• Jones78

    Mams har dött

    Min Mamma dog för några veckor sedan, jag har ingen egen familj men har 2 syskon.

    Vi bor inte i samma stad och dom är ju upptagna med sina liv och familjer.

    Nu när Mams inte finns längre, då märks det så ensam man blivit. 😔 

    Behöver råd el tips om hur man 
    klarar detta ensam. 

  • Svar på tråden Mams har dött
  • Nymphaea

    Har du kontakt med någon? Ingen egen familj, men vänner du kan prata med? Stor kram till dig <3

  • Emiz

    Beklagar verkligen sorgen :( jag står själv min mamma väldigt nära och kan inte föreställa mig det du går igenom :(

    Klart jobbigare om du är själv. Har du några riktigt nära vänner eller någon annan släkt i närheten?

    Vad har du för relation till dina syskon? Nära? Kan du ringa dem ofta när det är som värst? Kan du eventuellt flytta närmare din familj? Om ni har bra relation? Kram till dig

  • Oussama

    Jag beklagar verkligen sorgen min vän. 

    Du kommer självklart klara av situationen, men jag förstår att det svårt. 

    Utöver det här med vänner och att komma närmare familjen, vill jag säga att det är viktigt att du har ett jobb som du går till varjedag samt träning minst en gång per vecka. 

    Vad sägs även om att du skaffar partner?

    Har du barn? Då kan du fylla din tid med att vara med honom/henne extra mycket den här perioden. 

    Stor kram ❤️

  • sportiva

    Åh, det låter verkligen tufft att förlora din mamma och känna dig ensam. Det är normalt att känna sig såhär när man går igenom en förlust. Det kan vara till hjälp att söka stöd från vänner, familj eller professionella som kan lyssna och stötta dig under denna svåra tid. Att prata om dina känslor och minnen av din mamma kan också vara terapeutiskt. Ta hand om dig själv och var snäll mot dig själv under denna process.❤️

Svar på tråden Mams har dött