• Sötsug

    Byta från Samsung till iPhone

    Någon här som fått över från Samsung eller Android till iPhone?
    Jag är sugen på att byta, men haft Samsung sedan jag var tonåring dvs typ 20 år. Bytt modell vartannat år  till den nyaste. Bara kört Smart Switch och kopierat över hela telefonen till den nya.
    Finns det någon liknande funktion för att föra över mellan Android och iPhone? Dvs så jag får med alla bilder, appar, bakgrund, mappar med appar osv.

  • Svar på tråden Byta från Samsung till iPhone
  • TechnördDalarna

    Hade samma funderingar för några år sedan, och det var lite krånligt. Hittade denna guide, som fungerade bra för mig: support.apple.com/en-au/HT201196

    Någonting positivt är att om du håller dig till Apple telefoner framöver så är det väldigt enkelt att föra över data till en ny enheten. 

  • Lönnsirap

    Att byta mellan Android och iPhone är inte i närheten av lika smidigt som att byta mellan iPhone och iPhone, eller Android till Android.

    Jag har iphone i jobbet och Android hemma och du kommer ju knappast enkelt plötsligen ha ett sådant byte som mellan telefoner där allt enkelt kopieras. 

  • Fontana

    Du kan inte köra appar för Android (Samsung m.fl.) på en iPhone med iOS. Du måste ladda ner appar avsedda för iPhone.

    Däremot finns det ofta flera versioner av vissa appar, för Android, iOS, iPad OS och så vidare.

  • ht1

    Håll dig till samsung för ett problemfritt liv där du kan ladda ner vilken app du vill.

  • oland4ever

    Nu äger jag iof sig inte ens en smartphone - varken Android Samsung eller iPhone (vad du operativsystemet kan heta). Men det borde rimligen kunna gå och göra en "clone" av hela mobilen via en PC med rätt mjukvara. Men som sagt, jag vet inte. Jag använder fortfarande gamla 2G GSM och 3G UMTS mobiler och är än idag Sveriges nöjdaste mobiltelefonanvändare. Jag hör ju var- och varannan dag på nyheterna att hela 4G LTE (VoLTE) nätet ligger nere och hur folk blir av med hela sin förmögenhet via sin smartphone bara för att de klickat fel på sin smartphone av misstag. Så jag tycker inte den där smartphonen är så jävla smart.  Demon


    Oland4ever @ www.oland4ever.com
Svar på tråden Byta från Samsung till iPhone