• DunkinDonut

    Bästa matsäck? Tips ?

    Vi åker iväg i princip varje söndag hela dagen till svärföräldrarna på landet. Har tvillingar på 2 år och dom är ju enkla att ha med sig mat till. Dock har jag kommit på att det blir så förbannat dyrt att köpa färdiga sallader, baguetter osv varje vecka så nu sist tog jag med en pastasallad som vi alla kunde äta 

    Har ni tips på bra mat att ta med ? Olika pastasallader? Noll fantasi i samband med sömnbrist 🤣
    Saken är att svärföräldrarna har inte rinnande vatten, kyl finns dock.

    Alla tips mottages !

  • Svar på tråden Bästa matsäck? Tips ?
  • Anonym (Ylvia)

    Vad äter svärföräldrarna? Finns det inte spis, micro, vattenkokare etc heller? 

  • Anonym (Handh)

    Grilla korv, hamburgare o ha med tillbehör och dricka?

    Hemmagjorda mackor sv olika slag
    kallskuret med kall potatis sallad (nypotatis, fetaost, ruccola, oliver, pesto, gurka)
    pannkakor
    Frukt, ostar, oliver, kex, skinka, tapenade, tomater, bröd

    finns ju massa saker att ha med i kylväskan som kan ätas kallt och massa saker man kan grilla

  • Agda90

    Jag gör wraps fyllda med olika fyllningar, tonfiskröra t.ex. 
    Ibland kan jag göra en plock låda med olika saker, ägg, ost, oilver, plommontomat och liknande. Har vi gjort pizza dagen innan kan vi ta med rester från det, kall pizza är ju gott tycker vi i vår familj. 

  • Anonym (S)

    Investera i bra mat-termosar så kan du ha varm mat med dig som omväxling.
    -varmkorv
    -taccos-köttfärs
    -soppa
    -grytor och ris
    -pasta och pastasås 

    Kalla rätter:
    -pannkakor
    -wraps
    -paj
    -fyllda baguetter
    -couscous-sallad
    -varmrökt lax/färdiggrillad kyckling m potatissallad
    -hemmagjorda pokebowls

  • GustavK
    Agda90 skrev 2023-07-11 16:06:55 följande:

    Jag gör wraps fyllda med olika fyllningar, tonfiskröra t.ex. 
    Ibland kan jag göra en plock låda med olika saker, ägg, ost, oilver, plommontomat och liknande. Har vi gjort pizza dagen innan kan vi ta med rester från det, kall pizza är ju gott tycker vi i vår familj. 


    Plus ett på wraps! Det är enkelt att packa och funkar bra kalla.
Svar på tråden Bästa matsäck? Tips ?