• Anonym (Förvirrad)

    Dubbla budskap under separation

    Jag och min man träffades unga. Jag var 16 och han 18.


    Idag är vid 35 och 33 år.


    Två barn i skolåldern.


     


    Vi har haft det bra tycker jag. Sexlivet perfekt under alla dessa år och är fortfarande. Dock väldigt olika.


    Men ofta har vi sagt att vi komplettera varandra.


    Helt plötsligt en dag vill han skiljas.


    Vi är för olja och växt i från varandra! 


    Vi lovade att vi skulle visa respekt och vänta med att träffa någon nu tills jag flyttar efter sommaren.


     


    Nu visar det sig att hans kollega också ska skiljas, och de har haft en del kontakt de senaste veckorna sedan han ville skiljas. 


    Han sa att de bara är vänner.


     


    Tills i helgen? han var borta hela helgen och visade sig att han varit hos henne. Dock inget sexuellt enligt honom. Men de vill fortsätta ses.


    Jag blev förkrossad i gen, och sa att jag försöker hitta ett boende under tiden jag kan flytta in. 


     


    Han kramar om mig och säger att han har sagt till henne att de inte ska ses mer nu förrän jag har flyttat.


    Och att han är helt ok med det.


     


    Nu vill han att vi ska sova k hop och ha sex. Går och kramar mig och jag blir bara så förvirrad!!


    Vad vill han ????


    De ska fortsätta ses, samtidigt säger han att vi har ju fortfarande betänketid och är vi inte säkra så kan man vänta lite till. 


     


    Dumt nog vill jag bara vara han nära och har varit med honom för att hoppas att han ska ändra sig och komma tillbaka till mig. 


     


    Hur ska man stå ut dessa veckor ? :(

  • Svar på tråden Dubbla budskap under separation
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 17:33:02 följande:

    Kommer nog åka till min mamma den tiden är som kvar..
    Han vägrar flytta på sig. Kramar om mig och säger att han träffar inte henne mer nu. Men de chattar ju fortfarande hela tiden. Han menar på att fortfarande bryr sig om mig och tycker om mig jättemycket, att han alltid kommer finnas där för mig? 


    Vägra låta honom krama dig! Han försöker bara döva sitt eget dåliga samvete! Och det är klart han kommer träffa henne igen innan ni flyttar isär, det är bara en tidsfråga. Han kommer att börja träffa henne så snart du försvunnit, var så säker.

    Bra att du ska bo hos mamma, det blir absolut bäst så på alla sätt!

    Inse detta. Han är kär i henne, och han värderar den kontakten högre än att du mår skit. Förstår du? Er relation är över. Det är bara så. Ledsen för din smärta men du kommer att se i framtiden varför man inte kan säga "tyvärr" i det här läget. Han är ett praktarsle och är du är värd en riktig man.
  • Anonym (Usch)

    Vilket svin han är .verkar ju som att nu när inte dom ska träffas när du bor där så får han nöja sig med att ha sex med dig så han försöker med dig. Vilket svin gå inte på hans dumheter.

  • Anonym (Ui)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 08:01:13 följande:

    Om han nu förmodan skulle ångra sig, hade ni då tagit tillbaka honom efter allt detta ? 


    Verkligen inte. Självklart har han legat med henne! Och han vill både äta kakan och ligga med dig samtidigt. Han bröt er överenskommelse och han ljög. 
  • Anonym (öö)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-04 17:33:02 följande:

    Kommer nog åka till min mamma den tiden är som kvar..
    Han vägrar flytta på sig. Kramar om mig och säger att han träffar inte henne mer nu. Men de chattar ju fortfarande hela tiden. Han menar på att fortfarande bryr sig om mig och tycker om mig jättemycket, att han alltid kommer finnas där för mig? 


    Han finns inte där för dig nu, så vad menar han egentligen?
    Han behöver finnas där för att ni har gemensamma barn, det är allt. Jag hoppas du kan tänka så också, så kommer du lättare igenom det här. 

    Bra om du kan bo hos din mamma. 
    När du är hos din mamma, samla ihop tankarna i lugn och ro. Ni hade redan bestämt om skilsmässa tidigare så det är bara att köra på den planen. 
    Har han fått någon slags kalla fötter så är det hans bekymmer. 
  • Anonym (Förvirrad)

    Han sov på soffan... nu är han ute med vän som vanligt och dricker öl. Börjar känna mer och mer att det ska bli skönt att behöva slippa sitta själv ensam varje helg för att han springer ute med vännerna. 


     

  • Anonym (Hilda)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-05 20:44:28 följande:

    Han sov på soffan... nu är han ute med vän som vanligt och dricker öl. Börjar känna mer och mer att det ska bli skönt att behöva slippa sitta själv ensam varje helg för att han springer ute med vännerna. 


     


    Men VARFÖR är du kvar där?
  • Bis mis
    Anonym (Hilda) skrev 2023-07-05 20:46:58 följande:
    Men VARFÖR är du kvar där?
    Ja, varför? Ni är inte ett par längre.
  • Anonym (Förvirrad)

    kan tyvärr inte åka till min mamma förrän på måndag. :(

  • Anonym (Rita)

    Han har ju så klart haft en relation med henne sen längre tillbaka i tiden. Och nu vill båda separera från det de hade tidigare för att få vara med varandra. Du får inte för en sekund gå på att de råkade träffas och bli intresserade av varandra nån vecka efter att han ville skiljas.

    Jag tror han har bestämt sig för henne men har den här"velande" attityden för att han tror att det inte sårar dig lika mycket. Säger saker som att han inte är säker, inget har hänt ännu, han vet inte vad han vill osv för att det inte ska bli för definitivt och jobbigt för dig.

