• Bootstrap

    Gissa kön

    Hej! Jag och min sambo väntar vårt första barn och var idag på det första ultraljudet.  Vi tyckte det skulle vara roligt att ta reda på kön, men barnmorskan ville inte uttala sig om det. Jag befinner mig i v. 12+6. Vad tror ni på FL att det kan vara för kön? Postar en bild för de som vill gissa.  




  • Svar på tråden Gissa kön
  • Yuppyupp
    Sam2023 skrev 2023-07-22 23:23:58 följande:

    Wow så kul ! Att man kan se med vinkel.Men den andra bilden då ? Två bollar eller hål vad är detta för nåt ? Hörde att man kan se något med huvudet form också? Återkommer till dig ska på ultraljud I augusti tack för svaret 


    Könsorganet är inte utvecklat fullt ännu :) så bollarna du ser är antagligen bara något annat. Skallteorin är också väldigt intressant. Det finns många artiklar om den, främst på engelska. Jag använde den för att se vad vi väntade för några månader sedan. Flickor har ett väldigt runt huvud, nästan som ett riktigt klot (tydligt på första bilden) medan pojkar har en mer framträdande och lite kantig panna (tydligt på första TS bild) :)
  • Sam2023
    Yuppyupp skrev 2023-07-23 08:10:36 följande:
    Könsorganet är inte utvecklat fullt ännu :) så bollarna du ser är antagligen bara något annat. Skallteorin är också väldigt intressant. Det finns många artiklar om den, främst på engelska. Jag använde den för att se vad vi väntade för några månader sedan. Flickor har ett väldigt runt huvud, nästan som ett riktigt klot (tydligt på första bilden) medan pojkar har en mer framträdande och lite kantig panna (tydligt på första TS bild) :)
    Oh intressant med skallteorin.Jag vill nu ännu mera veta vem som bor i min mage ohh så spännande.Tack för svaret
  • Yuppyupp
    Saara90 skrev 2023-07-24 17:48:40 följande:

    Någon som vill

    min?


    Jag fortsätter gissa på här då :) 

    Är inte helt säker på om det är nuben jag ser, men om så är fallet skulle jag gissa pojke. Då tittar jag även lite på skallformen där pojkars panna oftast är lite kantigare :)
  • Saara90
    Yuppyupp skrev 2023-07-24 18:04:57 följande:
    Jag fortsätter gissa på här då :) 

    Är inte helt säker på om det är nuben jag ser, men om så är fallet skulle jag gissa pojke. Då tittar jag även lite på skallformen där pojkars panna oftast är lite kantigare :)
    Tack många gissar pojke på ultraljudet å mitt mående 😅 längtar till 24 augusti och få veta.
  • Yuppyupp

    Vore superroligt om alla ville uppdatera sen vad det var inne i magen som lurade :) hoppas ni alla får bekväma (i den mån det går) graviditeter där allt går bra med bebis! 

  • Sam2023
    Anonym (Jolee) skrev 2023-07-26 12:13:10 följande:
    Vad tror ni om denna?😊
    Tror flicka   vill du gissa på mitt ? 
  • Anonym (Jolee)

    Jag hade nog sagt flicka, lite osäker men det lutar mest åt det 😊 

  • Sam2023
    Anonym (Jolee) skrev 2023-07-26 13:42:42 följande:

    Jag hade nog sagt flicka, lite osäker men det lutar mest åt det 😊 


    Tack många gissar flicka 😊 och jag har redan 3 flickor hemma ❤️ 
  • Anonym (Jolee)

    Åh, så fint! Kanske får fyra snart då 😍 
    Är ultraljudsbilden liknande dem tidigare? 


    Är min första graviditet så har inget att jämföra med, varken bilder eller mående 🙈 

  • Sam2023
    Anonym (Jolee) skrev 2023-07-26 13:56:44 följande:

    Åh, så fint! Kanske får fyra snart då 😍 
    Är ultraljudsbilden liknande dem tidigare? 


    Är min första graviditet så har inget att jämföra med, varken bilder eller mående 🙈 


    Ja kanske blir jag mamma till 4 flickor ❤️ och nej dem liknar inte tidigare ultraljudsbilder Har du fler bilder på ultraljud? På mitt synss ju både streck och 2 Bollar så vet ej vilken kön det är här är ett till bild på mitt bebis 
  • Anonym (Jolee)

    Nej, inte där något är synligt. 


    Precis! Dem ?bollarna? jag var lite osäker på 🙈

  • Sam2023
    Anonym (Jolee) skrev 2023-07-26 14:24:10 följande:

    Nej, inte där något är synligt. 


    Precis! Dem ?bollarna? jag var lite osäker på 🙈


    Haha så roligt ena bilden bollar andra två streck och typ som både snipa och snopp. Spännande jag har en känsla på flicka.Men tänker ibland kanske blir det pojke 👦 efter tre flickor. HAR DU FLER ULTRALJUD BILDER 
Svar på tråden Gissa kön