• djurtoken

    Egentid

    Hej! 


    Är lite nyfiken på er som är i stort behov av egentid har löst den biten när ni blivit sambos? Jag träffar en kille sedan ett halvår tillbaka, det pratas om att flytta ihop snart men inte ännu. Jag har väldigt stort behov av egentid, det kan vara allt från att umgås med mina vänner ifred eller bara sitta hemma ensam utan varken telefon eller annat och bara slöa framför serier eller annat. 


    Min kille passar väl på att ta sin egentid när jag tar min, han har aldrig varit den som sagt att han behöver egentid eller inte vill ses en viss dag. Det är alltid jag. Det kan då vara allt från någon kväll till någon dag. 


    Vet inte riktigt hur normalt detta är, men med mitt ex fick jag mycket egentid, dock ville han aldrig riktigt umgås heller (en av anledningarna till att det tog slut) men som singel nu har jag vant mig vid att vara själv och trivs bra med det. 


    Känns ibland som att mitt behov av egentid är större än vad det borde vara, när jag vill ha min egentid vill jag varken kramas, pussas, prata i telefon/sms eller så.

  • Svar på tråden Egentid
  • Anonym (Hmm)

    Du är nog mer lik ditt ex än du tror. Nu kommer din kille hamna i samma sits som du var i, hoppas han kan stå ut med det.

    Innan ni tänker på att flytta ihop så måste ni prata om saken. Du måste för det första fundera ut ungefär hur mycket egentid det är frågan om och sedan förklara det för killen så han vet vad som väntar, så det inte blir en ledsam överraskning senare.

  • Anonym (Bea)

    Jag har också ett stort behov av egentid. För oss har det löst sig automatiskt eftersom jag och min man jobbar helt olika tider. Jag jobbar måndag-fredag och han har skitjobb så det är minst två kvällar/nätter per vecka som jag är helt själv hemma. Kan kolla på tv om jag vill, stryka tvätt, lägga mig tidigt, gå på AW eller läsa en bok. Helt utan att någon annan vill ha sällskap eller tycker att jag är trist. 

  • djurtoken
    SweeneyTodd skrev 2023-07-16 18:09:02 följande:

    Ni har träffats i ett halvår, och ni pratar redan att flytta ihop snart? Alldeles för tidigt. 


    Snart och snart, som i nästa år. Inte nu. Tycker också det är alldeles för tidigt.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Bea) skrev 2023-07-16 14:27:16 följande:

    Jag har också ett stort behov av egentid. För oss har det löst sig automatiskt eftersom jag och min man jobbar helt olika tider. Jag jobbar måndag-fredag och han har skitjobb så det är minst två kvällar/nätter per vecka som jag är helt själv hemma. Kan kolla på tv om jag vill, stryka tvätt, lägga mig tidigt, gå på AW eller läsa en bok. Helt utan att någon annan vill ha sällskap eller tycker att jag är trist. 


    Ska förstås stå skiftjobb ser jag nu.
    SKIFT!
  • Anonym (Hobby)

    För oss löste det sig genom att min man hade en honby som utövades tre gånger i veckan. Så två kvällar och en eftermiddag på helgen hade jag för mig själv. Jag fick min egentid och kunde vara mer kramig, vilket han behövde, när han väl var hemma. Jättebra. 

Svar på tråden Egentid