    Men i själva verket kanske det sårar dig mer för det ger dig hopp. Men vad är det du hoppas på? Om han ångrar sig och vill ha tillbaka dig. Vill du det då?

  • Anonym (Perka)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-05 21:13:09 följande:

    kan tyvärr inte åka till min mamma förrän på måndag. :(


    Var ska barnen vara?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-05 22:52:28 följande:
    Var ska barnen vara?
    Vi kör samma upplägg som vi kommer ha sedan. Varannan vecka.
  • Anonym (Var gift med en narcissist)

    Hej!
    Mitt sätt att komma över det var långt ifrån det bästa, men kändes som en revanch på många sätt.
    När jag kom på frun igen.. att vara otrogen så fick jag nog, sårad som fan och ville bara må bra, samt ta hand om ilskan/sveket och sorgen.
    La in om skillsmässa direkt, och spelade ganska oberörd o sa att jag ville att hon skulle vara lycklig, så börja livet direkt. Behöver inte vänta på separationen o flytt.
    Nu blev jag hennes polare.... och KK under tiden.
    Nu var det jag som var den andra Snubben {#emotions_dlg.djavulsk} Kändes skönt att sätta på henne precis innan hon skulle ha helg med honom. I vetskapen av payback att nu knullade jag hans tjej.
    Detta är så otroligt långt bort från min karaktär som person i livet, då jag alltid varit pk och haft stark moral m.m. Den försvann där och då, med hennes och mina vänners svek då de hade sex m.m.
    Vi hade sex långt efter hon flyttat, nu med skydd då jag visste vilken typ av kvinna hon faktiskt var.
    Av en händelse lyckades jag även få lite revanch mot henne, då jag tog ett foto när vi fixade huset inför försäljningen. Sommar o varmt, målade vi huset ganska lättklädda och lite glada av bubbel. Postade denna i en familje whatsup grupp de hade, med lite glad kommentar att Skilsmässa inte alltid bara är mörker, när man kan ha det så här härligt när man renoverar m.m.
    Var lite berusad, o tänkte att det var lugnt.... Hennes familj är ganska lättsamma o fulla av skämt.
    Satan i gatan vilket liv det blev...
    Hur skulle jag veta att hon ljugit för allt o alla, målat mig som värsta svinet. sagt att hon inte hade någon kontakt med mig alls, då jag varit otrogen och otrevlig och hotfull m.m.
    Den helgen hade hon även sagt till pojkvännen och familjen att hon var på lärarkonferens så de tog hand om hennes barn m.m.

    Pappan och ena systern hörde efter ganska kort tid av sig för att kolla läget med mig, samt att be om ursäkt, då de trott allt hon sagt till dem, mot sitt bättre vetande. Detta tyckte jag var starkt och fin gjort utav dem.
    Så glad att jag gått vidare i livet.

  • Anonym (Förvirrad)

    Om han nu har haft en relation med henne sedan innan, att han lämnar mig för henne. Så måste han ju vara ett svin mot henne också ?
    Hon har redan flyttat ut från sin och bor ensam nu med hennes barn på deltid. 


    Hon kan ju inte  trycka det är okej att vinsorter i hop och har sex i såfall direkt. 


     

  • Anonym (Var gift med en narcissist)

    Summa sumarum.
    Inse fakta att han är ett svin och gå vidare i livet direkt. Du kommer inte ångra dig.
    Lycka till.

  • Anonym (Jag)

    Man blir förvånad över hur mycket älskarinnor kan acceptera i väntan på mannen?

  • Anonym (Rita)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-05 23:10:53 följande:

    Om han nu har haft en relation med henne sedan innan, att han lämnar mig för henne. Så måste han ju vara ett svin mot henne också ?
    Hon har redan flyttat ut från sin och bor ensam nu med hennes barn på deltid. 


    Hon kan ju inte  trycka det är okej att vinsorter i hop och har sex i såfall direkt. 


     


    Nej men det säger han inte till henne naturligtvis 
  • Anonym (Rita)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-05 23:10:53 följande:

    Om han nu har haft en relation med henne sedan innan, att han lämnar mig för henne. Så måste han ju vara ett svin mot henne också ?
    Hon har redan flyttat ut från sin och bor ensam nu med hennes barn på deltid. 


    Hon kan ju inte  trycka det är okej att vinsorter i hop och har sex i såfall direkt. 


     


    Till henne säger han bara att han, för att sköta det snyggt gentemot dig/av respekt för dig måste ta det lite lugnt. Att de måste skynda långsamt osv. Men han beydrar säkert att ni inte rör vid varandra på nåt sexuellt sätt
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-05 20:44:28 följande:

    Han sov på soffan... nu är han ute med vän som vanligt och dricker öl. Börjar känna mer och mer att det ska bli skönt att behöva slippa sitta själv ensam varje helg för att han springer ute med vännerna. 


     


    Med en vän...? Eller hos henne? Och alla de där tidigare gångerna när han varit ute, var det verkligen också med vänner varje gång?
    Anonym (Förvirrad) skrev 2023-07-05 23:10:53 följande:

    Om han nu har haft en relation med henne sedan innan, att han lämnar mig för henne. Så måste han ju vara ett svin mot henne också ?
    Hon har redan flyttat ut från sin och bor ensam nu med hennes barn på deltid. 


    Hon kan ju inte  trycka det är okej att vinsorter i hop och har sex i såfall direkt. 


     


    Hur menar du att han skulle vara ett svin mot henne? Han lämnar ju dig för att satsa på deras relation, oavsett om han varit otrogen mot dig eller inte. Hon är nog bara smickrad över att han gör det. Att ni har sex vet hon så klart inte om, så där är han ett svin mot er båda men inte kring något annat.
Svar på tråden Dubbla budskap under separation