• D0ris1

    Är min sambo otrogen?

    Jag och sambo har varit tillsammans i 2 år men sen han bytte jobb har han förändrats.
    Allt började med att han använde parfym till jobbet, något som han aldrig gjort innan vilket gav mig den där vidriga magkänslan av att något är fel.
    Sen jag fick den där konstiga magkänslan så har följande saker skett
    1. han har bröjat äta kosttillskott 
    2. Börjat sitta uppe själv sent på kvällarna 
    3. bytt lösenord på ALLT
    4. Sa till mig på en fest att han inte ville pussas framför sina kompisar (denna tjejen var där) (inte vart ett problem tidigare)
    5. rakade sig mellan benen när han skulle på bio med sina killkompisar 
    6. frågade om denna tjejen skulle på bion och han sa nej, sedan när han kom hem från bion visade det sig att hon visst var på den bion, den dagen, den tiden ?men hon var inte med oss?. Blev sedan arg när jag tyckte att det var konstigt
    7. Skrattar högt åt hennes snapstorys och visar mig och skrattar
    8. såg hennes BeReal när hon åt lunch på jobbet och ringde sambo för att kolla vad han gjorde, han berätta att han åt lunch och när jag frågade med vem så skrev han på snapchat ?Filip? och jag fråga varför kunde du inte säga det? Och han sa var det något du ville?

    hur avslöjar jag honom? Hur tar jag reda på det men 100% säkerhet? 


    för det är extremt konstiga grejer 

  • Svar på tråden Är min sambo otrogen?
  • Anonym (S)

    Låter rimligt att du känner/tänker som du gör.

    Men det är ju inte säkert att han är otrogen, åtminstone inte fysiskt. Däremot skulle det ju kunna vara så att han har känslor för någon annan och därför ändrar sitt beteende. Har din partner även ändrat beteende mot dig? 

    Tänker att det mest rimliga i den situationen ändå är att ta upp det med din partner. Det behöver ju inte vara ett samtal där du beskyller din partner för att vara otrogen. 

  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2023-06-15 18:00:52 följande:

    Låter rimligt att du känner/tänker som du gör.

    Men det är ju inte säkert att han är otrogen, åtminstone inte fysiskt. Däremot skulle det ju kunna vara så att han har känslor för någon annan och därför ändrar sitt beteende. Har din partner även ändrat beteende mot dig? 

    Tänker att det mest rimliga i den situationen ändå är att ta upp det med din partner. Det behöver ju inte vara ett samtal där du beskyller din partner för att vara otrogen. 


    Hon skriver ju i tråden om hur han ändrat sitt beteende mot honom 
  • Anonym (K)

    Jag tror inte han är otrogen men han är kär i henne. Näe vänta nu. Raka pungen. Det gör man bara om man förväntar sig besök där nere. Näe nånting är fel.

    Varför måste du ha bevis? För din egen skull? Du kan alltid stalka honom när han ska iväg på något, som den där bion. Mysig dejt för två i mörkret eller var det verkligen bara slump att hon var där? Även om hans polare var med så vet man ju hur kompisar kan hålla varandra om ryggen.

  • D0ris1
    Anonym (K) skrev 2023-06-15 18:46:32 följande:

    Jag tror inte han är otrogen men han är kär i henne. Näe vänta nu. Raka pungen. Det gör man bara om man förväntar sig besök där nere. Näe nånting är fel.

    Varför måste du ha bevis? För din egen skull? Du kan alltid stalka honom när han ska iväg på något, som den där bion. Mysig dejt för två i mörkret eller var det verkligen bara slump att hon var där? Även om hans polare var med så vet man ju hur kompisar kan hålla varandra om ryggen.


    Ja, jag tror också att han är emotionellt otrogen. 
  • Anonym (Antagliwn)

    Jag vill inte, men jag håller nog ändå med de andra här. Jag tror tyvärr, och kan av egen erfarenhet säga, att det är något på gång. 

  • D0ris1

    Tillägger att min magkänsla sa att hon skulle vara på bion och höll därför koll på hennes snap poäng och 30 min innan bion börja så stängde hon av kartan och poängen slutade gå upp.
    sedan på en fest kallade min sambo mig för hennes namn?
    han har sedan en tid tillbaka sagt att han äter själv för att den här ?Filip? äter en annan tid, men idag när han skulle och jobba på ett annat skift så sa han ?tagga äta lunch själv då? och direkt efter ?eller det gör jag ju varje dag?? 
    men hur ska jag få reda på det?

  • Anonym (Antagliwn)
    D0ris1 skrev 2023-06-15 21:18:38 följande:

    Tillägger att min magkänsla sa att hon skulle vara på bion och höll därför koll på hennes snap poäng och 30 min innan bion börja så stängde hon av kartan och poängen slutade gå upp.
    sedan på en fest kallade min sambo mig för hennes namn?
    han har sedan en tid tillbaka sagt att han äter själv för att den här ?Filip? äter en annan tid, men idag när han skulle och jobba på ett annat skift så sa han ?tagga äta lunch själv då? och direkt efter ?eller det gör jag ju varje dag?? 
    men hur ska jag få reda på det?


    Behöver du verkligen få reda på det? Helt ärligt Nu? Du vet ju någonstans och även om det inte är en fysisk otrohet så är du förd bakom ljuset med lögner om vart han är eller vem han är med. Det räckte för mig iaf. Det kom fram svart på vitt tillslut ändå men jag gick redan innan. Magkänslan ljuger sällan. Tyvärr. Ibland önskar man att den gjorde det. 


    Jag vet såklart inget till 100%, men att han ljuger om deras kontakt är ganska solklart. 

  • Anonym (kvinna)

    Det låter helt klart som något pågår.

    Jag sitter också och sextar med någon sent på kvällarna och möts för "lunch" ibland så jag vet.

  • Anonym (kvinna)

    Har han Snapchat så tar du hans telefon och kräver lugnt och sansat att få kolla senaste dygnets meddelanden, om hon finns där.

    Kolla om han har stängt av aviseringar för mess från henne.

    Har han den inställd på "direkt radering" efter läsning av snap så är nästan svaret givet.

Svar på tråden Är min sambo otrogen?