

    Som du beskriver ert förhållande skulle jag inte stå ut. Att helt hänga upp sitt liv på korta sexträffar är inget för mig. Men jag kanske missuppfattar dig
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2023-08-04 12:14:29 följande:
    Jag har redan kastat bort min ungdom och eventuell elitdrottskarriär på honom. Jag är inte ung längre utan 30 är passerat (Jag vet att andra 30+ blir sura om man inte kallar någon som är 31 för ung men man är faktiskt fullt vuxen och mer yngre medelålders än vad man är ungdom)

    Så jag kan tänka mig att det inte är så stor skillnad på att vara bitter 30 som bitter 50. Är inte rädd för det bara resignerad. 
    Det låter som du har gett upp. 31 år och har gett upp? Förstår du hur tragiskt andra tycker att det låter? Oavsett vad du kallar ungdom och inte.

    Jag träffade min man när jag var 33. Nu har vi varit tillsammans i 14 år och har två underbara barn. Du kanske inte vill ha man och barn, men låter samtidigt inte nöjd som det är nu. Och du lurar dig själv om du tror att det är för sent att förändra, för sent att välja ett annat liv.

    Jag tycker att du låter deprimerad. Har du övervägt det? I vilket fall som helst, låter det som du behöver hjälp. Inte för att du MÅSTE göra andra val, utan för att du redan har försakat så mycket samt kan behöva hjälp att bena ut om detta verkligen är vad du vill?

    Hur ser ditt liv ut i övrigt? Utbildning, jobb, släktingar, vänner? Är du väldigt ensam? Jag undrar om den gifta mannen som du kallar pojkvän, fyller någon slags tomhet i dig. Som en drog. Därav alla uppoffringar från din sida.
  • fornminne
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2023-08-04 12:14:29 följande:
    Jag har redan kastat bort min ungdom och eventuell elitdrottskarriär på honom. Jag är inte ung längre utan 30 är passerat (Jag vet att andra 30+ blir sura om man inte kallar någon som är 31 för ung men man är faktiskt fullt vuxen och mer yngre medelålders än vad man är ungdom)

    Så jag kan tänka mig att det inte är så stor skillnad på att vara bitter 30 som bitter 50. Är inte rädd för det bara resignerad. 
    Så bara för att du redan har kastat bort din ungdom, kan du lika gärna kasta bort resten av ditt liv också? Är det så du resonerar?

    Du är inte jätteung, men betydligt yngre än 50. Statistiskt har du mer än halva ditt liv kvar. Förstå du nu hur jag menar? 

    Ja, det var trist med din elitidrottskarriär. Det tåget har gått. Men det finns ju mycket annat i livet, både andra karriärer och annat. Bara för att du var ung och dum och kastade bort en jättechans pga en gift man, behöver du inte upprepa samma misstag år efter år. Som jag skrev, det finns hjälp.

    Unga vuxna tvingas ibland avbryta lovande idrottskarriärer i förtid, av en mängd skäl. Olyckor, skador, otur. Det är trist, men livet måste gå vidare. Och som sagt, du har många år kvar att lägga på annat.

    Skulle du t ex vilja ha barn, är det inte för sent än. Men om 10 år är det kanske för sent, och vid 50 är det definitivt för sent.
Svar på tråden Hur sköter ni om er otrohet?