• AndreaBD

    Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget

    Vad ska jag göra?  Allt i samband med min mobil hängde ihop med mitt jobb-email-adress. Nu jobbar jag inte kvar, dvs. arbetsplatsen har lagts ner helt, och då försvann min email-adress och nu kommer jag inte åt t.ex. youtube. Och det går inte att ändra för att då skickas det hela tiden mail till den mailadressen som ju inte längre finns. 

  • Svar på tråden Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget
  • Mandelflarn
    AndreaBD skrev 2023-06-12 17:23:24 följande:
    Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget

    Vad ska jag göra?  Allt i samband med min mobil hängde ihop med mitt jobb-email-adress. Nu jobbar jag inte kvar, dvs. arbetsplatsen har lagts ner helt, och då försvann min email-adress och nu kommer jag inte åt t.ex. youtube. Och det går inte att ändra för att då skickas det hela tiden mail till den mailadressen som ju inte längre finns. 


    Just därför skall man ha dubbla simkort och profiler i mobilen om den tillåter detta annars har man två mobiler. Att kladda ihop jobb och privatlivet i samma konto är inget jag rekommenderar någon för då blir det strul förr eller senare.

  • EnAnonumius
    AndreaBD skrev 2023-06-12 17:23:24 följande:
    Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget

    Vad ska jag göra?  Allt i samband med min mobil hängde ihop med mitt jobb-email-adress. Nu jobbar jag inte kvar, dvs. arbetsplatsen har lagts ner helt, och då försvann min email-adress och nu kommer jag inte åt t.ex. youtube. Och det går inte att ändra för att då skickas det hela tiden mail till den mailadressen som ju inte längre finns. 


    Man kan ha flera mejladresser på min  mobil.. Jag har tre olika mejlkonton, som jag har tillgång till både mobilen och via datorn, som jag använder mig av på olika ställen dör man kan skaffa "konton". Ingen av de tre mejladresserna är knutna till något "jobb".

    Försök att kontakta supporten på "tuben" och snacka med dem om de kan hjälpa dig att ändra mejladress.
    Gör så sedan med alla ställen du har konto på med din jobbmejl.

    Om det inte skulle funka ja d¨å får du tyvärr skaffa nya konton på en ny mejladress. Sedan så har du nu lärt dig att skilja på privata från jobbet.. 😉
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2023-06-12 21:29:40 följande:
    Man kan ha flera mejladresser på min  mobil.. Jag har tre olika mejlkonton, som jag har tillgång till både mobilen och via datorn, som jag använder mig av på olika ställen dör man kan skaffa "konton". Ingen av de tre mejladresserna är knutna till något "jobb".

    Försök att kontakta supporten på "tuben" och snacka med dem om de kan hjälpa dig att ändra mejladress.
    Gör så sedan med alla ställen du har konto på med din jobbmejl.

    Om det inte skulle funka ja d¨å får du tyvärr skaffa nya konton på en ny mejladress. Sedan så har du nu lärt dig att skilja på privata från jobbet.. 😉
    Jag har ju en annan mailadress som funkar. Jag hittade någon support till samsung, ska prova och ringa där. Det är framför allt "profilen" av själva telefonen som jag i så fall måste ta bort. Och då ryker alla telefonnummer och sånt, verkar det som. Men jag ska i så fall ladda över det till datorn, och fråga supporten först. 
  • AndreaBD
    FredrikLiksom skrev 2023-06-12 23:13:25 följande:

    Du får köpa loss domänen och starta upp e-postkontor igen. 


    ???
  • AndreaBD
    FredrikLiksom skrev 2023-06-13 05:48:34 följande:

    Ja om jobbet hade hemsidan www.jobbet.se så köper du rättigheterna till den och då kan du skapa mailadressen [email protected] och få återställningsmailen från t.ex. youtube. 


    Tror jag 😃


    Jag hade funderat på att be chefen som har tagit bort den att återställa den. Det vore betydligt enklare. Men jag har hittills dragit mig för att besvära honom. 
  • Mandelflarn
    AndreaBD skrev 2023-06-13 07:37:49 följande:
    Jag hade funderat på att be chefen som har tagit bort den att återställa den. Det vore betydligt enklare. Men jag har hittills dragit mig för att besvära honom. 
    Om du kan lös det den vägen är det nog bästa lösningen.
  • AndreaBD
    Mandelflarn skrev 2023-06-13 07:43:47 följande:
    Om du kan lös det den vägen är det nog bästa lösningen.
    Har precis ringt honom. Han är inte säker om det går men ska försöka. Annars kan samsung supporten hjälpa mig, jag ringde dem också. Pust.....Glad
  • Mandelflarn
    AndreaBD skrev 2023-06-13 08:37:19 följande:
    Har precis ringt honom. Han är inte säker om det går men ska försöka. Annars kan samsung supporten hjälpa mig, jag ringde dem också. Pust.....Glad
    Om du kopplar mobilen till en dator går det få ut det mesta via olika gratisprogram beroende på operativsystem.
  • AndreaBD
    Mandelflarn skrev 2023-06-13 10:56:42 följande:
    Om du kopplar mobilen till en dator går det få ut det mesta via olika gratisprogram beroende på operativsystem.
    Du menar att man också kan ändra profilen? Det kan vara det som samsung-killen vill hjälpa mig med. Men nu ska jag bara vänta om min f.d. chef kunde återställa kontot. 
  • sextiotalist

    Lycka till med att fixa det med Youtube.
    Jag har i över ett års tid försökt att få familjeliv att byta min epostadress 

  • Mandelflarn
    sextiotalist skrev 2023-06-13 13:31:57 följande:

    Lycka till med att fixa det med Youtube.
    Jag har i över ett års tid försökt att få familjeliv att byta min epostadress 


    Att jämföra FL och Youtube är ju en intressant jämförelse.
  • AndreaBD
    sextiotalist skrev 2023-06-13 13:31:57 följande:

    Lycka till med att fixa det med Youtube.
    Jag har i över ett års tid försökt att få familjeliv att byta min epostadress 


    Tack. Det är inte generellt. Jag menar - på datorn har jag en annan epostadress på youtube. Så, det är bara mobilen. 
  • EnAnonumius
    AndreaBD skrev 2023-06-13 15:28:19 följande:
    Tack. Det är inte generellt. Jag menar - på datorn har jag en annan epostadress på youtube. Så, det är bara mobilen. 
    Du kan ha samma postadress på mobilen som du har på din dator.
    D.v.s  du kan ha samma YT konto på mobilen som du har på din dator.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mandelflarn

    Hela iden med ett single sign-on konto i molnet hos t ex Google, MS eller Apple är att man har ett konto på alla enheter.

  • AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2023-06-13 20:55:47 följande:
    Du kan ha samma postadress på mobilen som du har på din dator.
    D.v.s  du kan ha samma YT konto på mobilen som du har på din dator.
    Jo, men jag vill egentligen inte ha denna mailadress heller. Jag byter till en annan. 
  • EnAnonumius
    AndreaBD skrev 2023-06-13 22:48:08 följande:
    Jo, men jag vill egentligen inte ha denna mailadress heller. Jag byter till en annan. 
    Om det är en Android du har så rekommenderar jag dig att du tar gmail, så synkas kontakter automatiskt med ditt mejlkonto.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2023-06-14 03:17:00 följande:
    Om det är en Android du har så rekommenderar jag dig att du tar gmail, så synkas kontakter automatiskt med ditt mejlkonto.
    Precis. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget