• QueenV

    Ni med SÖDERHAMNSOFFA från Ikea! Hjälp. Söndriga dragkedjor

    Hej! Vi har köpt nya söderhamnsoffor och slängde in klädseln i tvätten. När vi skulle sätta på allt igen så har dragkedjorna pajjat i tvätten. Alltså själva dragkedjorna som sitter för att hålla dynorna på plats. 


    Ikeas kundtjänst tyckte det lät märkligt men jag har svårt att tro att detta bara var våran otur Med tanke på att alla dragkedjor gick sönder, och inte bara en. 


    tvättade sjävklart enligt instruktionerna. 


    fler som haft detta problemet? 

  • Svar på tråden Ni med SÖDERHAMNSOFFA från Ikea! Hjälp. Söndriga dragkedjor
  • Anonym (IKEA)
    Hej! Det verkar som att du har haft otur med dragkedjorna på dina Söderhamn-soffor. Jag hittade ingen specifik information om problem med dragkedjor på Söderhamn-soffor när jag sökte på webben. Men det finns diskussioner om andra problem med Söderhamn-soffor, som till exempel att de sjunker ihop.
    Det kan vara värt att kontakta IKEA igen och se om de kan erbjuda någon lösning, som att skicka ut nya dragkedjor. Om problemet kvarstår kan det vara en bra idé att överväga att byta ut dragkedjorna med högkvalitativa dragkedjor från en tredje part. 
    Jag hoppas att detta hjälper och att du snart kan njuta av dina Söderhamn-soffor igen! 😊.
  • Anonym (r)
    kilo99 skrev 2024-04-20 19:03:13 följande:

    Finns den att köpa fortfarande?


    Kan du googla fram tråden kan du googla till IKEAs hemsida
Svar på tråden Ni med SÖDERHAMNSOFFA från Ikea! Hjälp. Söndriga dragkedjor